Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tv-Tuner kaart Hauppage 1600 MCE.. alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste jongens/meisjes, dames/heren,

Zojuist heb ik (via internet) een Hauppage WinTV-HVR-1600 gekocht.

Naar mijn verbazing (achteraf heb ik gezien dat ik het wel had kunnen weten, maar dat terzijde :9 ) zag ik dat er alleen een analoge ingang voor het NTSC signaal op zit.

Ik heb de fabrikant al een mailtje gestuurd, in de hoop dat hier een oplossing voor is. Maar ik denk dat ik dat wel kan schudden en de kaart moet terugsturen naar waar ik hem gekocht heb, mits dat nog mogelijk is.

Nu heb ik een alternatief nodig voor deze kaart, met natuurlijk PAL ondersteuning. Het enige wat ik moet hebben is een dubbele TV-tuner kaart geschikt voor windows media center, die in een normaal PCI slot past. Helaas heb ik geen PCI-E slot meer over. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Weten jullie misschien waar ik naar kan zoeken? Ik heb mezelf al tepletter gegoogled, maar geen antwoorden kunnen vinden op mijn vraag. Hopende dat er hier iemand is met een dubbele tv-tuner PCI voor media center, die mij kan wijzen op het juiste product.

Alvast bedankt en vriendelijke groet! :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je een analoge PAL TV kaart zoekt die hardware MPEG2 doet en (dus?) werkt met XP/Vista Media Center dan zit je goed met een WinTV PVR500MCE. Weet niet of ze nog nieuw verkocht worden, maar http://www.kieskeurig.nl/...tv_pvr-500mce_pci/142140/ zou je verder kunnen helpen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Let wel even op de ondersteuning van oudere Hauppauge PCI-kaarten met 4GB of meer geheugen. Dat werkt niet altijd even lekker volgens mij...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik wel weet wat ik nodig heb. Heb ook gelezen dat met de WinTV PVR500MCE het signaal gehalveerd wordt als je gebruik maakt van de dual tuner functie, dat is ook niet echt de bedoeling. Ik denk dat ik toch 2 tv-kaarten in mijn pc stop, met een goede splitter voor het signaal.

Heel vervelend is dat er ook geen PCI-slot meer over is dan maar daar moet mijn netwerkkaartje maar onder lijden:)

Bedankt!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Het signaal gehalveerd? Een PVR500 is niks meer of minder dan twee PVR150's op één kaart met een pci-bridge erbij. Als je twee losse kaarten neemt zul je het signaal ook moeten splitten.