Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

geen mijn documenten meer, map magish verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

een tijdje geleden heb ik een nieuwe pc gekregen en daarbij een externe hardeschijf.
ik heb de map mijndocumenten doorgelinkt naar me ext hdd zodat ik daar gelijk alles op kon slaan,
nu sinds 2 dagen als ik in menu start op documenten klik krijg ik geenr eactie ena lsik kijk bij eigenschappen van de map kan ik heb niet meer doorlinken. kunnen jullie mij ajb helpen ik ben ten einde raad.

mvg,

jorik

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 21:09
En wat heb je zelf zoal uitgezocht?

Wordt de externe harde schijf zelf nog wel herkend?
Geef eens wat meer info :)

Verwijderd

Topicstarter
jah de hardeschijf doet het verder prima alle bestanden onbeschadigd, ik draai windows vista x64. maar het enige probleem is dus dat ik, als ik in menu start op bijv mijn afbeeldingen en documenten klik ik alleen maar elege bestanden krijg zonder enige data of de mogelijkheid ze te veranderen naar de oude staat.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:21
Het is volgens mij niet handig om je persoonlijke map (Documents and Settings) op een externe harde schijf te plaatsen. Veel instellingen worden daar namelijk ook opgeslagen (dus niet alleen je documenten). Als je harde schijf een keertje niet is aangekoppeld, ben je die instellingen kwijt en raakt Windows in paniek.

Je zegt dat de bestanden nog goed zijn, dus kopieer ze naar een vaste schijf en maak dat de Documents and Settings.

Verwijderd

Topicstarter
ik eb dat al geprobeer maar dat kan dus niet omdat ik die link niet meer kan maken. het bestaande pad, of de extensie 8kweenie psies hoe het heet* kan ik niet meer maken. als ik bij eigenshappen kijk krijg ik alleen een general info tab, met blanco informatie.

mijn vraag is dan ook, hoe kan ik de settings zo terugkrijgen da tik weer een pad kan maken vanuit de koppeling in menu start.

Verwijderd

Topicstarter
dus dat is eigenlijk het probleem dat ik het pad niet meer kan maken op de normale manier via eigenschappen.
verder moet ik toegeven dat ik bar weinig weet van vista.

Verwijderd

Al geprobeerd via het register? (start > uitvoeren > regedit) en vervolgens ga je naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders\ en pas je de waarde aan van de string Personal

Uitleg met screenshots : http://www.liutilities.co...weaklibrary/tweaks/10470/
Pagina: 1