Harman Kardon Cinefortune 200BK probleem

Pagina: 1
Acties:

• ikie2009
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Hey,

Sinds enkele dagen eigenaar van een Harman Kardon Cinefortune 200BK bestaande uit een AVR 138 audio/video receiver en een DVD 28 Speler.
Ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar om het beeld en geluid synchroon te laten lopen via het surround system.

Aangesloten:

Kwaliteit scartkabel (69 euro) van de DVD-Speler naar een Samsung LE46A786.
Geluid van de LED TV staat uit.
Van de DVD-Speler heb ik ook een optische (en ook een digitale composite) kabel geprobeerd.
Het surround klinkt werkelijk geweldig maar het geluid komt EERDER dan het beeld.

Heeft iemand enig idee waar mijn probleem zit ??
Scartkabel is van goede kwaliteit, dat is 1 ding wat zeker is...

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 08:51
Misschien heb je op de tv een beeldfilter aan staan dat voor wat vertraging zorgt?

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2025
Harman Kardon 200BK i.c.m. Samsung LE46A786 geluidsprobleem?

Volgens mij geef je zelf alle antwoorden al. Je kan met de delay op je receiver spelen of beeldfilters op je TV uitzetten, veel meer opties heb je niet. Ik denk dat je 'shit out of luck' bent met je huidige hardware.

Mogelijkheden:
- 'snellere' TV kopen.
- receiver met meer delay opties kopen (lipsync e.d.).

Zo'n losse digital audio delay zou een oplossing zijn, geen idee of het goed werkt.

Niet om onzekerheid te kweken, maar dan moet je ook nog hopen dat de vertraging die jouw TV veroorzaakt ook altijd constant is...

Over lip-sync... zo te zien is dit verwerkt in de HDMI 1.3 (eigenlijk 1.2a al) standaard en zowel je DVD/Blu-Ray-speler en/of receiver als TV moet dat ondersteunen. Dan zou het syncen automatisch gaan. Weet niet of dit in de praktijk goed werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Cascade op 06-04-2009 22:18 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Probleem wat je hebt ig iig standaard bij (bijna alle) lcd tv's, omdat een lcd tv eerst het hele beeld ontvangt en daarna pas laat zie krijg je een vertraging van 1 of 2 frames afhankelijk van de interlacing.
De TV corrigeerd zelf deze vertraging in het geluid. Alleen als je van dvd direct naar je surround gaat werkt dat niet en zal je zelf ergens een vertraging erin moeten bouwen.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit lijkt me niet een probleem voor EL, of je moet je set willen openslopen om op kritische plekken delay-lines in de signaallijnen te willen solderen ;) Move naar Audio&HiFi.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog