Toon posts:

Systeem crasht bij stressen videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In alle wanhoop.

Specs:
Intel core I7 920
Gigabyte EX58-UD5
XFX 280GTX / POV 295GTX
Recomm 1050W PSU
3x Platinum Z3 XTC 2GB, CL9-9-9-28 (tripple channel)
Samsung spinpoint 1TB
WD caviar 320GB
Windows XP pro / Windows Vista 64b business
Nieuwste chipset drivers, en div. chipset apps (gigabyte)
Nieuwste videokaart drivers

Systeem crasht bij stessen videokaart; starten van spellen, films (hogere resoluties) en andere grafische apps.

Naar lokale computerwinkel gegaan, software-/ hardwarematig laten nalopen, conclusie aldus Digishop BV:
Bij het onderzoek naar het slecht functioneren van de computer zijn wij tot de volgende conclusie gekomen. De geplaatste videokaart blijkt niet in orde te zijn.
- Memtest (laatste versie) geeft geen fouten op het geheugen (4 passes)
- WD DFT programma (laatste versie) geeft geen fouten op de harde schijf
- Samsun DFT programma (laatste versie) geeft geen fouten op de harde schijf
- Quicktech geeft storingen op het grafische geheugen (PCI hardwarematige test)
- Quicktech geeft geen fouten op het moederbord
- PC getest met ander geheugen, zelfde resultaat
- PC getest met andere PSU, zelfde resultaat
- PC getest met andere videokaart (R4850), geeft geen fouten. Systeem werkt stabiel
- PC getest met andere videokaart (8800GT), geeft geen fouten. Systeem werkt stabiel
Naast genoemde bovenstaande, installeren wij ook altijd de laatste stuurprogramma's (drivers) vanaf de website van de fabrikant. Standaard inbegrepen is ook een virus en spywarescan, hier is niks gevonden.

Dit gebeurde allereerst bij mijn 280GTX. Ik deze opsturen naar de winkel (Salland automatisering te Raalte), met conclusie:
Wij hebben inmiddels uw videokaart getest. Deze is getest in twee verschillende systemen. Eentje met Windows XP en de ander Windows Vista 64bit. Op beide systemen leverde de kaart geen problemen op.
Er heeft geruime tijd een zwaar test programma gedraaid om de kaart te testen. 3D mark heeft een nacht en ochtend gedraaid en GPU Caps ruim 3 uur. In die tijd hebben wij geen reboots en/of blauwe schermen kunnen ontdekken. De kaart functioneert gewoon naar behoren.

Voordat ik dit bericht ontvangen had, had ik ivm de lange tijdsduur (en uitgaande van een kapotte videokaart) een nieuwe videokaart gekocht. Een Point of View 295GTX.

Voorafgaand aan dit allemaal:
Moederbord geeft "getting l2 cache error". Aangezien de nieuwe hardware, heb ik iov met salland, beiden opgestuurd. Er bleek niks mis mee te zijn (op en neertje á 120km. + testkosten naar mij). Weer naar Raalte gereden, spul opgehaald. Alles nogmaals in elkaar gezet. Zelfde fout. Weer 120km naar Raalte, iov met Salland (verzendkosten zouden zij vergoeden), complete kast sturen. Voor tijdwinst voor mij, en kostenbesparing voor Salland, de complete kast gebrácht. Enkele dagen later conclusie: Geheugen stuk. Nieuw geheugen is besteld. Na meer dan 3 weken te hebben gewacht (waarbij salland de leverdatum +/- 6 keer heeft verschoven), heb ik bij een ander bedrijf het geheugen besteld, en hier gecancelled. Salland wilde de kast niet meer opsturen. Omdat ik de pc had gebracht, en niet verstuurd. Ze wilden het wel doen, maar dan moest ik grote kans op transportschade voor lief nemen :S . Dus alsnog maar weer naar raalte gereden en de kast opgehaald. Nieuw geheugen erin, Getting L2 cache error verholpen. Nu kwam het crashen bij graphische belasting aan het licht.

Enfin, is er wél iemand in deze wereld die me verder kan helpen? Ik ben nu meer dan 3,5 maanden verder. De pc is ondertussen verouderd, erg veel waardedaling ondergaan, ik heb een ongebruikte 280GTX over. Ik ben honderden euro's aan brandstof en ontzettend veel tijd kwijt. Is er dan toch een hogere macht? Die mij nooit meer wil laten gamen?

Ik weet het niet meer....

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 22:50
Hoeveel Ampère kan die 1050watt PSU leveren op zijn 12v lijn?

Aangezien voor de 295GTX recommended 70 Ampère is, en Minimaal 50

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:32
Niet onbelangrijk; hoe lang geleden heb je de onderdelen aangeschaft bij Salland?

Heb je de kast nu terug of nog steeds niet? Zo niet zou ik als ik jou was het risico niet nemen en toch nog maar 1 keer naar Salland toe rijden om je kast te halen. Dat jij voor de transportschade zou moeten opdraaien is nogal discutabel maar gezien de waarde van je hardware vraag ik me af of je dit risico moet nemen.

Als ik je goed begrijp heb je wel een andere videokaart kunnen testen, waren de problemen hiermee verholpen?

Als je de kast terug hebt zou ik eerst eens kijken hoe hij werkt met het nieuwe geheugen en van daaruit verder handelen.

Overigens is het naar mijn inziens niet heel slim om nieuw geheugen ergens anders te kopen in dit geval ook al duurt het langer bij Salland, je hebt nu namelijk best kans dat als de problemen blijven Salland het weer op het geheugen gooit maar zich er dan makkelijk af maakt door te zeggen dat je het geheugen niet bij hun hebt gekocht.
Als ze dat doen begint je hele probleem weer opnieuw maar dan waarschijnlijk bij de shop waar je je geheugen hebt gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
______________Combined 72A
+12V1 - 20.0A |
+12V2 - 20.0A |
+12V3 - 36.0A |
+12V4 - 36.0A |

Op de website van Recom is trouwens niks te vinden over mijn voeding. Ook niet in productlist.
Recom gaming engine 1050

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 02:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sjengcity,

De kast is al terug sinds ik het nieuwe geheugen had besteld. Dus reeds getest met nieuw geheugen en andere videokaart (de 295GTX) (zie edit eerste post).
De spullen zin in december 2008 besteld. Diezelfde maand geleverd.

Tja achteraf inderdaad misschien niet slim, salland gebruikte dit ook als argument dat ze daarom alleen maar het geheugen hebben kunnen testen, en verder ook geen fouten konden vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 01:38 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:36
Move naar VB

Verwijderd

Topicstarter
Een update.

Heb een nieuw moederbord gekocht. Goedkoopste op voorraad. Een Asus p6t deluxe v2 á €290 euro (wacht altijd een jaar met het kopen van nieuwe soort hardware, kost klauwen met geld en werkt vaak toch niet). En nu is het )*#@&$(*&^!@#)*&)!@^#*& _(*^#$(&*^(@ probleem alsnog niet verholpen ;(. Zit nu met een glimlach dit bericht te typen, maar ik ga straks maar buiten tegen een boomstam aan schoppen ofzo.
Nu vlak na opstarten, geeft mijn 295GTX een rood statuslampje. Mijn monitor geeft "no signal". End of story.

Morgen maar een nieuwe voeding kopen. Dat is het enige wat het nog kan zijn. Ik heb vaak pc's in elkaar gezet, maar dit is voor mij de laatste keer. Uit opwelling besluit je een (dure) pc te samenstellen. drie en een halve maand verder zit je nog steeds met niks, en meer dan €3000 armer, opgescheept met dubbele onderdelen.

Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 22:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Was inderdaad ook de voeding. Waarschijlijk pci-e uitgangen gewoon niet goed werkend. Ben echter huiverig met terug opsturen, straks heeft het toch weer met compatibility te maken ofzo, voor ik weer €50 aan verzendkosten, testkosten etc. kwijt ben. Want werkt voor de rest wel goed. Moet ik nu deze recom voeding gewoon weggooien, of een nieuwe (heb ondertussen al een nieuwe coolermaster) proberen te krijgen.

Inmiddels mn oude videokaart weer terug, iemand nog interesse? XFX GTX280 ongebruikt.
Pagina: 1