Toon posts:

TERAYON (chello) modum opvoeren ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is iemand al gelukt om die Terayon modums (dus niet com21) te opvoeren ??
moet toch wel te doen zijn ????

zijn er nog andere tips om het maximaale uit je modum te halen??

zit nu op 160 down en 16 up

Verwijderd

alleen mensen van chello weten de geheimen. ze focken die modem echt goed op en hebben thuis hun t1 verbinding maar geen idee hoe ze het doen

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Opvoeren te doen? Ja!
Verstandig? Nee!

Wat mij bekend is, is dat je het modem weldegelijk kunt tweaken, maar dat Chello/UPC dat onmiddelijk spot. En als dat gebeurd, dan ben je dus gewoon je kabelaansluiting kwijt...... ;(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
[topic=8495]

gebruik de search es, want ik kreeg meer dan 4000 hits toen ik op "modem opvoeren" zocht.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 15:28 schreef havana het volgende:
[topic=8495]

gebruik de search es, want ik kreeg meer dan 4000 hits toen ik op "modem opvoeren" zocht.
gedaan...maar zie nix nuttigs staan...zie niemand die het gelukt is

iemand wel misschien...dus niet dingen gaan posten die voor com21 of andere zijn

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
het kan niet met de modem zelf je hem wel kabel kasten aan de kant van de weg enzow waar het kan.
tenminste de chello monteur |:(

der is toen der tijd wel eens een tweak geweest voor a2000 maar die werkte al heel snel niet meer.

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 21:16 schreef Attilla het volgende:
het kan niet met de modem zelf je hem wel kabel kasten aan de kant van de weg enzow waar het kan.
tenminste de chello monteur |:(

der is toen der tijd wel eens een tweak geweest voor a2000 maar die werkte al heel snel niet meer.
klopt dat systeem werkt heel makkelijk je opent die kast en je zet jou huis gewoon op de snelste verbinding die kastjes zijn namelijk zo geregeld dat het huis was het verst staat op schakel 1 zit zet je jezelf dus op schakel 1 heb je al wat sneller internet >:)

Verwijderd

Lijkt me wel heel strak plan... zijn dat van die grijze kastjes van een meter hoog?
En hoe moet je zien welke draad je op 1 moet zetten? En wat als ze der achter komen? Tis natuurlijk wel erg makkelijk te verzinnen wie dat kan hebben gedaan...

Verwijderd

Hmm, volgens mij is het niet zo makkelijk, het is toch server-side bij je provider volgens mij!

Verwijderd

Topicstarter
hehe dat kastje staat bij mij tegen de muur van het huis >:) ff de verste der uit en mijne er in B-)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39
bull.. bull..bull..shit.

160 Kb/sec down en 16Kb/sec up, en je bent NOG NIET TEVREDEN?

Sorry hoor, maar je betaald 90 piek per maand. Probeer jij maar een met 90 piek per maand hetzelfde te regelen zonder kabel!

SOmmige mensen zijn echt zooo egoistisch en willen altijd meer, ik :r op dat soort mensen.

Maar JA het is op te voeren, en JA, wij zien dat meteen bij Chello, en JA ik hang je er meteen aan als ik het monitor, en JA ik sluit je persoonlijk af.

Het is maar dat je het weet...

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 18:11 schreef Warbringer het volgende:
bull.. bull..bull..shit.

Sorry hoor, maar je betaald 90 piek per maand. Probeer jij maar een met 90 piek per maand hetzelfde te regelen zonder kabel!

SOmmige mensen zijn echt zooo egoistisch en willen altijd meer, ik :r op dat soort mensen.

Maar JA het is op te voeren, en JA, wij zien dat meteen bij Chello, en JA ik hang je er meteen aan als ik het monitor, en JA ik sluit je persoonlijk af.

Het is maar dat je het weet...
have fun ermee :) maar ga ergens anders zeiken want de meeste mensen die t doen zijn jullie chello medewerkertjes zelf.. bouwen de modem om en hebben een t1 verbinding wie doet er nou egoistisch en daar :r ik op..

zow dat moest eruit

• Warbringer
Op woensdag 28 februari 2001 18:18 schreef mafiasven het volgende:

[..]

have fun ermee :) maar ga ergens anders zeiken want de meeste mensen die t doen zijn jullie chello medewerkertjes zelf.. bouwen de modem om en hebben een t1 verbinding wie doet er nou egoistisch en daar :r ik op..

zow dat moest eruit
Hoezo jij hebt er dus GEEN verstand van?

Raad'es waar ik werk? en raad eens wat voor verbinding ik heb?

Verwijderd

jah duh wat zeg ik net je werkt bij chello en ken van de 10 chello mensen 8 die hun t1 verbindingkje thuis hebben

Verwijderd

ik wist trouwens niet dat callcenter medewerkers ook chello gebruikers mogen afsluiten.. zow einde topic ben er morgen pas weer:)

• Warbringer
Op woensdag 28 februari 2001 18:24 schreef mafiasven het volgende:
jah duh wat zeg ik net je werkt bij chello en ken van de 10 chello mensen 8 die hun t1 verbindingkje thuis hebben
wat een bullshit.

geheimpje: als je je modem opvoert (soldeerwerk is dat, is softwarematig niet mogelijk) dan veroorzaak dat een HELE hoop ruis om het up- downstream signaal van dat VLAN. wij merken dat meteen want alle routers worden gemonitord op ruis, traffic, lag, packetloss etc. dat gebeurd 24/7. Als er ineens VEEL ruis is, VEEL packetloss en WEINIG traffic en we krijgen allemaal telefoontjes van mensen uit die wijk die probleem hebben dat ze geen verbinding hebben door "slecht upstream" of "geen downstream signaal" dan weten wij het ook wel.

Ik heb het pas 1 keer meegemaakt, dat iemand zijn upstream signaal van 16kb/sec naar over de 100kb/sec had gekregen, en meteen lag iedereen in zijn wijk plat, behalve hij. Nou.. da's snel genoeg gevonden, en NOG sneller afgesloten!

En nu wil jij nog steeds zeggen dat jouw "kennisen" en "vriendjes" van chello allemaal een T1 lijn hebben?

Get real...

• Warbringer
Op woensdag 28 februari 2001 18:25 schreef mafiasven het volgende:
ik wist trouwens niet dat callcenter medewerkers ook chello gebruikers mogen afsluiten.. zow einde topic ben er morgen pas weer:)
Yup, kunnen we wel zeker.
ff doorspelen aan seniors, en we mogen het nog zelf doen ook nog.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad...heb je wel eens geprobeert 5 films naar een ftp te stuuren??
ik hang je er meteen aan als ik het monitor, en JA ik sluit je persoonlijk af.
je doet maar jochie

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
je zou zeggen: jongens, doe eens lief tegen elkaar, maar ja..... aan de andere kant, hij werkt wel voor chello, dus hij heeft er zelf om gevraagd...

*D

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 18:54 schreef chieltje het volgende:
Misschien is een leased line dan meer een optie voor jouw. Voor maar een paar duizend per maand kan je je filmpjes supersnel uploaden.

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 18:28 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Yup, kunnen we wel zeker.
ff doorspelen aan seniors, en we mogen het nog zelf doen ook nog.
doorspelen aan de seniors jij bent dus zo'n kontelikker van de baas ?? nou ga lekker in je chello droomwereldje zitten ik :r op mensen van chello

Verwijderd

Zekers, die trailers van ~30MB waren zo overgepompt :)

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 01 maart 2001 00:28 schreef mafiasven het volgende:

[..]

doorspelen aan de seniors jij bent dus zo'n kontelikker van de baas ?? nou ga lekker in je chello droomwereldje zitten ik :r op mensen van chello
Tuurlijk is hij geen kontelikker, hij doet gewoon zijn werk...
Aan de andere kant zitten we hier op Gathering of TWEAKERS, dus we willen het maximale uit onze PC halen. Dus ook uit de internetverbinding. :) IMHO is de download van Chello ideaal, maar de upload zou idd wel wat sneller mogen, want 16KB is nou niet echt waar ik op zit te wachten. Met mijn ISDN zou ik theoretisch een hogere upload kunnen halen en dat is dus eigenlijk best wel jammer. Maar ach 90 pieken en geen telefoonkosten meer is naar mijn smaak niet slecht! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Warbringer

[..]

Nee hoor, seniors zijn ook gewoon klasgenoten van me.. supervisors.. dat zijn de bazen op de afdeling, daar moei ik me niet zo mee.

Maar denk wat je wilt. Zo te merken heb je een nogal bekrompen beeld van de wereld, en zie je alleen wat je wilt zien. Veel plezier met de rest van je leven ;)

• Warbringer

[..]

[..]

je doet maar jochie
Als je vet wil uploaden moet je ADSL pakken of een lijn huren, niet met chello. Je wist van te voren ook al de up en downstream dus..

En als jij je modem openschoeft en soldeert, en zo heel je VLAN plat legt, en ik merk het op.. ja.. dan wordt je afgesloten ja.
Vind ik ook niet gek eerlijk gezegd.. die andere 400 man die door jouw doen ineens geen verbinding meer hebben betalen er ook voor.

Maar als jij dat rechtvaardig vindt, dan zetten we jouw 399 dagen zonder internet, en dan 1 dag een max upstream van 160kb/sec en een downstream van 600 kb/sec goed?

• Warbringer
Op donderdag 01 maart 2001 01:09 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Tuurlijk is hij geen kontelikker, hij doet gewoon zijn werk...
Aan de andere kant zitten we hier op Gathering of TWEAKERS, dus we willen het maximale uit onze PC halen. Dus ook uit de internetverbinding. :) IMHO is de download van Chello ideaal, maar de upload zou idd wel wat sneller mogen, want 16KB is nou niet echt waar ik op zit te wachten. Met mijn ISDN zou ik theoretisch een hogere upload kunnen halen en dat is dus eigenlijk best wel jammer. Maar ach 90 pieken en geen telefoonkosten meer is naar mijn smaak niet slecht! :)
Pcies, ik vind 16.8 Kb/sec ook weinig, maar het is niet anders. Als je sneller wilt zul je of moeten solderen aan je modem, maar dat merken we ASAP en dan heb je ineens nix meer. Je weet waar je aan begint, dus als je een vette upload speed wilt, pak dan geen chello.

Daarbovenop, als ik wist hoe ik die terayons op moest voeren zou ik het niet zeggen anders doet iedereen het en bijn ik mijn voordeel kwijt >:)

Maar voor de duidelijkheid ->

De terayon modem kan niet opgevoerd worden dmv software.

De Lancity kan dit wel daarintegen.. 4x max upstream >:) :Y)

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op dinsdag 27 februari 2001 21:18 schreef mafiasven het volgende:

[..]

klopt dat systeem werkt heel makkelijk je opent die kast en je zet jou huis gewoon op de snelste verbinding die kastjes zijn namelijk zo geregeld dat het huis was het verst staat op schakel 1 zit zet je jezelf dus op schakel 1 heb je al wat sneller internet >:)
Sommige mensen denken wel heel simpel he... |:(

Schakels??? Die zitter er allang niet meer in hoor... Wel is het zo dat als je jezelf op aansluiting 1 zet, je meer DOWNSTREAM signaal krijgt... M.a.w. je signaal wordt sterker... Dus mensen die verder van dat kastje af zitten, worden hoger op zo'n tap aangesloten. Maar het heeft dus geen ene f*ck te maken met de snelheid van je verbinding.

De maximale up en downstream wordt i.d.d. serverside geregeld bij Chello, en daar kun je als klant helemaal niks aan veranderen.
Het is wel mogelijk om in zo'n kabelmodem te gaan solderen, en dan i.d.d. je upstream wat omhoog te krikken, maar denk eens aan de consequenties:

1 x Borg kabelmodem kwijt a fl. 100,-
Overtreden van de Algemene Voorwaarden,
met als gevolg nooit meer kabelinternet...
Als ze nog niks extra's rekenen voor het verhoerde kabelmodem...

Maarja, je moet 't zelf weten... Je hebt er uiteindelijk alleen jezelf mee...

edit:

Ohja, die max upstream van 16 k, is er natuurlijk niet voor niets... Maar dat snap je zelf ook wel...

• Warbringer
ik :r op mensen van chello
Zonder ons internet jij niet voor 90 piek per maand... maar ik wil best persoonlijk je opzegging regelen.. geef me je info maar..
postcode + huisnummer is voldoende...

Krijg je mooi je borg terug en al, kun je weer via de tel lijn, of ADSL.. maar hopelijk gaan je dan niet op die mensen :r want het is allemaal een complot!

Alle mensen die bij een ISP werken tweaken allemaal hun verbinding, en hebben 34239487X de snelheid van een gewone klant!! Een reuzachtig complot! je moet zelf een bloed-eed afleggen op het moment dat je je contract tekent.. ook een satanistisch ritueel bijwonen, en een kat offeren.. dan pas mag je er werken en je eigen verbinding tweaken..

Heb je nu door hoe zielig je klinkt?

• Warbringer
Op donderdag 01 maart 2001 02:50 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Sommige mensen denken wel heel simpel he... |:(

Schakels??? Die zitter er allang niet meer in hoor... Wel is het zo dat als je jezelf op aansluiting 1 zet, je meer DOWNSTREAM signaal krijgt... M.a.w. je signaal wordt sterker... Dus mensen die verder van dat kastje af zitten, worden hoger op zo'n tap aangesloten. Maar het heeft dus geen ene f*ck te maken met de snelheid van je verbinding.

De maximale up en downstream wordt i.d.d. serverside geregeld bij Chello, en daar kun je als klant helemaal niks aan veranderen.
Het is wel mogelijk om in zo'n kabelmodem te gaan solderen, en dan i.d.d. je upstream wat omhoog te krikken, maar denk eens aan de consequenties:

1 x Borg kabelmodem kwijt a fl. 100,-
Overtreden van de Algemene Voorwaarden,
met als gevolg nooit meer kabelinternet...
Als ze nog niks extra's rekenen voor het verhoerde kabelmodem...

Maarja, je moet 't zelf weten... Je hebt er uiteindelijk alleen jezelf mee...

edit:

Ohja, die max upstream van 16 k, is er natuurlijk niet voor niets... Maar dat snap je zelf ook wel...

Iemand die het snapt... phew :)

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op donderdag 01 maart 2001 02:55 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Iemand die het snapt... phew :)
>:)

Waar denk je dat ik werk??? ;)

• Warbringer
Op donderdag 01 maart 2001 02:56 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Waar denk je dat ik werk??? ;)
YEAH! Brother in arms!! :Y)

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op donderdag 01 maart 2001 02:56 schreef Warbringer het volgende:

[..]

YEAH! Brother in arms!! :Y)
Zit alleen niet op de Helpdesk, ik zit bij (zoals dat allemaal zo mooi heet bij een Amerikaanse firma):

Field Operations

Oftewel, ik ben dus volgens al die mensen de schuldige als het weer langzaam is, dan moet ik maar ff in zo'n kastje rommelen, en het maken... ;)

• Warbringer
Op donderdag 01 maart 2001 02:59 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Zit alleen niet op de Helpdesk, ik zit bij (zoals dat allemaal zo mooi heet bij een Amerikaanse firma):

Field Operations

Oftewel, ik ben dus volgens al die mensen de schuldige als het weer langzaam is, dan moet ik maar ff in zo'n kastje rommelen, en het maken... ;)
Gewoon zoals wij zeggen.. monteurs :)

Oh .. een waag het niet om bij mij een code 53 terug te sturen (training agent) want ik laat je je schroevendraaier set opeten >:)

Just kidding... ;)

ben pitte, mzzl

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op donderdag 01 maart 2001 03:01 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Gewoon zoals wij zeggen.. monteurs :)

Oh .. een waag het niet om bij mij een code 53 terug te sturen (training agent) want ik laat je je schroevendraaier set opeten >:)

Just kidding... ;)

ben pitte, mzzl
Dat komt eigenlijk nooit voor... Wel moet ik helaas veelste vaak een Training INSTALLATIEMONTEUR teruggeven... (code weet ik zo niet, is voor ikkes ook niet zo belangrijk)

Wat kunnen die gasten af en toe prutsen zeg... |:(

Anywayz, slaap ze!

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

tsja... k heb ut ff gelezen..
in ut begin was ik nogal pissed op CHELLO
omdat ik een maand op een nieuwe modem moest w88 maar de laatste tijd heb ik geen problemen meer gehad (ff afklopppen) alleen dan die af en irritante updates zonder het aan te geven dat je er ff uitligt :(
voor de rest ben ik nu wel tevreden over chello alleen jah die upload is wat minder..
dus ff een vraagje nu voor de chello mensen :)
wrom kunnen ze de upload nie wat hoger maken voor de email???? want als je een email van een paar mb wil zenden (jaaa kan nie hoger als 5 zegge ze maar kan wel >:) ) duurt dat lang.. ze kunne toch van de email wat sneller late gaan of kan dat ook niet?? :?:?

thnx alvast

Maximum effort - Deadpool

• Warbringer
Op donderdag 01 maart 2001 10:10 schreef SaiYa-JiN het volgende:
tsja... k heb ut ff gelezen..
in ut begin was ik nogal pissed op CHELLO
omdat ik een maand op een nieuwe modem moest w88 maar de laatste tijd heb ik geen problemen meer gehad (ff afklopppen) alleen dan die af en irritante updates zonder het aan te geven dat je er ff uitligt :(
voor de rest ben ik nu wel tevreden over chello alleen jah die upload is wat minder..
dus ff een vraagje nu voor de chello mensen :)
wrom kunnen ze de upload nie wat hoger maken voor de email???? want als je een email van een paar mb wil zenden (jaaa kan nie hoger als 5 zegge ze maar kan wel >:) ) duurt dat lang.. ze kunne toch van de email wat sneller late gaan of kan dat ook niet?? :?:?

thnx alvast
Ik heb het met je eens.. die upload is gewoon te laag om fatsoenlijk iets te uploaden. Ik persoonlijk stook het op CD/zet het op een zip drive en ga naar school (Fontys in eindhoven) en upload het daar met 100 kb/sec. Dit zijn voornamelijk films en iso's naar een private server.

Maar als chello de e-mail upload speed op zou krikken, zouden mensen weer manieren verzinnen om via deze lijn weer anders te kunnen uploaden, plus dat de newsgroup uploaders dan ineens massief gaan uploaden omdat het toch lekker snel gaat...

Ik hoop dat het binnenkort omhoog gaat. Het oeft niet veel, maar 25 Kb/sec is toch al een stuk beter dan die 16...

• Warbringer
Op donderdag 01 maart 2001 03:05 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Dat komt eigenlijk nooit voor... Wel moet ik helaas veelste vaak een Training INSTALLATIEMONTEUR teruggeven... (code weet ik zo niet, is voor ikkes ook niet zo belangrijk)

Wat kunnen die gasten af en toe prutsen zeg... |:(

Anywayz, slaap ze!
Had pasgeleden een klanta an de telefoon, die net aangesloten was.
Monteur was weggegaan met de melding dat ze "even" windows opnieuw moesten installeren en dat het dan zou werken.

NOT! Stomme lul van een monteur had een kapotte UTP kabel gelegd.
Geen brandende Link lampje, medium niet bereikbaar etc.

how stupid can these people be?

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 02:41 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Als je vet wil uploaden moet je ADSL pakken of een lijn huren, niet met chello. Je wist van te voren ook al de up en downstream dus..
van te voren waren die toen ik sjello kreeg nog niet bekend.. ook leuk kom je op een comp beurs vraag je aan mensen van chello de maximale en minimale snelheden.. geven ze gewoon niet hoelang je ook zeurde dus van te voren iets weten bullshit jullie hebben het steeds maar over "snel" internet dus sneller dan wat dan een 14k modem ofzo???

• En1

En1

Op donderdag 01 maart 2001 12:19 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Ik heb het met je eens.. die upload is gewoon te laag om fatsoenlijk iets te uploaden. Ik persoonlijk stook het op CD/zet het op een zip drive en ga naar school (Fontys in eindhoven) en upload het daar met 100 kb/sec. Dit zijn voornamelijk films en iso's naar een private server.

Maar als chello de e-mail upload speed op zou krikken, zouden mensen weer manieren verzinnen om via deze lijn weer anders te kunnen uploaden, plus dat de newsgroup uploaders dan ineens massief gaan uploaden omdat het toch lekker snel gaat...

Ik hoop dat het binnenkort omhoog gaat. Het oeft niet veel, maar 25 Kb/sec is toch al een stuk beter dan die 16...
juist nieuwsgroepe >:)
maarja.. zover ik weet zijn ze nie vanplan om de upload te verhogen toch? :(

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Op donderdag 01 maart 2001 02:43 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Maar voor de duidelijkheid ->

De terayon modem kan niet opgevoerd worden dmv software.

De Lancity kan dit wel daarintegen.. 4x max upstream >:) :Y)
Hmz... laat ik nou net een lancity modem hebben :) (volgens mij :?)

Geef 's iets meer duidelijkheid AUB :) Ik zal een week lang m'n getweakte upload aan jou opofferen, mag je zelf kiezen welke films, games en/ of apps :)

• Warbringer
Op donderdag 01 maart 2001 13:10 schreef Obi het volgende:

[..]

Hmz... laat ik nou net een lancity modem hebben :) (volgens mij :?)

Geef 's iets meer duidelijkheid AUB :) Ik zal een week lang m'n getweakte upload aan jou opofferen, mag je zelf kiezen welke films, games en/ of apps :)
ARP -S [IP gateway] [MAC adres modem]

Of was het nou

ARP -S [MAC adres modem] [IP gateway]

:? :?

Probeer maar zou ik zeggen.
ARP.exe is gewoon een runable bestandje.
Het zorgt ervoor dat de lancity niet de interne gateway pakt, maar diegene die op je subnet ligt. de interne in gecapped, die op je subnet niet.

Weet niet of het nog werkt, maar ik weet zo niet waarom het niet zou werken.. succes!

• Warbringer
Op donderdag 01 maart 2001 13:07 schreef SaiYa-JiN het volgende:

[..]

juist nieuwsgroepe >:)
maarja.. zover ik weet zijn ze nie vanplan om de upload te verhogen toch? :(
Nope.. eerst Tebenet/Tebecai/Gelrevision probleem oplossen (trage verbinding)

MAAR ER IS HOOP!

Er komt een nieuw netwerk!(theoretisch gezien 5 keer zo snel) maar da's niet voor jullie.. da's het interne chello netwerk :(

• En1

En1

daar heb ik niet veel aan :(

ps er is toch ook een zakelijk abbo?
want k wil ook kabel hier op me werk :)

wat zijn de specs daarvan?
want via email krijg ik een standaard mail terug van

maarja daar staat dus nie eg veel :(
Informeren wij u graag als volgt:

Uitgebreide informatie over chello kunt u vinden op de homepage van chello: www.chello.nl
Op de homepage van UPC www.upc.nl kunt u eveneens informatie vinden over internet via de kabel. Hier kunt u tevens met uw nieuwe postcode controleren of chello daar leverbaar is.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Verwijderd

als je wat meer info wilt over het opvoeren van de upload moet je ff op www.chelloo.com kieken...

wat bedoel je precies met dat snelle interne chello netwerk?

• Warbringer
gewoon het interne netwerk waarmee wij de klanten-database en algemene knowledgedatabase dooorsurfen...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm2/puke.gif haha wat zijn jullie een stelletje zeikers zeg jullie hebben teminste de keuze van kabel explatant hier in zeelandnet is er maar 1 en daar zijn we afhankelijk van jullie maken mij een beetje misselijk Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm2/puke.gif

Verwijderd

jow Warbringer ff ander vraagje..

bij hoeveel gig per maand download gaan jullie tegen me zeuren ?

tnx :)

• En1

En1

dit is vast teveel :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~c.vandeurzen/dz.jpg

• Warbringer
Op donderdag 01 maart 2001 18:32 schreef Marko het volgende:
jow Warbringer ff ander vraagje..

bij hoeveel gig per maand download gaan jullie tegen me zeuren ?

tnx :)
Hmmz.. da's een goeie.
Eigenlijk helemaal niet, pas als we klachten krijgen van mensen uit je omgeving van "trage verbinding" en we zien dat jij +/- 80 Gig binnenhaalt elke maand.. tja.. dan heb je zo een brief binnen :)

Maar als jij in een godvergeten wijk zit in je 1tje als chello'er.. we don't care.

Concreet dus : zolang wij er geen last van hebben, zoveel je wilt. Als we er last van krijgen, op welke manier dan ook , krijg je zo'n mooie brief binnen. >:) op zich toch best fair geregeld?

• Warbringer
Op donderdag 01 maart 2001 22:17 schreef SaiYa-JiN het volgende:

[afbeelding]

Mwua.. remind me dat ik deze thread aan me senior moet laten zien, die lacht zich ziek.

(en nee, het zijn ook mensen met humor, ze sluiten je niet af hoor >:))

• En1

En1

nou voor 16k up is 32 gig toch aardig veel in die tijd hoor >:)

tis dak nie meer kan :D >:)

Verwijderd

Warbringer, je posting toverde een glimlach op mijn gezicht. :) Ik woon wel niet echt in een godvergeten wijk, maar ben er wel van overtuigd dat de meeste sloebers/nitwits hiero nog nooit van Internet hebben gehoord, laat staan van Chello !

Ik zal het maar zeggen:

"Chello Rules in Spijkenisse @ 180 kb/sec" 8-)

Verwijderd

das voor ff Mr.Marko ..

Dat had ik hiero ook ,(jaar geleden) rond de 180 kB , tegenwoordig is dat 61 kB.

enne ik heb geen sjello , maar sonera , ben best tevreden over hun ..

maar ik w8 nou totdat Cistron Adsl bij mij beschikbaar wordt ;

8Mbit/sec[down] 149,- per maand!>:):9~:9~

Verwijderd

Chello doet het hier niet eens zo slecht.

DL: 160 KB/s altijd
UL: 16 KB/s (zou wat hoger mogen voor een kleine extra bijdrage :))

Stabiliteit is ook weer redelijk, is een tijdje best bagger geweest.

Alleen de nieuwsserver in brabant is nog bagger (ook in arnhem trouwens).

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

[afbeelding]

Hoe kan je nou 35 gb uploaden in 30 dagen :?. Dat is dan 1,16 Gb per dag, dat is 1194 MB, dat is 1.223.338 Kb per dag! Met 16 kb/sec kan je max. 1.382.400 per dag versturen. Dan ben je dus de hele dag bezig met uploaden? Volgens mij meet je gewoon wat je upload naar je netwerk want dat doet DU Meter standaard er ook bij.

Correct me if I'm wrong.

PS Ook al heb je 64 kb/sec up, naar wie stuur jij 35 GB? :? :?

Verwijderd

De dl max van sjello is tog 512 kbits/64kBytes/sec :?

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 15:51 schreef Rasta het volgende:
De dl max van sjello is tog 512 kbits/64kBytes/sec :?
nops, 1,5 megabit

das 187,5 kB/s

• Lexxx
  • Laatst online: 08-03 12:59
T'is idd erg gezelli op fontys ja, zoal warbringer al zei, in R4 heb ik gedownload met meer als 1 mb per sec, dat was echt magisch :9~

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 16:04 schreef achappey het volgende:

[..]

nops, 1,5 megabit

das 187,5 kB/s
heb je misschien een link waar al de specs van chello staan ?

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 17:59 schreef Rasta het volgende:

[..]

heb je misschien een link waar al de specs van chello staan ?
nops heb ik niet...

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
En com21 apparaten dan? Is daar nog wat aan te tweaken of zeg je van nee. Er zit wel zo'n slot in. Monteur zei dat daar een uitbreidingsslot (ofzo) inkon

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 12:20 schreef Warbringer het volgende:

[..]

NOT! Stomme lul van een monteur had een kapotte UTP kabel gelegd.
Was bij mij ook gebeurd (Essent). Ik had het zelf gerepareerd.
Wat ik raar vind is dat die monteur het niet ging doormeten toen het niet werkte.
Mij werd verteld rustig af te wachten tot er een verbinding tot stand zou komen :z

• Warbringer
Op zondag 04 maart 2001 04:14 schreef Niwreh het volgende:

[..]

Was bij mij ook gebeurd (Essent). Ik had het zelf gerepareerd.
Wat ik raar vind is dat die monteur het niet ging doormeten toen het niet werkte.
Mij werd verteld rustig af te wachten tot er een verbinding tot stand zou komen :z
Ik haat het wanneer monteurs zo laks en lui zijn... kunnen wij het weer oplossen :r |:(

Verwijderd

vraagje aan de monteurs

Is het nou het mac adres van het modem wat jou huisadres bepaalt of het mac adres van de ethernet kaart:?:?:?

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 12:26 schreef timeout het volgende:
vraagje aan de monteurs

Is het nou het mac adres van het modem wat jou huisadres bepaalt of het mac adres van de ethernet kaart:?:?:?
wilik ook wel eens weten.. zijn hier eigenlijk chello monteurs?

• Warbringer
Op zondag 04 maart 2001 12:26 schreef timeout het volgende:
vraagje aan de monteurs

ben eens wat specifieker.. hoezo huisadres?

Verwijderd

ja uiteraard je kan je ethernet kaart adres software matig veranderen maar dat van je modem niet.....dus aan welk adres kunnen ze zien dat jij het bent die aanlogd

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zondag 04 maart 2001 18:22 schreef timeout het volgende:
ja uiteraard je kan je ethernet kaart adres software matig veranderen maar dat van je modem niet.....dus aan welk adres kunnen ze zien dat jij het bent die aanlogd
Mag jij me eens vertellen hoe je je MAC adres van je netwerkkaart kan veranderen...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik denk niet dat " gebruikers " dat soort dingen hier moeten vertellen..trouwens bij welke provider zit je ??

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik bedoel dus: Da ken nie.

de betaler vervuilt

Verwijderd

haha echt wel..in je register,, ik heb een progje al heel lang geleden samen met een paar maatjes in the states gemaakt wat dat dus wel kan tenminste volgens winip en mijn provider haha :):D

• HitmanWVU

[afbeelding]

Moet je je ftp maar niet gebruiken alsof je een 1 Gbit connectie hebt :P

• HitmanWVU
Op zaterdag 03 maart 2001 16:04 schreef achappey het volgende:

[..]

nops, 1,5 megabit

das 187,5 kB/s
Kan hier nou niemand rekenen?????

1,5*1024/8= 192 Kbyte/s

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05
foutje;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05
Het is 1500000/8/1024=183kbyte/s
in datacom. is kilo=1000 en niet 1024, vandaar dat ik reken met 1500000 byte/s

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

wat maken die paar kb's nou uit op die snelheid ;)

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Het is 1500000/8/1024=183kbyte/s
in datacom. is kilo=1000 en niet 1024, vandaar dat ik reken met 1500000 byte/s
Waar haal je vandaan dat in datacommunicatie kilo ineens 1000 is ipv 1024?? Je hebt toch ook 512kbit en 768kbit verbindingen en dergelijke, het lijkt me dan toch zeer logisch dat je 1024kbit (1Mbit) en 1536kbit (1,5Mbit) verbindingen hebt oftewel 192kB/s in het geval van chello.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Warbringer
Op zondag 04 maart 2001 23:21 schreef achappey het volgende:
wat maken die paar kb's nou uit op die snelheid ;)
ik denk best veel als ik bijvoorbeeld 200.000 leden telt :) 8-)

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Die snelheid is wel oke bij chello (DL dan) maar die administratie..:( ben net verhuisd en ze presteren het om EN verhuiskosten EN nieuwe borg te rekenen (voor hetzelfde modem dus dat ik zelf netjes weer heb aangesloten) Kan ik weer voor een paar gulden gaan bellen met die gasten.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Vooral niet gaan bellen over administratie en rekeningen.... komt echt niet goed....

Stuur gewoon even een brief waar je alles duidelijk uitlegt. Dus je oude en nieuwe adres.....rekeningnummer....enz.. Heb ik ook gedaan en na een paar dagen bellen ze je vanzelf terug...

• En1

En1

Op zaterdag 03 maart 2001 11:07 schreef Aikon het volgende:

[..]

Hoe kan je nou 35 gb uploaden in 30 dagen :?. Dat is dan 1,16 Gb per dag, dat is 1194 MB, dat is 1.223.338 Kb per dag! Met 16 kb/sec kan je max. 1.382.400 per dag versturen. Dan ben je dus de hele dag bezig met uploaden? Volgens mij meet je gewoon wat je upload naar je netwerk want dat doet DU Meter standaard er ook bij.

Correct me if I'm wrong.

PS Ook al heb je 64 kb/sec up, naar wie stuur jij 35 GB? :? :?
k heb geen netwerk
k heb(had) een free ftp

• En1

En1

zit inmiddels over de 100 gig totaal
60 down 40 up ongeveer

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 11:55 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Ik haat het wanneer monteurs zo laks en lui zijn... kunnen wij het weer oplossen :r |:(
zoooo, dus jullie doen daadwerkelijk wat op die helpdesk.......

Ik dacht dat jullie de hele dag cartoon network keken...
Pagina: 1