ingebouwde graphische kaart stuk

Pagina: 1
Acties:

• quesadilla
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-06-2025
beste mensen ik heb een probleem. mijn ingebouwde graphische kaart is stuk. dit merkte ik nadat mijn beeld uitviel en mijn pc piepjes begon te geven(nou heb ik dus research gedaan en ze zijden dat de piepjes die mijn pc gaf aanduidt dat het aan de graphische kaar ligt). ik heb dus snel een graphische kaart gekocht. en ja hoor...... hij begon weer te piepen. ik dacht misschien staat de in het moederbord ingebouwde graphische kaart nog als standaart ingesteld in de bios. dus ik de bios resetten en nee hoor. wat ik dus wilde doen is de ingebouwde graphische kaart uitzetten in de bios en de nieuwe aanzetten maar aangezien de ingebouwde graphische kaart stuk is moet ik dat zonder beeldscherm doen.

weet iemand hier raad mee? :? 8)7

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 23:45
Wat voor volgorde piepjes geeft je bios? lang-lang-kort (bijvoorbeeld)? of iets anders? En welk type bios heb je?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

Het probleem hoeft natuurlijk niet in je graka te zitten, al helemaal omdat je er al een nieuwe in hebt gehangen en je nogsteeds hetzelfde probleem hebt. Als je je onboard chip uitzetten ook al niet werkt zou ik toch het probleem ergens anders zoeken...

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

heb je je CMOS al leeg laten bloeden ?

en het is in NL trouwens Grafische kaart
en in het engels Graphics card :)

Signature

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 23:45
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 08:02:
Het probleem hoeft natuurlijk niet in je graka te zitten, al helemaal omdat je er al een nieuwe in hebt gehangen en je nogsteeds hetzelfde probleem hebt. Als je je onboard chip uitzetten ook al niet werkt zou ik toch het probleem ergens anders zoeken...
Vandaar dat ik ook vroeg naar de piepjesvolgorde :9 .

offtopic:
Er zitten trouwens wel meer spellingsfouten in de TS, maar dat mag de pret niet drukken;).

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 11:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je zou eventueel kunnen kijken of je misschien een jumper op je moederbord hebt om de onboard graphics uit te zetten. Meestal kan je in een bios alleen maar opgeven welke grafische kaart je als eerste wilt laten gebruiken, en hem dus niet helemaal uit zetten.
Heb je overigens al gecontroleerd of de piepjes wel van toepassing zijn op jouw moederbord / bios? Als je bijvoorbeeld een Award bios hebt, en je hebt bij de piepcode's van een AMI of Phoenix bios gekeken, dan kan je een compleet andere foutmelding terug krijgen.
Heb je verder nog garantie op je moederbord? Wellicht kan je contact opnemen met de fabrikant of leverancier. Als nu je grafische kaart het begeven zou hebben, dan is de kans aanwezig dat binnenkort er nog meer kapot gaat.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Daarbij Mobo's met onboard Vga zijn niet zo verschrikkelijk duur, stel je Onboard Graka is kapot gegaan door heat death dan weet je cker dat de rest zal volgen als je zo door blijft gaan.
vertel eens wat voor mobo je hebt dan is het mischien verstandiger om daar een nieuwe van te kopen ^^

• quesadilla
ik koop gwn een nieuwe mobo. bedankt voor alle hulp. hier kan wat mij betreft een slotje op

Verwijderd

quesadilla schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 18:36:
ik koop gwn een nieuwe mobo. bedankt voor alle hulp. hier kan wat mij betreft een slotje op
zou je dat nou wel doen? misschien zit het probleem helemaal niet in je mobo. Het hier bovenstaande zijn gewoon vermoedens en mogelijke oorzaken, maar misschien zit het probleem wel helemaal niet in je mobo.

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 11:25
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 20:49:
[...]

zou je dat nou wel doen? misschien zit het probleem helemaal niet in je mobo. Het hier bovenstaande zijn gewoon vermoedens en mogelijke oorzaken, maar misschien zit het probleem wel helemaal niet in je mobo.
Je nickname doet me denken dat hij met computers kunt praten? Waarom neem je niet contact met hem op en doe je dit ff? :+

Wel erg absurd, op vermoedens afgaande nieuwe onderdelen kopen.. maar oke - geld genoeg hé.

Verwijderd

Tsja hij gaat af op piepjes ^^

Het kan ook geheugen zijn of je cpu of een kabeltje of je voeding god knows ^^

maar zijn piepjes vertellen hem dat het zijn gpu is pc fluisteraar dat zou jij toch moeten weten niet? ;) just joking :)

Verwijderd

offtopic:
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 22:42:
maar zijn piepjes vertellen hem dat het zijn gpu is pc fluisteraar dat zou jij toch moeten weten niet? ;) just joking :)
haha, ja ik lach erom.

ik doe trouwens sinds kort ook aan handoplegging. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 13:33 ]

• quesadilla
ik ga zoiezo nieuwe ram kopen (zat maar 512mb in) en nieuwe processor(er zat een amd sempron in) en als het daar niet aan ligt moet het wel aan het mobo liggen . dit was BTW waar ik de dingen over de piepjes las http://www.computerhope.com/beep.htm

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk niet dat het je onboard chip is, vervang je RAM eerst inderdaad even en haal alle overbodige zaken eruit. Verder je voeding, kan ook problemen geven. Je CPU lijkt me stug, die dingen gaan zelden kapot.

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 08:51

14ReD

Who is General Failure?

Ik zou ook een nieuw mobo kopen. Als er nog een AMD Sempron in zit, met 512 mb ram, is het denk ik niet echt 1 van de snelste bakkies. Maar ja, toch fijn om te weten of hij niet tot leven gebracht kan worden. Of zocht je gewoon een excuus om een nieuwe pc te kopen? :+
:+ LOL
Pagina: 1