Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] IE 7 en geheugen (leaks?)

Pagina: 1
Acties:

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 23:07
Na een tijdje surfen gaat IE trager en trager en zie ik in taak beheer dat hij steeds meer en meer mb geheugen gebruikt. Voor zover ik me kan herinneren is hij dicht bij de GB gekomen en misschien meer.
400 mb is in no time bereikt.. Half uurtje youtube ofzo bijv..
Als ik bijvoorbeeld ook meerdere youtube/snotr (flash) filmpjes open heb en dan op X van sluiten click dan loopt iexplore.exe ook vast en moet ik de process sluiten.
Zie plaatje...

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/331io00.jpg

Specs:

2x1GB DDR2-800 ocz plat. rev.2. op 800mhz CL4 1.9volt (geen enkel probleem hier)
Win XP pro SP3.
IE 7
Dual screen 19" op 1600*1200 beide via Asus Radeon 1950Pro 256mb PCI-E.
Gebruik verder Window Blinds (i know bad idea :P)

@edit: 1GB confirmed.. Net in uurtje is hij boven de GB uitgestegen en toen crashte hij :) windows visual c++ library blabla nogwat.. shit had ik screenie van moeten maken :P

[ Voor 10% gewijzigd door Saiya op 03-04-2009 04:39 ]

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 17:50
Wat heb je allemaal zelf al geprobeert met troubleshouten..
Heb je bijvoorbeeld al eens geprobeerd om ie eraf te halen en erop nieuw op te zetten of de system file checker te gebruiken...?

De systemfile checker controlleerd je systeembestanden op fouten, heb alleen geen idee hoe je Windows "Skin" erop reageerd... voor meer info zie het volgende artikel http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html . succes

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 23:07
Kheb inderdaad IE geprobeerd eraf te halen.. nieuwe ie install erop.. updates etc... service packs geupdate niks hielp..
Ik dacht misschien komt iemand het hier bekend voor. Anders laat ik het maar zo totdat ik de pc formatteer en opnieuw alles erop doe (dit keer zonder window blinds, want ik heb een gevoel dat die er meer mee te maken kan hebben).

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 17:50
Je zou ook kunnen overwegen om een alternatieve browser te gaan gebruiken, zoals opera, safari of firefox.
Ik heb vooral met opera goede ervaringen.

IE is en blijft een beetje buggy altijd. Heb zelf ook al verschillende vage problemen bij mensen gehad.
P.S. Heb je al eens memtest gedaan..., het kan wel eens zijn dat geheugen dat overgeklockt is fouten veroorzaakt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pfff.
Ga nou eerst eens normaal zoals je hoort te troubleshooten IE zonder addins te starten?
Lijkt me nuttiger.
De kans is namelijk groot dat dát de oorzaak is van het vollopen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device