VPN door router heen

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33
Hallo,

Ik heb een vraag over VPN verbindingen. Ik wil graag tussen twee thuisnetwerken een VPN verbinding maken, alleen heeft 1 van de locaties een router die ik daar niet weg wil halen. Nu ben ik benieuwd of je ook een VPN verbinding kunt maken door die router heen.

Ik heb al het nodige gelezen hierover en als ik het goed begrijp kan ik poort 47 en 1723 gewoon open zetten. Moet ik deze poorten dan forwarden naar de VPN server die er straks achter komt te zitten?

Ik weet niet of het relevant is, maar op de andere locatie werk ik met een kabelmodem waar ik hem rechtstreeks aan het internet kan hangen. De twee VPN server worden op basis van FreeBSD en gaan uiteindelijk met VPN over IPSEC werken.

Ik hoop dat iemand de bovenstaande, wellicht gemakkelijke, vraag kan beantwoorden. :).

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 21:09:
Hallo,

Ik heb een vraag over VPN verbindingen. Ik wil graag tussen twee thuisnetwerken een VPN verbinding maken, alleen heeft 1 van de locaties een router die ik daar niet weg wil halen. Nu ben ik benieuwd of je ook een VPN verbinding kunt maken door die router heen.

Ik heb al het nodige gelezen hierover en als ik het goed begrijp kan ik poort 47 en 1723 gewoon open zetten. Moet ik deze poorten dan forwarden naar de VPN server die er straks achter komt te zitten?

Ik weet niet of het relevant is, maar op de andere locatie werk ik met een kabelmodem waar ik hem rechtstreeks aan het internet kan hangen. De twee VPN server worden op basis van FreeBSD en gaan uiteindelijk met VPN over IPSEC werken.

Ik hoop dat iemand de bovenstaande, wellicht gemakkelijke, vraag kan beantwoorden. :).
Tuurlijk kan een VPN door een router.
Heb hierthuis exact zelfde opstelling, bel van ene huisadres in naar het andere :) Zonder probleem.
Wel met windows, maar dat maakt natuurlijk niks uit :)

Kwestie van juiste poorten opzoeken, openzetten en verbinden maar :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33
Jij belt als het ware in zeg je, maar in mijn geval wil ik gewoon een permanente verbinding open hebben tussen de twee locaties.

Dat is dan ook geen probleem zeker?

• Xorsist
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb in het verleden genoeg freeswan ipsec netwerken opgezet. Dit waren eigenlijk altijd server-server verbindingen over de eerste versie adsl modems waarbij de modems in bridge gezet werden en alles door de servers afgehandeld werd. Daarnaast maakte ik roadwarrior-server verbindingen middels dezelfde servers en draytek routers. Dit werkte altijd perfect.
Ik heb al een tijd niets met inmiddels openswan gedaan, maar ik weet wel dat in de tijd van freeswan de modem in bridge mode gezet moest worden en alles door de server afgehandeld anders kwam je in de knoop met je configuratie.

Heb even zitten kijken bij openswan (er vanuitgaande natuurlijk dat je dat wilt gaan gebruiken) en nat traversal mag geen probleem meer zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Xorsist op 03-04-2009 21:32 ]

• DennusB
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 21:21:
Jij belt als het ware in zeg je, maar in mijn geval wil ik gewoon een permanente verbinding open hebben tussen de twee locaties.

Dat is dan ook geen probleem zeker?
Permanente verbinding is ook geen probleem, tuurlijk niet :)
Ik heb hem ook heel de dag openstaan, alleen s'nachts verbreek ik de verbinding vanaf de client.
Maarja je kan hem natuurlijk s'nachts ook openhouden :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer