[2003]Backup-Connect kan geen Volume Shadow Copy maken.

Pagina: 1
Acties:

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-01 18:38

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Bij een klant heb ik problemen met backup-connect. Dit is echt van de een op de andere dag gebeurd. In de logging van backup-connect is dit ook duidelijk te zien. Ik heb al met de helpdesk van backup-connect aan de telefoon gezeten maar die hebben ook geen oplossingen meer.

Dit is wat ik onder andere al gedaan heb:
-Support artikel van vergelijkbaar back-up pakket gevolgd.
Patch kan niet omdat Windows al nieuwer is.
registervss.bat uitgevoerd en de server herstart. Dit wordt ook beschreven in een MS support artikel wat ik nu zo snel niet kan vinden.
-Vergelijkbaar artikel wederom vergelijkbaar back-up pakket. Alleen in mijn geval geen * in de map structuur.
-Patch geïnstalleerd.
-Artikel nagelezen, heeft niets verholpen.

Zoals op het screenshot te zien is probeert backup-connect een Volume Shadow Copy aan te maken maar dat lukt niet, na 10 pogingen stopt het pakket met proberen en gaat verder. Dit resulteert in aardig wat fouten in de back-up omdat open en gelockte bestanden hierdoor niet geback-upt kunnen worden.
In de eventvwr kan ik geen foutmeldingen vinden. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er te weinig schijfruimte is op de c: schijf om een juiste Volume Shadow Copy aan te maken. Lijkt me sterk aangezien ik er handmatig wel een aan kan maken. Als ik er een handmatig maakt dan wordt er ongeveer 175mb gebruikt. Ik heb de limiet ingesteld op 1024mb. Er is ongeveer 2gb vrij aan schijf ruimte op een partitie van 10gb

In backup-connect zelf staan de rechten zo dat er gebruik gemaakt wordt van het domain administrator account. Ik heb de rechten op de betreffende .dll's en .exe's die Volume Shadow Copy gebruikt ook gecontroleerd en de domein administrator heeft daar volledige rechten op.

Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/6391/backupconnectvsc.th.jpg
waarom werkt mijn thumbnail niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Vae Victus op 03-04-2009 16:45 ]

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 21:02

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Staat er in event viewer geen foutmeldingen mbt shadow copy?

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Nee in de event viewer staan geen fouten. Ook geen fouten met betrekking tot COM+, ik heb hier ook op gelet aangezien ik op internet had gevonden dat dit mogelijk verband hield.

[ Voor 62% gewijzigd door Vae Victus op 06-04-2009 08:58 ]

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
*bump*
Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen?

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Ik ben nog steeds geen steek verder, iemand nog ideeën?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je al eens contact opgenomen met de leverancier van het pakket?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Ja dat heb ik al gedaan, hun tot nu toe enige antwoord/oplossing was het registerVSS.bat bestand uitvoeren. Dit bestand staat ook in de map van het pakket.

Ik heb ze net weer gesproken en ze kwamen weer met dezelfde oplossing. Server herstarten, registerVSS.bat bestand uitvoeren en dan handmatig een back-up starten.

Ik ben alleen wel weer wat wijzer geworden over hoe het pakket omgaat met Volume Shadow Copy. Het backup-connect pakket maakt zelf geen Volume Shadow Copy aan maar gebruikt die van Windows.
Windows zelf maakt gewoon netjes die Volume Shadow Copies aan, dat is denk ik geen probleem. Het gaat hier overigens om een 2003 SBS systeem. Ik heb hier nog een ander support artikel over gelezen maar dat is het probleem ook weer net niet.
Support artikel
Het probleem is namelijk dat backup-connect gebruik maakt van NTbackup(volgens mij) dus waarschijnlijk moet ik dan deze instelling met rust laten. :*)

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Opgelost door een collega, hieronder zijn log:

Het probleem met de Volume Shadow Copy (VSS) doet zich al sinds 29-03 voor. In de eventlog komen dan de volgende errors naar voren:
================
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: VSS
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-id 8193
Datum: 20-4-2009
Tijd: 15:15:40
Gebruiker: n.v.t.
Computer: SERVER001
Beschrijving:
Fout van de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het aanroepen van routine CoCreateInstance. hr = 0x80070057.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
================
Gebeurtenis-id 11
Tijd: 15:15:40
Beschrijving:
Informatie over de Volume Shadow Copy-service: De COM-server met CLSID {faf53cc4-bd73-4e36-83f1-2b23f46e513e} en de naam VSSEvent kan niet worden gestart. [0x80070057]

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
================

Na alle snpashots te hebben verwijderd en commandline een tweetal aan te maken (vssadmin create shadow /FOR=C:\ en vssadmin create shadow /FOR=E:\), heb ik de backup gestart. Deze werkte nog niet, maar in de eventlog kwamen wel andere errors:
================
Gebeurtenis-id 8193
Tijd: 15:34:03
Beschrijving:
Fout van de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het aanroepen van routine CoCreateInstance. hr = 0x80040154.

================
Gebeurtenis-id 20
Tijd: 15:34:37
Beschrijving:
Fout bij de Volume Shadow Copy-service: een kritiek onderdeel van de Volume Shadow Copy-service is niet geregistreerd. Dit is mogelijk veroorzaakt door een fout tijdens Windows Setup of tijdens de installatie van een schaduwkopieprovider. De volgende fout is door CoCreateInstance geretourneerd voor de klasse met CLSID {faf53cc4-bd73-4e36-83f1-2b23f46e513e} en naam VSSEvent: [0x80040154].

================

Het vreemde ook was dat er writers zichtbaar werden (vssadmin list writers). Daarom heb ik besloten om de VSS dll's opnieuw te registeren door middel van de volgende commands:
net stop vss
regsvr32 ole32.dll
regsvr32 vss_ps.dll
Vssvc /Register
regsvr32 /i swprv.dll
regsvr32 /i eventcls.dll
regsvr32 es.dll
regsvr32 stdprov.dll
regsvr32 vssui.dll
regsvr32 msxml.dll
regsvr32 msxml3.dll
regsvr32 msxml4.dll
net start vss

Ik kreeg een melding dat de swprv.dll niet geregistreerd kon worden, waarna ik regsvr32 /i swprv.dll nogmaals uitvoerde. Hierna was deze wel goed geregistreerd.

De back-up is hierna goed gegaan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zei dat er geen fouten in de eventlogs te zien waren? :)

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Ik heb ze niet gezien nee, ik zal het er eens over hebben met hem. Kan ook zijn dat ik niet ver genoeg terug gekeken heb. Het verbaasde me ook dat hij 29-03 noemde.

Verder, de .dll's die hij opnieuw geregisteerd heeft heb ik ook via dat script gedaan alleen kreeg ik geen melding. Misschien omdat hij dit handmatig gedaan heeft o.i.d.

Ik vind het maar raar eigenlijk maar ik dacht ik post het toch even, wel zo handig als iemand dit ook heeft.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zeker interessant dat je nog de oplossing post, maar ik vond het wel verwonderlijk :)
Pagina: 1