Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinXP pro] 'Not digitally signed'-bericht bij Nvidia driver

Pagina: 1
Acties:

• ijsblok
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-10-2024
Bij een Windows XP SP3 installatie probeer ik een Nvidia Quadro FX 1700 videokaart te installeren met de 182.46 driver van Nvidia. Hoewel deze driver volgens Nvidai WHQL- gecertificeerd is krijg ik het bericht dat deze driver niet 'Digitally signed' is.

Ik krijg dit bericht ook als ik bij de Driver Signing Options het vinkje zet bij 'Ignore. Install the software anyway and don't ask for my approval'. Dus ik denk dat het iets in Windows is.

Ik kan overigens gewoon op 'Continue' klikken, en de driver installerd prima. Maar het is de bedoeling dat ik met de bewuste hardware een unattended installatie ga mkaen, en de deze driver doet hij dus niet automatisch, waarschijnlijk vanwege deze Certificering-issue.

Ik heb vele forums afgestruind voor meer info of oplossing van dit probleem, maar ik hem niets kunnen vinden. Weet iemand iets?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Kijk eens of de crypto service nog draait, en probeer het eventueel nog even met een oudere driver.

• ijsblok
De Cryptographic Services was inderdaad nog gestart, maar als ik hem uit zet, heeft het geen effect.

Ik heb al diverse drivers voor de videokaart geprobeert, allemaal komen ze niet door de "Windows Logo testing".

Iemand nog een idee?

• Nielson
U kunt enkele updates of programma's niet installeren

Dit gaat dan wel over updates ipv drivers, maar het heeft me wel eens geholpen bij een soortgelijk probleem, vooral dat gedeelte met de catroot mappen.

• ijsblok
Nielson schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:23:
U kunt enkele updates of programma's niet installeren

Dit gaat dan wel over updates ipv drivers, maar het heeft me wel eens geholpen bij een soortgelijk probleem, vooral dat gedeelte met de catroot mappen.
Bedankt voor je tip. Er staan 10 methodes op die website om het probleem te verhelpen.
- Methode 1: Niet mogelijk omdat geneomd bestand (EDB.LOG) in gebruik is door een proces
- Methode 2: Cryptografie op automatisch heeft dus geen effect
- Methode 3: niet mogelijk omdat genoemde map (%systemroot%\system32\catroot2) in gebruik is door een proces
- Methode 4: Uitgeprobeerd; geen effect
- Methode 5: genoemde mappen zijn al niet 'hidden'
- Methode 6: genoemd registrykey staat al op aanbevolen instelling
- methode 7: n.v.t. (gaat om driver, niet om certificaten)
- methode 8: n.v.t. (gaat om driver, niet om updates)
- methode 9: idem
- methode 10: idem

Weet iemand nog iets?

• Nielson
Heb je bij die eerste methodes wel eerst die crypto service stop gezet?

• ijsblok
Nielson schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:55:
Heb je bij die eerste methodes wel eerst die crypto service stop gezet?
Ja, maar ik de map en zijn bestanden zijn nog steeds in gebruik door een proces.

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:35

Vae Victus

Awesome God

Heb je het ook al in de veilige modus geprobeerd?

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Pagina: 1