Toon posts:

mail problemen na overstap op nieuwe provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn onlangs overgestapt op een nieuwe provider en een nieuwe router. Het internet werkt prima, maar de email niet.
Onze email wordt door een derde partij gehost en naar ons geforward. We hebben lokaal een exchange 2007 draaien. Na een tijdje zoeken kwam ik erachter dat ik een nieuwe smtp connector moet aanmaken met smtp adres van de nieuwe provider als smart host. Ook heb ik poort 25 en 587 op de router opengezet en de nieuwe wan-adres doorgegeven aan onze mailhoster om naar te forwarden. Nu kunnen we email versturen;zowel intern als extern.

Inkomende mail is een andere verhaal, deze komt of veel te laat (na 10 tot 30 minuten) of soms helemaal niet.

Iemand enige idee waar het aan kan liggen of wat ik nog meer zou kunnen proberen?

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-03 16:14
Wie was je oude provider en wie is je nieuwe?

Hoe lang geleden heeft jullie mailhoster jullie ip-adres veranderd? Dit kan namelijk max 48 uur duren voordat dit overal in de DNS is aangepast.

Verder zou ik eerst eens gaan kijken wat er gebeurd met mailtjes die niet aankomen, gaan die verloren of krijgt de afzender een bericht terug met daarin een (fout)melding en zo ja van wie komt die (fout)melding, waarschijnlijk van jullie mailhoster maar dit is niet onbelangrijk.

Mocht je daar niet verder mee komen kun je altijd nog eens contact opnemen met je mailhoster om te vragen of ze hun logboeken eens voor je zouden willen na kijken om te kijken wat daarin vermeld staat.

Conclusie, iets meer info aub :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:39
Misschien even een keer in de headers kijken van een bericht? Daar zie je de timestamps van de verschillende servers voorbij komen.