comp loopt vast, hoe op te lossen?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 22:37
m'n pc loopt vast wanneer ik bv. een 3d spel als quake 3 doe met meer als 2 spelers.
ik heb het gevoel dat dit aan de videokaart ligt (MSI TNT2 m64) heeft iem. enig idee of dit klopt. zo ja is de videokaart dan kapot?
thx

• Robert
  • Laatst online: 25-08 21:56

Robert

You have your answer..

te ver overclocked ?

Als dat het niet is is idd een vaag probleem.

Ik heb dat zelf ook wel vaak gehad vroeger dat ie plotseling bevroor tijdens een potje counterstrike..na een format C:\ niet meer Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Matrix
hij is niet overgeclockt, en een format c helpt ook niet...

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Hmmz ff dit topic omhoog halen. Weet iemand hier raad op? Ik heb namelijk het zelfde probleem.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Toch eerst eens het hitteprobleem uitsluiten. Met open kast en zo laag mogelijke kamertemperatuur (makkelijker in de winter :)) kijken of het probleem uitblijft of langer op zich laat wachten.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Matrix
Ik dacht eerst ook dat het een hitte probleem was, en heb enkele extra fans geplaatst, kast open etc. helpt niets...

• Matrix
ff omhoog

Verwijderd

Wat is het merk van je mobo?

• Matrix
Henk: Asus

Verwijderd

Weer problemen met ASUS Super7 plankjes met een ALI chipset?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Hoe loopt ie vast?

Als ie ineens nix meer doet is het meestal een hardware probleem (bios meegerekend).

Wordt het beeld verne*kt dan is het vaak je videodriver/fout in het spel etc.

Bugfixed/andere Bios al geprobeerd?

Verwijderd

Ik heb ook een mobo met ALI chipset en TNT-videokaart en dat kreng loopt ook constant vast! Alleen eem lagere bussnelheid lijkt te helpen.

• Matrix
me heeft hier een ouwe met intel LX...
en ja de nieuwste bios heeft ie ook al.

edit:
comp loopt vast in 3d spel, beeld blijft steken en het geluid wordt de hele tijd herhaalt.

Verwijderd

Matrix: Quake3 samen met een TNT2 en LX plank gaat waarschijnlijk niet. Dit kwam ik ooit eens tegen op de site van de makers van Quake3. Er werd in dit geval gesproken over de VIPER770(ook TNT2). Misschien dat er een patch is? Mijn zoon had de combinatie LX en Viper770 en Q3 crashte constant...
Mr. henk. Ik de site van www.diamondmm.com of www.hastec.nl de verkopers van de VIPER770(TNT2dus) vindt je een heel verhaal en tips over de installatie van de kaart als je een VIA of ALI chipset hebt. Ik heb zelf een half jaar een VIPER770 in mijn Soyo EMA5?K6III450 met VIA chipset gehad en het liep perfect!! Even op deze sites kijken.

Verwijderd

Het kan misschien zijn dat je geen IRQ hebt toegekent aan je VGA kaart. Hierdoor kan je pc gaan locken in 3d apps en games

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
T'is iig geen hitteprobleem.

Verwijderd

dank u!
Pagina: 1