Asus Rampage II Extreme + Prometeia Mach II probleem

Pagina: 1
Acties:

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 22:22
Ik heb een probleem met de combinatie van Asus Rampage II Extreme en de nVentiev Mach II. Het probleem is dat als ik de nieuwe instellingen ga opslaan in de bios van de Asus , gaat mijn PC voor 2-4 seconden uit en vervolgens staart hij weer opnieuw. Dit is waarschijnlijk normaal bij ASUS , en daarmee heb ik geen moeite. Mijn nVentiv Mach II heet weel moeite mee, want als mijn PC word stil gelegd , de MOLEX aansluiting van de voeding waarmee de nVentiev Mach II is verbonden met de PC heeft ook geen stroom en “denkt “ mijn nVentiev Mach II dat de PC uit is en schakelt zichzelf uit , en ook mijn PC. Ik heb ook de 12v lijk wat condensatoren te bevestigd (totaal 16000μF) , maar helaas is deze automatische schakeling niet op die manier te omzeilen. Ik hoop dat dit duidelijk is.

Heeft iemand tips hoe kan ik deze probleem oplossen. Ik heb namelijk nodig dat op de molex stekker van de voeding 5 - 7 seconden lang de stroom blijft hangen in de MOLEX stekker.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 08:33

Dima_2005

T.net-verslaafde

Tjah, het probleem ligt bij Asus mobo, ik heb dat ook van 2-4 seconden als ik mijn pc overclock, op stock speeds doet die dat niet....
Maar ik dacht dat je dat kon uitzetten, probeer eens aan je bios te prutsen, bv. quick boot afzetten (dat kan misschien iets eraan veranderen). Want dat 2-4 seconden uit is de check van overclock, als die goed is, gaat hij booten, anders gaat hij naar stock-speeds en zegt hij overclocking failed :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

[Specs]

• jkkj2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01-2016
ff een vraagje heb bij Asus Rampage II Extreme 3dmark vantage gekregen maar weet iemand waar die key is voor 3dmark :D 8)7