Toon posts:

[mootools] sortable + opslaan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben bezig met een mootools script. Je kunt de rijen op verschillende plekken leggen (sortable script). Hierna moet die volgorde ook worden opgeslagen in de database. Ik wil dan de data versturen via een mootools Request. Het probleem is alleen dat ik geen idee heb hoe ik dit wil opslaan in een database.

Gewone tekst kan ik zo wel opvangen met een php script en dat zet ik dan in een database. Maar dit lukt me niet. In de database staat in de tabel een extra veld die de volgorde moet aangeven. Hij word dus ook gesorteerd op het nummer dat in dat veld staat (1 als eerst, 2e daarna enz..)

Maar hoe verstuur ik dat nou dat hij goed komt te staan? Ik heb hier (de dungedrukte rijen kun je verticaal verslepen) de lijst al gemaakt en er komt ook al onderaan te staan dat het is opgeslagen (dat is het natuurlijk niet, er staat nog niks in de data en het bestand waar de info naar toe word gestuurd bestaat nog niet eens.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zou het ID van wat er staat met de huidige volgorde als een key -> value array doorsturen.

En in je php doe je dan:

UPDATE blah SET volgorde = $volgorde WHERE id = $id .

Met natuurlijk escaping ed....

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het ID van wat er staat met de huidige volgorde als een key -> value array doorsturen.
Ok, maar hoe komt het script aan de volgorde van de tr rijen?
En in je php doe je dan:

UPDATE blah SET volgorde = $volgorde WHERE id = $id .
De php zal me wel lukken als het eenmaal met mootools is verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:22:
[...]

Ok, maar hoe komt het script aan de volgorde van de tr rijen?
Ik heb geen kaas gegeten van mootools, maar je zal moeten itereren over alle rijen van de tabel, en tijdens die iteratie de inhoud van de td's moeten opslaan in een array oid. De volgorde zoals ze dan in de array staan, is de volgorde waarin ze versleept zijn.

Dit zou dan zoiets moeten worden:
JavaScript:
1
2
3
$('my_table').getChildren().each(function(el){
    //do stuff to each el here  
});

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan een aantal verschillende dingen doen. Opslaan in een cookie en op een volgende pagina met PHP uitlezen, of het zaakje met AJAX afhandelen. Of je maak "gewoon" een hidden formveldje voor elke waarde die je wil doorgeven die je vervolgens gewoon net als elk ander formulier kan uitlezen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.