2 auto's inruilen tegen 1 of?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16
Hoi!

Ik en mijn vriendin wonen sinds enkele maanden samen. We hebben nog wel 2 auto's, maar 1 is eigenlijk wel genoeg.

We hebben een Audi A4 uit 1998 en een Fiat seicento uit 2000. Beide auto's zijn in principe nog prima in orde, maar ik vind haar Fiat te klein om ver over de snelweg en/of naar klanten te gaan. Mijn vriendin vindt mijn auto te groot en te duur qua onderhoud.

We willen eigenlijk dus van beide auto's af, en "iets er tussenin" kopen. Audi A3 of BMW 120i , zoiets.

De hamvraag is natuurlijk: Is het mogelijk om beide auto's in te ruilen?

Ik heb zelf zeer sterk 't idee dat zo'n dealer voor beide auto's veel minder teruggeeft, omdat hij anders te weinig verdient op de verkoop. Aan de andere kant: 2 auto's is 2 keer marge voor verkoper, meer keus en wellicht snellere verkoop???

Ik heb geen idee hoe "dat wereldje" werkt. Particulier verkopen zien we eigenlijk niet zo zitten, maar valt niet per definitie af.

Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

In deze tijd zal een dealer er DENK ik staan te juichen als je 2 autos wilt inleveren.
Particulier zou ik persoonlijk doen, krijg je er denk ik ook een betere prijs voor. Of bied hem te koop via autoclubs van de betreffende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:03
Mijn zus heeft een paar jaar geleden hetzelfde gehad en haar daihatsu cuore en haar vriend`s renault megane cabrio ingeruild tegen een seat leon. Geen probleem. Eerst een prijs laten opmaken voor de nieuwe auto en daarna zeggen dat je 2 auto`s in wil ruilen. Dan weet je meteen wat je er precies voor terug krijgt.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 12:58

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik zou ze ook gewoon particulier verkopen.

Verkoop je de Fiat eerder ben jij blij, verkoop je de Audi eerder moet je het maar even doen met een krappe auto.

En volgens mij zit er qua kosten niet zo heel veel verschil tussen een A4 en een A3.....
Als je dat nou eerst uitzoekt kan je misschien je vriendin overtuigen hem te houden. Ik bedoel, je hebt hem eerst in je eentje onderhouden, dus moet het met z'n 2-en helemaal lukken toch?

[ Voor 46% gewijzigd door Naboo op 03-04-2009 13:05 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik denk dat ze niet staan te juichen om 2 auto's in te ruilen. Hoe minder occasions hoe beter in deze tijden. Alhoewel, als je een BMW of Audi bij een merkdealer koopt gaan je A4 en de Fiat toch naar een handelaar (of zelfs 2 verschillende). In dat geval zijn het opzich geen incourante auto's en zóu je een leuke inruilwaarde kúnnen scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Anoniem: 79417 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:00:
In deze tijd zal een dealer er DENK ik staan te juichen als je 2 autos wilt inleveren.
Particulier zou ik persoonlijk doen, krijg je er denk ik ook een betere prijs voor. Of bied hem te koop via autoclubs van de betreffende merken.
Euh een dealer wil alleen verkopen, nooit inkopen. Laat staan twee auto's inkopen. Die gaan namelijk in 95% van de gevallen direct door naar de handel.

Dus verkoop ze particulier en koop zonder inlever auto's dat scheelt ze tijd en geld, wat je terug ziet in de prijs van je nieuwe auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25
911GT2 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:16:
[...]
Euh een dealer wil alleen verkopen, nooit inkopen. Laat staan twee auto's inkopen. Die gaan namelijk in 95% van de gevallen direct door naar de handel.
Uit het feit dat DaMasterPNut zelf ook met het idee 'particulier' aan kwam zetten, denk ik dat hij in zijn eerste zin de ontkenning is vergeten. De dealer staat dus niet te juichen om twee inruilers, bedoelt hij.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

dreamscape schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:20:
[...]

Uit het feit dat DaMasterPNut zelf ook met het idee 'particulier' aan kwam zetten, denk ik dat hij in zijn eerste zin de ontkenning is vergeten. De dealer staat dus niet te juichen om twee inruilers, bedoelt hij.
Bij nader inzien DENK ik dat ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:08

unclero

MB EQA ftw \o/

Nomis schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:02:
Mijn zus heeft een paar jaar geleden hetzelfde gehad en haar daihatsu cuore en haar vriend`s renault megane cabrio ingeruild tegen een seat leon. Geen probleem. Eerst een prijs laten opmaken voor de nieuwe auto en daarna zeggen dat je 2 auto`s in wil ruilen. Dan weet je meteen wat je er precies voor terug krijgt.
Yuh, dat heb ik ook gedaan.. Ik werd uiteindelijk nog een paar honderd euro gematst..
Scheelt je gewoon de moeite van het zelf verkopen via marktplaats met alle complicaties vandien erbij (nauwelijks nederlands sprekende nieuwe-nederlanders en complete tokkie families over de vloer enzo).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Het KLOPT dat ik de ontkenning was vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik weet zeker, als jij 2 auto's inlevert, dat je echt flink moet inleveren met de prijs. Dus ik denk dat je er beter aan doet om zelf te verkopen.

Mijn vader had hetzelfde, 1,5 jaar oude chrysler voyager met alles erop en een paar jaar oude vw bora ook met veel luxe, beide ingeruild voor 1 ex-demo auto vw touran... Hoezo inleveren?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij inruil krijg je nagenoeg altijd een heel mager handelsprijsje voor je auto. Vaak bijna beledigend.

Ik ben er zelf vorige week achter gekomen dat de meeste dealers ongeveer de HELFT van de dagwaarde geven bij aanschaf van een nieuwe auto. (Inclusief de gebruikelijke smoesjes, barre tijden enz. enz.)

Dan liever particulier verkopen en een paar duizend euro meer vangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:14
Het is sowieso goed rondkijken natuurlijk. Mijn oom heeft pas een nieuwe auto gekocht. en kreeg voor zijn 10 jaar oude hyundai bij de 1e dealer 750 euro terug en bij de andere 1500..

En ruil er anders 1 gewoon in en aders beide. of zoek uit voor welke je het meeste terug krijgt. gewoon wat proberen je hoeft natuurlijk de deal nooit te maken als je het niet zind. Rondkijken is altijd het verstandigst.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Pagina: 1