[w2k3] DNS - één A record instellen van extern domein

Pagina: 1
Acties:

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik wil op mijn interne netwerk één specifieke host, bijv. host1.google.nl, doorsturen naar een ander IP adres. De DNS server van mijn netwerk heeft google.nl niet als zone. Ik kan wel een google.nl zone aanmaken, maar dan werkt *.google.nl niet meer.
Hoe kan ik één host entry aanmaken in een zone en daarmee de rest niet in de weg zitten?

wwweet ik veel...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bij mijn weten kan dat niet. Op het moment dat je DNS-server een bepaalde zone host, gaat hij er vanuit dat alle records voor dat domein zich in die zone bevinden.

Je zou wel (maar da's een workaround) een host file kunnen deployen waar host1.google.nl instaat. In dat geval gebruiken je clients deze en niet de DNS-server om host1.google.nl te resolven.

[ Voor 37% gewijzigd door Question Mark op 03-04-2009 14:04 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je moet als je een zone aanmaakt overal een record voor aanmaken. Zo kun je bijvoorbeeld mail.bedrijf.nl met een a-record in de interne DNS intern beschikbaar maken, maar dan moet je wel ook een record www in de zone bedrijf.nl aanmaken (en naar het juiste externe IP laten verwijzen) om te zorgen dat je ook de website nog kan benaderen.

Vicariously I live while the whole world dies

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Correct me if i'm wrong...

Was wrong.. sorry 8)7

[ Voor 102% gewijzigd door pennenlikker op 03-04-2009 15:43 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip