Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestanden snel synchroniseren over internet

Pagina: 1
Acties:

• johancuppen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 21:42
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met een probleempje ik heb thuis een servertje waar al mijn documenten op staan. Nu heb ik ook een laptop en die twee wil ik graag syncen ook als ik ergens anders ben.
Ik heb al een aantal sync programma's gebruikt zoals:
synctoy
syncbackpro
allwaysync

Deze programma werken alleen erg langzaam als je ze niet in je eigen netwerk gebruikt. Nu lijkt mij dat te komen doordat het veel kleine bestanden zijn en hij dus vaak informatie uit moet wisselen met de server wat nu eenmaal tijd kost.
Ik denk dat deze software een stuk beter zal werken als er eerst een database opgesteld wordt van de lokale bestanden dan deze database opsturen naar de server. De server kan nu alles vergelijken en weer een database met te veranderen, kopieren enz. bestanden. Met dit principe moet het volgens mij veel sneller gaan, maar ik kan geen software vinden die deze techniek gebruikt.

zie ik iets over het hoofd of bestaat deze software niet.

Groeten Johan

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Als je Syncback goed instelt, dan werkt het juist wel heel snel. Zit ook ergens een optie in om de boel te versnellen. Gebruik het zelf ook, kan mij niet voorstellen dat er iets beters is. Uiteindelijk is je upload aan de serverkant natuurlijk ook een belangrijke limiet.

[ Voor 18% gewijzigd door Dutch_guy op 02-04-2009 22:49 ]

Pay peanuts get monkeys !

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is LiveSync geen optie voor je? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• johancuppen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 21:42
In de map die ik wil syncen zitten vooral kleine bestanden van een paar KB maar wel erg veel ~20000.
Met de meeste hiervan gebeurt meestal niks maar programma's zoals syncback enz gaan toch al deze bestanden checken en hierbij moeten ze elke keer verbinding maken wat dus tijd kost.

Ik ben dus op zoek naar een programma die alleen een database verstuurd en die vergelijkt en dan een aantal bestanden gaat versturen. Ik denk dat er dan wel op de server en de laptop een stukje software moet staan die dat doet anders kan het principe met de database natuurlijk niet (volgens mij)

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje te volgen is.

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Als je de bestanden op 1 plek wijzigt, dus niet op de server maar alleen op de laptop dan kan je de fast backup optie van Syncback gebruiken: http://www.2brightsparks.....php?action=kb&article=40

Doet volgens mij wat jij wil.

Pay peanuts get monkeys !

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Ik denk dat Unison http://www.cis.upenn.edu/~bcpierce/unison/ een goede optie is. Gebruikt 1 connectie om alle bestanden over heen en weer te versturen, en dan alleen nog de verschillen (volgens het rsync-algoritme). Voorwaarde: je moet unison op beide machines draaien. Als je op een veilig subnet zit (thuis achter een firewall), is de socket-methode het simpelst (en snelst: geen ssh-overhead).
Op de server:
unison -socket 9876

Op de client:
unison client.directory socket://remotehostname:9876/server.directory

9876 is een willekeurige vrije poort. server.directory is relatief ten opzichte van de directory waarin unison op de server is gestart.
Unison is multi-platform: mijn client is een linux-pc, de server is een windows-laptop.
Ik gebruik zelf altijd de command-line client, maar er schiijnt ook een gui te zijn.
De eerste keer duurt de sync even omdat er op de client een database van files en timestamps wordt opgebouwd (het is dus van belang steeds dezelfde client/server-configuratie te gebruiken om daadwerkelijk de snelheidswinst te halen).

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb je al eens gekeken naar dropbox?

Het enige lastige is dat daar een data limiet van 2 gb op zit. Bestanden kunnen vrij groot zijn, ik heb er al bestanden van 700mb opgezet.
Pagina: 1