creditering zakelijke aankoop

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Mag een bedrijf na een zakelijke aankoop en deze geretourneerd te hebben , een restocking fee rekenenen ?

Alles wat ik vind is met consumenten, en helaas niks over zakelijke aankopen.

Het gaat hier om een 4tal cisco ip phones die we geretourneerd hebben binnen 2 dagen.

Reden voor retourneren :

specificaties klopten niet
1. er miste poweradapters, blijkt na zoeken op andere sites dat het een optioneel is
2. Sipv2 word volgens de specificaties ondersteund, dit is half waar.
SipV2 word pas ondersteund na firmware flashes die we niet kunnen bemachtigen omdat cisco ze niet wilde verstrekken, uiteraard de winkel om de firmware gevraagd, maar ze hoorden water branden.

[ Voor 42% gewijzigd door CrankyGamerOG op 03-04-2009 12:23 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:54

DataGhost

iPL dev

Ik weet er niet heel veel van af maar aangezien bedrijven niet dezelfde bescherming als consumenten genieten lijkt me dat zo'n fee wel gerekend mag worden. Voor zover ik weet is het zakelijk zelfs normaal dat je spullen niet kan retourneren (zo heb ik goedkoop mijn 'tweedehands' UPS voor een kwart van de prijs gekocht, dubbel besteld :+ ).
Dit geval lijkt me echter anders, aangezien volgens jou het product niet deugdelijk is en er niet goed is vermeld wat er wel en niet bij hoort. Als dit zo is lijkt het me niet logisch dat je een restocking fee moet betalen. Het zou wat zijn als je 4 paperclips had gekregen in plaats van telefoons :+

Verwijderd

Tsja, als jet het niet kunt ontbinden dan kun je ze wel in gebreken stellen. Immers, producten zijn niet compleet volgens verwachting en voldoen niet aan de specs. Laat ze maar kosten maken om het probleem te verhelpen (en dan ben jij ook geholpen)!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:21:
Mag een bedrijf na een zakelijke aankoop en deze geretourneerd te hebben , een restocking fee rekenenen ?

Alles wat ik vind is met consumenten, en helaas niks over zakelijke aankopen.

Het gaat hier om een 4tal cisco ip phones die we geretourneerd hebben binnen 2 dagen.

Reden voor retourneren :

specificaties klopten niet
1. er miste poweradapters, blijkt na zoeken op andere sites dat het een optioneel is
2. Sipv2 word volgens de specificaties ondersteund, dit is half waar.
SipV2 word pas ondersteund na firmware flashes die we niet kunnen bemachtigen omdat cisco ze niet wilde verstrekken, uiteraard de winkel om de firmware gevraagd, maar ze hoorden water branden.
Check de algemene voorwaarden van je leverancier. Daar zal het vast en zeker instaan. Soms gebeurd het inderdaad wel eens. Meestal zie je het gebeuren bij wat specifiekere apparatuur die je leverancier ook speciaal heeft moeten bestellen en waar geen alledaagse vraag naar is.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Hoef al niet meer, het volledige bedrag word gecrediteerd,
Het was een fout van hun kant (kwa specificaties) en we kregen daarom gelijk

KPN - Vodafone Ziggo Partner