Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Soundcard stereokanaal mono maken

Pagina: 1
Acties:

• rittap
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 13:56
Allen, ik zoek een oplossing voor het volgende probleem:

Ik heb een mono opnamebron aangesloten op de stereo line-in van mijn Realtek AC97 on-board chip. De specifieke opnamesoftware neemt alleen op in stereo (let op, andere software om de opname op mono te zetten kan dus niet), waardoor het geluid alleen in het linkerkanaal te vinden is. Daar het complete geluid stereo is, blijft dat dus zo, maar niet de bedoeling.

Kan ik, wellicht d.m.v. een stukje software of een aanpassing hier of daar, in Windows XP SP3 dit line-in kanaal mono maken?

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geluid heeft weinig met overige hardware te maken. Gezien het hier om software gaat lijkt CSA me het beste

> CSA

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat is het doelbestand? Waarom doe je het niet achteraf met een van de bestaande geluidseditors (Audacity, Sony Soundforge, Adobe Audition)?

[google=mp3 stereo to mono] of [google=wav stereo to mono] levert ook een hele hoop op.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• rittap
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 13:56
Jammer genoeg is achteraf geen optie. Het is een "on-the-fly" dingetje.

Bovendien, ter verduidelijking, gaat het hier om een mono-bron die jammer genoeg alleen stereo opgenomen kan worden. Als de bus mono zou zijn, krijg je geen balans meer op je audio-lijn (links-rechts balans, op stereo kan een geluid links verschillen van een geluid rechts), maar werk je met panorama (is ook een links-rechts balans, maar dan in volume-verschillen). Als een mono-bron stereo wordt opgenomen, krijg je enkelt aan één zijde geluid.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom maak je niet gewooon een verloopstukje? Is in 5 minuten in elkaar gesoldeerd :).
Gewoon de mono input splitsen.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Een Y adapter moet werken. Dan wordt het mono signaal in 2 delen gesplitst, maar neem je het wel zowel links als rechts op.

Maar eh, heeft je geluidskaart niet gewoon 1 (line in) ingang?

[ Voor 32% gewijzigd door Snowwie op 04-04-2009 18:49 ]

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1