Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb al geruime tijd Windows Vista Ultimate draaien, mijn geluiddskaart (Fortissimo 7.1 III) heb ik nooit optimaal draaiende gekregen, terwijl dit met Windows XP geen probleem was.

Mijn hardware configuratie is volgens het boekje:

Speakers Front (links en rechts) | Geluidskaart Front
Speakers Rear (links en rechts) | Geluidskaart Surround

Ik heb de laatste drivers gedownload en geinstalleerd van Herculus.

Nu heb ik maar 1 front speaker die het doet en de overige 3 niet. Opvallend bij het draaien van films is dat ik wel achtergrond geluid hoor maar geen stemmen.

Ik heb op verschillende manier gegoogled maar wordt niets wijzer...wellicht dat jullie me op weg kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Stemmen komen meestal via de Center speaker, en die vind ik nergens in je verhaal terug (evenals de subwoofer, maar die heb je niet perse nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb totaal 4 boksen (2 front en 2 rear) en idd 1 subwoofer..ik heb geen center speaker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Sluit eens 1 van de frontspeakers aan op de Center uitgang, en kijk of je dan stemmen hoort.

Misschien kun je in het configuratiescherm van je audio drivers ook aangeven welke luidsprekers je hebt.

Vink dan gewoon de Centerspeaker uit, en dan zou hij het geluid over de Frontspeakers moeten verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al iets verder m.b.v. dit document:

http://ts.hercules.com/faqs/eng/her_eng_00341.pdf

Op het moment dat ik vanuit mijn config test doen 3 boksen het nu....vanuit de control van fortissimo doen ze het ook. Hij staat nu op 4.1; 4 boksen en 1 subwoofer dus....

Maar nu start ik media player...of itunes en krijg ik weer alleen de front...???

In het documentje staat overigens ook dat itunes alleen via de front geluid zal leveren...

Betekent dit dat het gewoon niet zal werken? Geen workarrounds?