[Tag&Rename] Wat zijn goede ID3 tags voor iTunes?

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:30
Hey,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb al mijn muziek via Tag&Rename voorzien van een ID3 tags... Maar als ik mijn muziek in Itunes open dan ziet hij nog steeds geen Tags. Nummer die in 1 album horen, ziet hij niet als 1 album, en dan moet ik nog handmatig alle nummers gaan taggen in Itunes.

Is er toevallig een tooltje die dit kan copieren.... ?

Id3 --> Itunes Tags.

Alvast bedankt.

FreeReef.nl

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 11:52
Alle files die ik met "Tag & Rename" op Windows heb getagt zijn netjes door iTunes geimporteerd. Wellicht dat je alleen de V1 tags hebt gebruikt? Even nakijken met Tag & Rename, maar het zou geen probleem mogen opleveren.

Let er wel op dat je voor verzamel-CD's het vinkje "Part of a collection" aan moet zetten, anders ziet iTunes het inderdaad als verschillende albums. Dit kun je vanuit iTunes doen, maar ook Tag & Rename kent deze tag.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

"iTunes tags" bestaan niet (als iTunes al iets tagt, dan is het niet in dit context). Als je alles netjes tagt met ID3v2 (zoals het hoort ®) is je probleem verleden tijd.

[ Voor 20% gewijzigd door Jungian op 03-04-2009 11:30 ]

0.0

• World Citizen
Jungian schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:29:
"iTunes tags" bestaan niet (als iTunes al iets tagt, dan is het niet in dit context). Als je alles netjes tagt met ID3v2 (zoals het hoort ®) is je probleem verleden tijd.
Van welke versie van Tags maakt Itunes dan gebruik... want de standaard tags die ik gebruik (en in elk programma werken) doen het dus niet.

Ik maak nu gebruik van

ID3v1 en ID3v2 elk nummer heeft dus beide tags.

Toch ziet hij albums niet als albums.. maar als losse nummers. Ik moet nu telkens de album naam aanpassen in Itunes... voordat hij de nummers groepeerd.

(verzamel cd's vallen buiten deze vraag. Die tag ik op een andere manier. )

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 03-04-2009 11:45 ]

FreeReef.nl

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 11:52
Volgens mij kijkt iTunes naar de "Song Artist", "Album Artist" en de "Album Name" om te bekijken of nummers op een album bij elkaar horen. De Album Artist gaat boven de Song Artist, dus zorg dat je de Album Artist en Album Name altijd gelijk houdt voor nummers die op hetzelfde album horen. Dan moet het goed gaan.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• World Citizen
BugBoy schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:56:
Volgens mij kijkt iTunes naar de "Song Artist", "Album Artist" en de "Album Name" om te bekijken of nummers op een album bij elkaar horen. De Album Artist gaat boven de Song Artist, dus zorg dat je de Album Artist en Album Name altijd gelijk houdt voor nummers die op hetzelfde album horen. Dan moet het goed gaan.
aha... das een goede tip,

Want die velden vul ik niet in...

FreeReef.nl

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:08
Ik heb de titel aangepast naar: "[Tag&Rename] Wat zijn goede ID3 tags voor iTunes?". Dat omschrijft volgens mij iets beter je vraag :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1