Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zoekprogramma voor meerdere emailaccounts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden had ik een mooi programma genaamd copernic (home edition) welke door al mijn verschillende emailaccounts zocht. In mijn geval zijn dit er 5. In de software geeft je dan aan wat hij moet indexeren en zo kan je naast email ook op harde en netwerkschijven zoeken naar files en zelfs in office-documenten. Kortom, het werkte helemaal top totdat een aantal updates verder bleek dat hij alleen nog maar in mijn eigen emailaccount zocht en net meer in de andere 4 gedeelde emailaccounts. Ik heb bijna iedere oude versie geinstalleerd om te kijken of het hier wel goed gaat, echter blijf ik tegen hetzelfde probleem aanlopen. Versie 1.2 en 1.6 zijn redelijk stabiel en zien al mijn 5 email accounts, echter van de belangrijkste mist hij een hoop onderliggende folders...

Gezien ik dit probleem niet opgelost krijg, heb ik naar andere programma's gezocht genaamd Google search en Windows (desktop) search. Google search kan ook geen meerdere emailaccounts aan, Windows search wel, echter als ik deze probeer aan te vinken bij de instellingen van de indexatie dan krijg ik de melding "Het indexeren van dit emailarchief is door de systeembeheerder uitgeschakeld.".

Deze heb ik vervolgens via de policy instellingen getracht te wijzigen, maar helaas hielp dit niet:

Iemand anders heeft nog Xobni ge-opperd, echter deze kan ook geen meerdere accounts aan, zie hier.

Is er iemand die de nieuwe versie van copernic heeft draaien voor meerdere emailaccounts of die een ander programma kent welke ook werkt?
http://www.copernic.com/e(...)arch/home/index.html

fijn weekend!

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Zo te zien werkt Copernic alleen onder windows en is xnobi een Outlook-add-on, dus het is dan wel net onhandig dat je in Non-Windows Operating Systems hebt gepost. Maar voor linux gebruik ik af en toe Beagle en daarmee kan ik mijn 5 mailaccounts onder Kontact gewoon doorzoeken. Je kan verder ook nog andere folders extra indexeren, dus ik neem aan ook mailfolders van anderen waar je leesrechten op hebt.

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 22:49

zomertje

Barisax knorretje

Dit topic past waarschijnlijk beter in Client Software Algemeen :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, deze newbie dacht dat Windows Operating Systems alleen over Windows zelf moest gaan :o, kom ik ermee weg met het feit dat de post zwaar in vrijdagmiddag is gemaakt :)

Beagle is voor linux, dus dan kan je dit toch niet gebruiken voor windows ik mis ik iets? Ik zag hier (Wikipedia: List of search engines) trouwens nog een goede site voor zoekmachines maar weet dus niet welke meerdere email accounts aankan...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:33:
Sorry, deze newbie dacht dat Windows Operating Systems alleen over Windows zelf moest gaan :o
offtopic:
Klopt, daarom staat het nu ook in CSA ipv in WOS ;)

Gaat het nu om 1 PST file waar verschillende POP's binnenkomen, over verschillende PST files, of over een Exchange-omgeving? Die eerste twee gaan hier namelijk prima, met de standaard Windows (Vista) indexeertool.

Instellingen vwb rechten zullen (in het derde geval) trouwens vast gedaan moeten worden op de server ipv lokaal.

Quick&dirty omweg: kopieer met berichtregels alles naar 1 PST.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om meerdere emailaccounts (geen PST's, maar accounts welke op onze server staan), ik heb overigens nu de corporate versie van Copernic geprobeerd en deze pakt ze allemaal. Nu heb ik alleen nog het probleem dat hij niet alle mapjes pakt.

Het programma X1 is overigens ook een programma die meerdere emailaccounts (http://www.x1.com) alleen bied copernic de voorkeur.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Even een kleine update, inmiddels ben ik het programma www.lookeen.net tegengekomen welke in maar liefst 40 minuten 75GB indexeerdt! Uiteraard duurt de eerste keer iets langer, maar is dit ongelovelijk snel en kan je het programma instellen dat het op een bepaalde tijd begint zodat je er weinig last van ondervind. Tevens kan je aangeven hoeveel memoryresources het programma gebruikt bij het indexeren, ik heb deze op maximaal staan en merk er niets van.

Uiteraard is het programma geschikt voor meerdere emailboxen (ook gedeelte mailboxen op de server) en kan je diverse (netwerk)schijven toevoegen.
Het programma heeft bovendien een reactietijd (dus dat alle resultaten weergegeven worden) van ongeveer 0,22 seconden.

Kortom een aanrader gezien dit het voor veel mensen enorm veel tijd kan besparen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dank voor de update, nuttig voor anderen met deze vraag :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Daar wil ik even aan toevoegen dat Lookeen schijnbaar (nog) niet werkt (ondanks wat ze beweren op hun site) met Office 2010. Nu ben ik met de technische afdeling van ze aan 't uitzoeken waar 't aan ligt (ik gebruik W7/NL/x64 met Office2010/NL/x64 (RTM)) maar vooralsnog lijken ze 't alleen getest te hebben met de Beta's van Off2k10.
Ik heb Lookeen altijd met veel plezier gebruikt (echt een lifesave) icm Office 2007 en ik hoop dat ook gauw weer met 2010 te kunnen doen.

offtopic:
Dit was het enige topic waar Lookeen gemeld werd volgens de search dus ik post het hier even als heads-up mochten andere mensen nog problemen ondervinden

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 12-05-2010 15:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1