Ping lost

Pagina: 1
Acties:

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:57
Hallo, een relatief korte vraag.
Als ICT afdeling hebben we het netwerk gedeelte uitbesteed aan een externe partij (geen kennis op de afdeling dus). Nu hebben we al langere tijd last van traagheid. We hebben zo het vermoeden dat het netwerk niet lekker loopt. We hebben veel kleine kantoortjes door het hele land.
Nu heb ik naar verschillende gateways een ping aangezet voor een half uurtje. Daaruit bleek dat er op de 5800 pings ongeveer 6 pakketjes niet aankwamen. Is dat veel op een DSL verbinding? Onze provider zegt dat je altijd wel pakket verlies hebt. Ik twijfel daar eerlijk gezegd aan, naar mijn idee zit er dan toch iets mis.

Wie kan mij daar meer over vertellen? De ping snelheid is wel oke (soms een uitschieter naar 215.

Al met al toch nog een aardig verhaal geworden.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:18

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

heb je niet toevallig een zelfgekenepen kabel ?, dan zou het kunnen dat er wat draadjes verkeerd om zitten en dat het allemaal scheef gaat :P

Signature

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:17

job

Dat je ping verliest bij het pingen naar een gateway is niet zo'n ramp. Soms dropt een router een ping omdat hij het druk heeft. ander verkeer heeft gewoon voorrang. Zo'n gateway doet niets anders dan verkeer doorsturen.
Pings naar de eindbestemming echter (sites, servers, andere dsl verbindingen) moeten eigenlijk altijd wel aankomen.

edit: Wat hij hieronder zegt is ook waar.. Had niet gezien dat het zo'n klein percentage is wat niet aankomt..

[ Voor 31% gewijzigd door job op 03-04-2009 14:32 ]

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
6 op 5800 zou ik me niet al te veel van aantrekken, kan je geen server tools laten draaien ipv een ping commando, krijg je meer info uit namelijk.

• kw_nl
  • Laatst online: 06:57
Oke, bedankt. Iedere locatie heeft een server staan (locatieserver bij ons genoemd). Ik zet daar een ping naar.
Servertools? Heb je voorbeelden van tools? Ik ben er helaas niet zo thuis in.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Event logs/monitoring functies bijvoorbeeld, kan je ook instellen dat je mails krijgt wanneer bepaalde hardware/sofware thresholds overschreden worden.
Worden standaard gebruikt door administrators om systemen na te kijken of te kunnen vergelijken met een baseline.

• ChaserBoZ_
  • Laatst online: 04-01 10:58
Met 0,1% zou ik me daar geen zorgen om maken.

Kan je ISP je voorzien van de usage statistieken ? Zodat je kunt zien of het congestie is ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:21

CoolGamer

What is it? Dragons?

Zoals hierboven aangegeven is een verlies van zo'n klein percentage geen enkel probleem. De protocollen die gebruikt worden voor het oversturen tussen computers (meestal via TCP) vangen het verlies van een pakket op en sturen het pakket dan opnieuw. Dit overnieuw sturen kost amper overhead.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Dat het netwerk traag is, dat is nogal een vage omschrijving.
Is alles traag of alleen de remote locaties? En wat vind jij traag?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Pagina: 1