Officiele benaming "Mickey Mouse"-stekker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 20:55
Ik zoek een converter/adapter voor een mickeymouse-stekker naar een normaal 2-pins euro-stekker.

Bij bijna alle laptop stroomadapters heb je een 3-pins mickey mouse aansluiting. Maar omdat het gaat om een netbook wil ik die kabel vervangen door een 2 aderige euro-stekkerige kabel met een platte stekker.

Weet iemand de officiele benaming voor deze aansluiting? Ik wil bv op ebay een converter zoeken maar kan nergens (ook niet op google) vinden hoe dat heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 20:25
Wat wil je nu precies en waarom?

Heeft je adapter een 2 pins aansluiting? Dan kun je toch gewoon een voedingskabel met 2 pins stekker aanschaffen? Als je adapter een 3 pins aansluiting heeft, waarom zou je er dan überhaupt een voedingskabel met een 2 pins stekker op aan willen sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 20:55
The Conman schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 19:54:
Ik zoek een converter/adapter voor een mickeymouse-stekker naar een normaal 2-pins euro-stekker.

Bij bijna alle laptop stroomadapters heb je een 3-pins mickey mouse aansluiting. Maar omdat het gaat om een netbook wil ik die kabel vervangen door een 2 aderige euro-stekkerige kabel met een platte stekker.

Weet iemand de officiele benaming voor deze aansluiting? Ik wil bv op ebay een converter zoeken maar kan nergens (ook niet op google) vinden hoe dat heet.
....en waar heb je zoal gezocht?

Google misschien? Of had je de 1e match over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 20:55
EnigmA-X schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 20:53:
[...]

....en waar heb je zoal gezocht?

Google misschien? Of had je de 1e match over het hoofd gezien?
Had gegoogled met nederlandse termen, blijkbaar werkte dat niet goed.
Thanks, nu ben ik een heel stuk verder.
KingRoad schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 20:48:
Wat wil je nu precies en waarom?

Heeft je adapter een 2 pins aansluiting? Dan kun je toch gewoon een voedingskabel met 2 pins stekker aanschaffen? Als je adapter een 3 pins aansluiting heeft, waarom zou je er dan überhaupt een voedingskabel met een 2 pins stekker op aan willen sluiten?
De adapter heeft een 3-pins aansluiting en ik een 3-pins voedingskabel met dikke stekker (met geaard).
Nu wil ik een 2-pins voedingskabel met een platte stekker (ongeaard) op aansluiten.
Want de kabel die ik nu heb is erg dik en zwaar. Een dunnere kabel is makkelijker mee te nemen, want wil niet een kabel meesjouwen die bijna even zwaar is als de netbook zelf.

Of die geaard is of niet boeit me verder ook niet. Op alle locaties waar ik het ga gebruiken zijn de wall sockets ongeaard.

[ Voor 47% gewijzigd door The Conman op 04-04-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Met een beetje doorduwen krijg je een 2-pins stekker ook wel in zo'n mickeymouse aansluiting. Heb dat hier ook een tijd gedaan toen ik nog geen bijpassend mickeymouse snoer bij mijn laptop had.