Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
1
| RewriteRule ^muziek index.php?catid=4 |
Je kan in princiepe gewoon een rewrite rule maken die site.nl/muziek omzet naar site.nl/index.php?ellenlangevariabelenreeks.
Enige is dat je dan bij je rules moet gaan instellen welk woord overeenkomt met welke reeks variabelen.
edit:
Zoals boven mij uitgelegd dus
[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 03-04-2009 09:17 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
[ Voor 27% gewijzigd door Scyth op 03-04-2009 09:25 ]
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Daarom doe ik het altijd zo:Scyth schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:22:
Nadeel is dat je minder flexibel bent omdat je variabelen gaat hardcoden in je htaccess
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Options +FollowSymlinks
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}index.php !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}index.html !-f
RewriteRule ^(.*)$ index.php |
waarna ik het in de index.php compleet volgens een eigen systeem parse
Maakt niet zoveel uit, er zijn maar 8 categorieën en er komt zeer zelden eentje bij.Scyth schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:22:
Nadeel is dat je minder flexibel bent omdat je variabelen gaat hardcoden in je htaccess
Dit werkt (nou ja, met action=showcat& ertussen nog, dan).Japius schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:12:
Als je weet dat categorie 4 altijd muziek is, kan je dat prima opnemen in een .htaccess.
code:
1 RewriteRule ^muziek index.php?catid=4
Super, bedankt!
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Daar kun je absoluut niet op vertrouwen. Iemand kan nogsteeds gewoonGuillome schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:19:
Voordeel is wel dat je het goed beveiligd krijgtJe kan dan alleen invullen wat je aangeeft in je .htaccess. Dus geen rare variabele zelf in je adresbar gooien
1
| index.php?catid=5';DROP TABLE catid; |
of iets dergelijks intypen in de adresbalk.
Dit is de manier die ik ook gebruik en hierin heb je volledige controle over je URL en vars. Hierdoor kan niemand je app laten vastlopen door vanalles in de url mee te geven.gersompie schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:45:
[...]
Daarom doe ik het altijd zo:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9Options +FollowSymlinks RewriteEngine On RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d [OR] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}index.php !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}index.html !-f RewriteRule ^(.*)$ index.php
waarna ik het in de index.php compleet volgens een eigen systeem parse
Tuurlijk kan hij dat typen. Maar als je nou zegt dat index.php.* wordt doorgelinkt naar de root van je site, en alleen urlrewrite urls mag gebruiken, ben je daar vanaf.mcDavid schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:39:
[...]
Daar kun je absoluut niet op vertrouwen. Iemand kan nogsteeds gewoon
code:
1 index.php?catid=5';DROP TABLE catid;
of iets dergelijks intypen in de adresbalk.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
En hoe lees je dan de waarden uit? stel dat: /categorie/4/ opgegeven wordt.yoki2007 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:47:
[...]
Dit is de manier die ik ook gebruik en hierin heb je volledige controle over je URL en vars. Hierdoor kan niemand je app laten vastlopen door vanalles in de url mee te geven.
lees je de $_SERVER['REDIRECT_URL'] uit, als voer voor de parser?
Verwijderd
Gewoon $_SERVER['REQUEST_URI']Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:08:
En hoe lees je dan de waarden uit? stel dat: /categorie/4/ opgegeven wordt.
lees je de $_SERVER['REDIRECT_URL'] uit, als voer voor de parser?
True, niet aan gedacht! Al zou ik persoonlijk toch liever alsnog in het script zelf de waardes valideren...Guillome schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:57:
[...]
Tuurlijk kan hij dat typen. Maar als je nou zegt dat index.php.* wordt doorgelinkt naar de root van je site, en alleen urlrewrite urls mag gebruiken, ben je daar vanaf.