Internet gateway disabled, maar wel ip adres. Hoe kan dit!

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een raar probleem. Ik zet net de pc aan, heb ik geen internet!
Bij network connections staat internet gateway/ connection op disabled. Enablen geeft kort in een dialoogje connectiion failure.
Ik kan ecthter wel pingen naar de router, en internet is online aangezien ik dit op mijn iPhone type die via wifi op dezelfde fouter is aangesloten
Ik heb de kabels gechecked, maar dan kan het niet zijn, hence de werkende ping. Op mijn pc heb ik ga gisteren toen alles nog werkte niets gedaan.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, en hoe ik het oplos?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Herstel je netwerkverbinding eens..
Welk OS gaat het om ? Als het XP is, dan kan je winsock/ip-stack wel eens kapot zijn. Een reset doet iig nooit kwaad. Google is your friend.

• iAR
  • Niet online
Oh excuus, gaat om windows xp
Ik heb mijn verbinding al gerepaired.
Daarnaast ookal netsh int ip reset reset.log en netsh winsock reset catalog uitgevoerd, maar na een reboot mocht dat niet baten...

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:40
Hier staat die gateway ook altijd op uitgeschakeld, zelfs met internet, dus ik geloof het wel..

Welk IP heeft je computer?
Staat deze op static of DHCP?

• iAR
  • Niet online
Ok, ik meende dat die altijd op enabled stond...
Mijn router staat als gateway ingesteld en dhcp. Mijn pc heeft ip 192.168.1.100 en heeft een subnet (2552552550) en als gateway mijn router en twee dns servers

• Moning2
Je PC staat dus ingesteld op automatisch IP verkrijgen? Zo niet, probeer dat eens

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 03-04-2009 10:25 ]

• iAR
  • Niet online
ja dat klopt, via dhcp :)

• Moning2
Heb je je router al eens een reset gegeven?
Is je router ook je modem?

Heb zo even geen idee wat het kan zijn dus probeer vanalles tot het weer werkt, ik brainstorm even verder :z

• iAR
  • Niet online
Yep router gereset, modem ( telfort zyxel) gereset. Internet op iPhone en wii werken prima.
Pc heeft via kabel gewoon een ip en kan de router pingen. Alleen heb ik geen internet op mijn pc.
Heel raar :(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je zou ook eens kunnen kijken of je terug kunt naar een herstelpunt.

• Moning2
Wie weet: :Y)

1. Bekijk eens je hosts file of deze wel in orde is
2. Vul eens een ander IP in (static dus), buiten het spectrum van je DHCP (bijv.: 192.168.1.180, de eerste 3 getallen moeten hetzelfde blijven)
3. Hebben je telefoon en Wii en PC dezelfde DNS servers, submask en default gateway?
4. Draai eens een spyware scanner
}:|

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:17

job

oZner schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:56:
Ik heb een raar probleem. Ik zet net de pc aan, heb ik geen internet!
Bij network connections staat internet gateway/ connection op disabled. Enablen geeft kort in een dialoogje connectiion failure.
Je bedoelt dat je daar een icoontje met gateway hebt staan?
Die kan je gewoon verwijderen (delete knop).

Loop daarna de internet wizard opnieuw door. Als je twijfelt welke opties je daar moet kiezen vraag het dan hier.

• iAR
  • Niet online
Ik heb windows opnieuw geinstaleerd. Zelfde probleem.
Mijn iPhone heeft bij wifi ip 82.170.27.178/255.255.254.0 en gateway idem.254. De dna servers lijken op die ik ook op pc had.
Op mijn pc is dhcp, gateway en dns server nu het adres van de router
In mijn router is geen info bij ip, subnet, dns server.

Ik snap er niks meer van...

• Moning2
Zou je even voluit alle adressen kunnen schrijven van je PC, je router en je telefoon/Wii? Want dit is wat wazig en verwarrend..
Je telefoon heeft een erg raar IP voor een LAN, dat lijkt me eerder je internet IP.
Alleen het IP adres hoort te verschillen tussen de apparaten, verder moet het subnet masker, de default gateway en de DNS servers hetzelfde zijn.

Welke router heb je? Reset anders je router eens naar default instellingen (en daarna weer juist instellen wat er allemaal nodig is, dus dat eerst even noteren ;))

[ Voor 18% gewijzigd door Moning2 op 03-04-2009 12:09 ]

• iAR
  • Niet online
Het wordt er allemaal niet duidelijker op: hij doet het weer.
Ik heb nogmaals alle kabels en resetknoppen afgewerkt en ineens werkt ie weer...
Jammer dat de aard van het probleem niet boven komt! :(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:17

job

Even een vraagje.. heb je boel wat utp bekabeling betreft wel goed aangesloten?
Je iphone had namelijk je externe ip adres.. En aangezien telfort maar 1 ip uitdeelt... kan je iphone misschien wel online.. maar de rest van je apparatuur niet.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

oZner schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:56:
..

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, en hoe ik het oplos?
Windows praat via uPnp met de router om te bepalen of de router "connected" is met internet.

Wellicht is upnp over de zeik? oplossing is (als het ooit heeft gewerkt) router en PC resetten enzo.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Mijn iPhone heeft bij wifi ip 82.170.27.178/255.255.254.0 en gateway idem.254.
Je modem lijkt in bridge mode te staan, zet 'm eens in routed mode.

• Moning2
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:46:
[...]

Je modem lijkt in bridge mode te staan, zet 'm eens in routed mode.
Dat lijkt me geen goed idee aangezien er nog een router achteraan komt. De modem moet de 'doorgeefdoos' zijn en de router de tsja.. router. Misschien staat de router ook op bridged? Kijk daar eens naar.

• iAR
  • Niet online
Het lbijft allemaal een vaag geheel. Internet op de PC doet het dus weer, net als op de iPhone... maar een status windows van de netwerkverbinding komt niet (krijg ik gewoon niet te zien). Edit: wel via het netwerk icoontje in de taakbalk...

Mijn pc heeft nu ip adres 82.171.x.246 (subnet 255.255.240.0) en mijn gateway is 82.171.79.254. De DHCP server is dan weer 195.x.x.195 (ligt in de zelfde lijn als mijn dns servers).
Mijn iPhone heeft ip adres 82.170.x.178 en router 82.170.x.254... (= wifi).
Snap jij het nog?

Mijn modem 192.168.1.254 kom ik niet in, en mijn router kan ik ook niet "vinden", de ip adres hierboven werken niet als ik ze in mijn browser plak.

[ Voor 46% gewijzigd door iAR op 04-04-2009 18:29 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Op de een of andere manier krijgen je apparaten allemaal afzonderlijk een publiek IP adres (naar ik aanneem van de DHCP server van je provider). Alleen je router zou dit moeten krijgen, aangenomen dat die als enige op je modem is aangesloten. Je router zou binnen jouw netwerk als gateway moeten fungeren.

Post eens in een plaatje (of ASCII art) je netwerk setup (liefst met apparaattypes en instellingen).

(heb je het modem wel op de WAN ingang van je router zitten en niet perongeluk op een LAN ingang?)

[ Voor 28% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 04-04-2009 18:32 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 22:00

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Het lijkt erop dat je router achter je modem in bridged mode staat. Dit kan niet vanzelf.

• iAR
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:29:
(heb je het modem wel op de WAN ingang van je router zitten en niet perongeluk op een LAN ingang?)
:+ oops

en toch zegt iets in mijn achterhoofd dat ik het zo eerder ook had, maar ja... ik heb weer 192.168.1.100 :)
mistery solved (i hope).
Pagina: 1