[2003] Windows live messenger 2009 op win2k3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:39

winnie

de poes...

Topicstarter
Hallo,
ik heb een raar probleem. Ik heb een windows2003 bak ingericht als werkstation (vraag me niet waarom, ik weet het zelf amper ;) ). Op deze machine heb ik mezelf administrator rechten ntoegekend (ik log niet in als "administrator"maar als user met administrator rechten). Vervolgens heb ik geprobeerd om windows live messenger 2009 te installeren (met de offline installer en met de webinstaller), maar deze installatie leek niet goed te gaan. Melding die ik kreeg was op "os_check / cannot install the programs you've chosen on this operating system". Goed, denk ik dan, dan maar niet. Maar het stomme is dat live messenger 2009 nu wel op mijn systeem is geïnstallleerd. En hoe dat is gekomen, ik heb werkelijk geen idee.
Maar nu live messenger 2009 éénmaal geïnstalleerd is, wil ik het ook gebruiken. Alleen werkt dat dus niet. Ik krijg de melding dat er geen sign-in lukt met foutcode 80040154. Die heb ik opgezocht en dan krijg je als antwoord dat je "msxml3.dll" opnieuw moet registreren. Dus dat doe ik, helaas geen effect. Vervolgens wordt de tip gegeven om de Microsoft XML Parser (MSXML) 3.0 Service Pack 7 (SP7) te instaleren. Ook gedaan. Ook geen effect. Dus ik ben het zat en wil live messenger 2009 eraf gooien en een oudere versie instaleren. En dan blijkt dat in de add/remove software geen vermelding is van live messenger. Ook via de commandline deïnstalleren werkt niet.
Goed dan maar opnieuw installeren. En dan krijg ik weer de melding dat het OS verkeerd is. Kortom: ik zit nu met een installatie van live messenger 2009 die niet werkt, die ik niet kan deïnstalleren en die ik ook niet kan instaleren. En een oude versie erop zetten lukt ook niet omdat die klaagt dat er al een nieuwe versie op staat.
Weet iemand een oplossing? Hoe krijg ik windows live messenger 2009 werkend, of hoe kan ik deïnstalleren of hoe kan ik opnieuw installeren waarna ik alsnog kan deïnstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Topicstarter
zacht schopje. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien wsus in je netwerk en de live messenger als optionele windows update mee geinstalleerd (Windows Live Essentials zit daar sinds kort in :) )

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Topicstarter
Nee. Als ik bij de add/remove Progrms kijk, en de vink aanzet voor "show updates"dan zie ik niets van windows live (en dus ook geen live essentials). WSUS zit niet in het netwerk en draait ook neit als service op dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Kweet niet of je het al hebt op gelost. Maar het kan inderdaad kloppen dat messenger 2009 niet wil installeren op een 2003 bak.
Onze grote vrienden bij Microsoft hebben de installer selectief gemaakt zodat hij alleen werkt op XP 32bit en Vista x86/x64 en server 2008, mag je raden waarom :(

anyhow ff hier naartoe surfen en daar ff de MSI installer van messenger 2009 en live contacts naar binnen halen, dan zou het moeten lukken, ik heb hem op deze manier ook op mijn XP x64 bak aan de praat gekregen.

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Topicstarter
@Hans.Solo: thanks. Je oplossing was niet helemaal goed, maar voldoende om de boel aan de praat te krijgen. De install van messenger 2009 werkt niet bij mij, omdat die gaat zeuren dat ik al een geïnstalleerde messenger heb. En die geïnstalleerde messenger moet ik eerst deïnstalleren, voordat ik een nieuwe messenger 2009 kan installeren. Helaas: dat deïnstalleren werkt dus niet.
Maar die live contacts kon ik wel instaleren en nu doet mijn reeds geïnstalleerde messenger 2009 het ook. Zonder die foutcode 80040154. Overigens werk ik met een 32bits w2k3. Maar voor live-contacts maakt dat dus niet uit.
Dus: bedankt voor je hulp.

[ Voor 7% gewijzigd door winnie op 30-05-2009 08:06 ]

Pagina: 1