Heb hier een soort van bureau met een relatief kleine, onbenutte ruimte. (28 cm * 15 cm * 60 cm). Nu ben ik van plan om hier een externe harde schijf in te zetten. Er zit wel een deurtje voor dit hokje, maar aangezien ik allerlei kleine dingen hierin opberg (access point voor draadloze gamepad etc), wil ik dit deurtje niet altijd openhebben. Daarom wilde ik aan een zijkant een casefan installeren. (of beide kanten, of meerdere casefan, al denk ik dat 1 genoeg is, alleen om wat koele lucht in te blazen..).
Het probleem is echter dat de meeste casefans worden aangesloten d.m.v. een 2-, 3- of een 4- pins connector. De casemod casefans hebben ook een voedingsaansluiting (zo'n casefan zou ik dan willen..), maar weet niet of zo'n casefan alleen kan draaien met een voedingsaansluiting? Zo'n voedingsaansluiting heb ik daar namelijk wel in de buurt zitten.
Mijn vraag is dus, hoe kan ik een casefan werkend krijgen door middel van een voedingsaansluiting van de pc?
Het probleem is echter dat de meeste casefans worden aangesloten d.m.v. een 2-, 3- of een 4- pins connector. De casemod casefans hebben ook een voedingsaansluiting (zo'n casefan zou ik dan willen..), maar weet niet of zo'n casefan alleen kan draaien met een voedingsaansluiting? Zo'n voedingsaansluiting heb ik daar namelijk wel in de buurt zitten.
Mijn vraag is dus, hoe kan ik een casefan werkend krijgen door middel van een voedingsaansluiting van de pc?