Monitor aansluiten op lange afstand

Pagina: 1
Acties:

• Fluxcyrus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09-2020
Beste mensen,

Dit is mijn eerste keer op tweakers :p
Ik zat met een vraag dus ik dacht, waarom zal ik hem niet stellen op tweakers :D

Ik heb mijn pc in de woonkamer staan met een monitor, maar ik heb ook een monitor in mijn slaapkamer.
Graag wil ik deze monitor verbinden met mijn pc in de woonkamer.

De afstand is ongeveer 12,5 meter.
De monitor in de woonkamer heeft een resolutie van: 1920x1200
De monitor in mijn slaapkamer heeft een resolutie van: 1920x1080
Beide monitoren hebben alleen maar D-sub ingang.
Mijn videokaart heeft 2 DVI uitgangen en 1 HDMI uitgang.
De monitoren en gpu hebk gelinkt bij deze topic.

Hoe sluit ik dit het efficienst aan?

Ik heb al zelf geprobeerd met een 20m VGA kabel :p de kwaliteit was zeker neit slecht, alleen is de maximum resolutie maar 1600x1200 in mijn slaapkamer. Ik wil natuurlijk wel Full HD gebruiken als ik het kan op die monitor, dus dat was geen oplossing voor mij. Ik heb een DVI->VGA connector gebruikt bij die lange kabel. Bij deze DVI connector hebk de 2 pins removed die je de maximum resolutie niet laten aanpassen, maar dat werkte niet erg goed. Khad het idee van dit forumtopic:
http://www.overclock.net/...-whatever-res-i-want.html

Heeft iemand anders ideeen?

Met vriendelijke groet,
Brian

[ Voor 4% gewijzigd door Fluxcyrus op 03-04-2009 19:34 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een afstand van 20M via een analoge aansluiting als VGA is wel wat ver ;)

Ik geef je meer succes met een digitale overdracht van beeld/geluid via een goede HDMI kabel, zeker gezien het feit dat er een full HD signaal overheen "moet". Ik denk dat die 1600x1200 ofwel van de monitor komt die niet hoger aan wil, of dat dat het maximaal haalbare is in de combinatie van die kabel en 20 meter signaalverlies. Haal je wel full hd als je de andere monitor op de computer aansluit met een korte(re) kabel zoals degene waarmee je je beeldscherm aansluit?

edit: nu ik je post nog eens lees zie ik dat het niet om een tv maar een andere monitor gaat, ik ben weer lekker wakker 8)7
Feit blijft dat als het op korte afstand wel goed zou werken en op lange afstand niet, dan heeft je 20m kabel niet genoeg kwaliteit (teveel signaalverlies), wat je op zou kunnen lossen middels een andere (duurdere) kabel.

[ Voor 26% gewijzigd door spone op 03-04-2009 19:42 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:48
ik vind het maar raar dat er alleen een d-sub aansluiting zit als je met Full HD werkt :S ..

Je gaat echt een digitale kabel moeten gebruiken want de kwaliteit gaat echt wel zeer snel achteruit op 20m :p

• Fluxcyrus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09-2020
:p een tweede monitor, full hd, alleen vga voor 150euro is volgens mij een uitstekende keus, dus daarom heb ik niet eentje met dvi of hdmi gekozen.

Ik heb bij beiden monitoren die enorme kabel proberen te gebruiken, bij allebei hetzelfde resultaat.
Maar wanneer ik de korte d-sub kabel eerst heb aangesloten en vervolgens hem omwissel met de lange dan heb ik nog wel de native resolutie van 1920x1200, maar zo gauw je de resolutie aanpast naar beneden, dan kun je niet meer terug naar 1920x1200.

Ik hoopte dat ik mijn kabel kon "overklokken" door pinnetjes eruit te trekken :p want echt ultra kwaliteit heb ik niet echt nodig, want ik zit dan normaal toch 3 meter weg van mijn monitor en dan merk je het niet echt.

@Misterdoom
Volgens mij is het geen oplossing om een lange DVI kabel te gebruiken en dan de connector bij de monitor aan te sluiten, want dan ben je alsnog je analoge signaal kwijt.