Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke software voor webcam met automatische aanmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil graag een webcam verbinding via internet laten lopen. Een leerling wil vanaf thuis namelijk in de klas kunnen kijken.

Ik heb op dit moment een webcam al gekocht.

Op dit moment ben ik met Teamviewer bezig. Je hebt beeld van de webcam op de andere computer via internet. Wel via een programma maar dat maakt niks uit.

Het probleem is alleen dat de beelden niet vloeiend zijn op de computer van de leerling. Het programma Teamviewer is daar ook eigenlijk niet voor gemaakt wat ik wil.

Hebben jullie misschien andere makkelijke oplossingen/software (liefst gratis) hoe het beeld beter kan lopen. Helemaal vloeiend zal nooit lukken dat heb ik ook al wel door of je moet duizenden euro's erin pompen.

Alvast bedankt :)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 19:02
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:45:
Beste Tweakers,

Hebben jullie misschien andere makkelijke oplossingen/software (liefst gratis) hoe het beeld beter kan lopen. Helemaal vloeiend zal nooit lukken dat heb ik ook al wel door of je moet duizenden euro's erin pompen.

Alvast bedankt :)
Als het om 1 leerling gaat kan je wellicht MSN gebruiken ofzo?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan het heel simpel proberen met Skype. Als je internetverbinding goed is, dan loopt het aardig.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Teamviewer is inderdaad niet echt gemaakt ervoor, dient simpelweg om een PC over te nemen voor beheer op afstand.

Zou ook gaan voor Skype of bv camfrog ofzo maar de laatste heb ik niet veel ervaring mee.

Je kan het 'vloeiende' ook verbeteren door lagere instellingen qua resolutie en dergelijke op te geven.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Streaming kan o.a. met Microsoft Windows Media Encoder, wellicht kan zoiets ook met VLC.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast,

Ik heb alleen nog 1 vraagje:
Ik ben van plan om als oplossing Skype te gaan gebruiken. Makkelijk en gebruiksvriendelijk zijn wel dingen wat veel waard zijn vindt ik. Vooral omdat deze mensen niet zoveel van Computers af weten...

Maar kan ik met Skype instellen dat als de leerling de webcam wil zien automatisch wordt geaccepteerd. Dus elke inkomende gebruiker accepteren ofzo? Want het is geen doen om tijdens een les telkens te kijken of hij op de webcam wil. Ik zet er namelijk een aparte laptop neer (webcamlaptop) en eigenlijk moet je hier geen omkijken naar hebben. Zo moet Skype opstarten bij het opstarten van de laptop. Verder eigenlijk niks...

Alvast bedankt

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:34
Misschien kan WebCam2000 je helpen: http://www.webcam2000.info/. Dit open-source programma kan webcam beelden via internet beschikbaar maken voor iedereen. Als iedereen iets te veel van het goede is, kan je er ook nog een wachtwoord op zetten :). Het programma is dan al 5 jaar oud, maar volgens mij doet het precies wat je nodig hebt. Je kan de grootte van het plaatje veranderen in aantal pixels en in JPEG kwaliteit, dus voor elke verbinding moet wel een instelling te vinden zijn die het beeld vloeiend (genoeg) laat lopen.

• TNH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 11:19

TNH

Pura Vida!

Zelf gebruik ik TokBox. Een licht en super simpel (gratis) programma dat zowel via een client als via een webinterface gebruikt kan worden.

Mijn webcamsessie's zijn altijd tussen Nederland en Costa Rica en ik vind de kwaliteit van TokBox een stuk beter dan die van bijvoorbeeld MSN. Het enige nadeel is dat de client *vaak* voorzien wordt van een update.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien dit bijzonder weinig met hardware te maken heeft, maar meer met de verschillende webcamsoftware gaat deze richting CSA + gratis titelfixje

> CSA

Webcam via internet > Welke software voor webcam met automatische aanmelding
Pagina: 1