Toon posts:

we gebruiken geen brander hiervoor maar.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een gewone cdrom speler. We zitten nu helemaal in die hype van 12x branderz en 16x. Maar het blijft onverstandig om cdromz te lezen in een brander. EN ik kan nergenz een review lezen/vinden over gewone Cdromz, wat s beter, 40x, 48x, 50x ,52x en welk merk...

Wie kan mij verder helpe?

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 08:41

Verwijderd

Topicstarter
tanksjewel! :D

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 21:41

Snijkoek

Metal up your ass

Waarom is het onverstandig om gewone cd's in je brander te stoppen? :?

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 16:41 schreef Snijkoek het volgende:
Waarom is het onverstandig om gewone cd's in je brander te stoppen? :?
Omdat je het aantal 'brand'/laser uren opmaakt, die je beter kan gebruiken voor fikken!

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 15:57 schreef westcoastleader het volgende:
tanksjewel! :D
Dit is de cdrom (en dvd speler):
Pioneer 105S(Z), niet duur, kwaliteit, snelheid, goede DAE etc. :)

• nexhil
  • Laatst online: 05-05 14:43

nexhil

BAM!

is dat geen onzin?

het lijkt mij wel die lazer doet toch niet hetzelfde bij het lezen als hij brand?

• Snijkoek
  • Laatst online: 17-04 21:41

Snijkoek

Metal up your ass

lijk me ook ja... En wat kost zo'n brander nou. Mooi een excuus voor een snellere :P

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07

Klippy

Still Game

Zitten daar ook geen 2 lazers in? eentje om te lezen en eentje om te fikken :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

kijk eens op deze site http://www.cdspeed2000.com/ bij testresults, hier staan veel resultaten van heel veel merken.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
't gaat niet om de uren maar om het loopwerk binnenin dat veel zwaader is (schrijfkop enzo) en daardoor verslijt het loopwerk sneller als je hem ook gebruikt om gewoon progs van te draaien, daarom adviseren de meeste voor een aparte drive... bv een DVD, kan je die direct ook draaien :)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

het lijkt mij wel die lazer doet toch niet hetzelfde bij het lezen als hij brand?
Dat is inderdaad niet het grote probleem. Het probleem is mechanisch: je CD-schrijver slijt nogal van leeswerk. Lezen (kris-kras verdeelde data zoeken) is belastender dan schrijven (langzaam een doorlopend spoor volbranden). Daar komt nog bij dat de lees-schrijf kop van een CDR/RW zwaarder is dan de leeskop van een CD-speler. Uiteindelijk betaal je dat met afnemende leesnauwkeurigheid, coasters en een afgeschreven apparaat.

Zoef

Pagina: 1