Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mail verplaatsen van Exchange naar PST, mail verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 10:42
Email komt binnen door middel van exchange en wordt gelezen in Outlook, ook via Exchange.
Nu heeft een gebruiker een PST bestand aangemaakt om ruimte op de Exchange vrij te maken.

De gebruiker heeft een aantal emails geselecteerd, rechtermuisknop, verplaatsen naar map, naar de PST file.
Vervolgens liep Outlook vast, sloot uit zichzelf af en na het herstarten van Outlook zijn de emails verdwenen uit Exchange maar staan ook niet in de PST file, ook geeft Outlook niet aan dat deze corrupt oid is.

Helaas maken we geen backup van Exchange wegens € redenen (ik heb het niet verzonnen en regelmatig aangedrongen op backup) maar is er nog een manier om op een of andere manier de verdwenen mail of op de pc of op de Exchange server weer boven water te halen?

Ik heb zelf op de Exchange zitten zoeken, in alle mappen van het PST bestand, kijken of het bestand corrupt oid is, nog niets kunnen vinden...

Alvast hartelijke dank!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

verifieer dat de mails weg zijn uit de mailbox (grootte nakijken)

Je zou nog kunnen kijken of je ze via recover deleted items kunt terughalen.

En gebruik dit meteen om alsnog een backupoplossing af te dwingen, geen backup van je exchange, het zou strafbaar gesteld moeten worden.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Waar stond het pst bestand ? Lokaal of op een share ? Share is unsupported en kan problemen geven.

En Scanpst er al overheen laten lopen ?

Anders zou *ik* zeggen dat het een gevalletje van "jammer" is.
Geen backup, dus mail is niet belangrijk...
(volgens het management dan)

En nu maar hopen dat het de mail van iemand van het management was ;)

Abort, Retry, Quake ???

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 10:42
@r!k schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:18:
verifieer dat de mails weg zijn uit de mailbox (grootte nakijken)

Je zou nog kunnen kijken of je ze via recover deleted items kunt terughalen.
Als ik op de M schijf van de Exchange kijk zie ik een paar bestandjes erin staan, dit zijn EML bestanden waar ik verder niets mee kan, de Postvak in van de gebruiker is 28 KB, dit zijn waarschijnlijk de mailtjes die hij na die tijd heeft binnengehad.
aZuL2001 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:18:
Waar stond het pst bestand ? Lokaal of op een share ? Share is unsupported en kan problemen geven.

En Scanpst er al overheen laten lopen ?

Anders zou *ik* zeggen dat het een gevalletje van "jammer" is.
Geen backup, dus mail is niet belangrijk...
(volgens het management dan)

En nu maar hopen dat het de mail van iemand van het management was ;)
Scan PST heb ik gedraaid, geen resultaat, PST is volledig in orde geeft het programma aan, verder staat het PST bestand op de lokale C schijf.
En het is inderdaad iemand van het management ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Ora et Labora op 03-04-2009 13:15 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

postvak in is 28 kb maar hoe groot is de complete mailbox?

M: drive, duidt ope xchange 2000, daar heb ik geen ervaring mee, wel met 2003 en ik weet dat je daar met een reghister truck op de waar outlook draait vanuit elke folder recover deleted items kunt doen. Ik zou zeggen dat dit nog je enige kans is.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 15:37
En, slightly off-topic, wat is er mis met NTBackup voor back-up van Exchange? Zeker vanaf versie 2003 waar je met Recovery Storage Groups kunt werken is dit een prima alternatief voor dure Agents.

Inderdaad verder even kijken met Webmail of de reg-hack of je kunt un-deleten (een move is tenslotte niets anders als een kopie waarna het origineel wordt weggegooid, toch).

[ Voor 31% gewijzigd door mbaltus op 03-04-2009 15:11 . Reden: toevoeginkje ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
En voor volgende keer de Archiving functie gebruiken in plaats van sleur & pleur (weg)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1