Toon posts:

mobo opgeblazen ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kheb hier een ouwe p 120 mhz staan alleen hij doet nie veel als je hem aanzet hoor je alleen achter elkaar een piep :? ik dacht zelf dat ik het moederbord had opgeblazen maar als iemand iets anders weet ken ik de hulp graag gebruiken 8-)

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
heb je geen moederbord boekje? klinkt als geen videokaart/geheugen... (hangt van de soort piepjes af)

Verwijderd

Topicstarter
er zit een videokaart in die werkt en het geheugen ook heb ik namelijk getest op een andere nee kheb geen boekje maar de piep is zoals dit hier piep....piep....piep...piep snap ie :?

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
lijkt mij niet dat het moederbord is opgeblazen, want dan piept ie helemaal niet meer>:)

Denk dat er iets niet goed vast zit (kabels, videokaart, oid) of de videokaart is kapot!!!
Aan de cpu zal het ook niet liggen, want als die kapot is piept die helemaal niet meer.

check dus eerst of allez goed vast zit, kijk ff of ie het doet als ie het daarna nog niet doet dan:

lach je ff, en haal je alle onbelangrijke dingen eraf, modem, netwerkkaart en zo. laat je alleen de videokaart nog erop staan, en kijk je of ie het dan al weer doet. als ie het dan niet doet dan is waarschijnlijk de videokaart kapot.:'(

kan ook zo zijn dat de stekkers van de muis en/of toetsenbord er niet goed inzitten of omgewissels zijn>:)

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Dan is je mobo iig NIET kapot. Waarschijnlijk je geheugen of idd je videokaart.

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
ok 2 mogelijkheden (waarschijnlijk), want meestal duid dat op geheugen problemen... dus OF het geheugen werkt niet samen met dit moederbord (alleen 66 Mhz geheugen), OF het moederbord is stuk/beschadigd...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 14:15 schreef Klovan het volgende:
lijkt mij niet dat het moederbord is opgeblazen, want dan piept ie helemaal niet meer>:)

Denk dat er iets niet goed vast zit (kabels, videokaart, oid) of de videokaart is kapot!!!
Aan de cpu zal het ook niet liggen, want als die kapot is piept die helemaal niet meer.

check dus eerst of allez goed vast zit, kijk ff of ie het doet als ie het daarna nog niet doet dan:

lach je ff, en haal je alle onbelangrijke dingen eraf, modem, netwerkkaart en zo. laat je alleen de videokaart nog erop staan, en kijk je of ie het dan al weer doet. als ie het dan niet doet dan is waarschijnlijk de videokaart kapot.:'(

kan ook zo zijn dat de stekkers van de muis en/of toetsenbord er niet goed inzitten of omgewissels zijn>:)
zo dom ben ik nou ook weer niet hoor *D maar goed de pc is vanzichzelf al kaal alleen videokaart en geluidskaart >:) en kheb het zelfs al met een andere videokaart geprobeert en nogsteeds hetzelfde en de stekkers van muis en toetsenbord ken je niet verwisselen want het is geen ps2 :r
en jah daar heb je een punt dat ie dan helemaal nie meer piept :z

Verwijderd

Topicstarter
iemand die veder denkt nog iets te weten :?

Verwijderd

Heej een BUG-race...

Cool zeg... :)
:D >:)

En toen een antwoord?
Volgens mij zit of je videokaart, of je geheugen er niet goed in. Dat is al meerdere keren aangehaald, maar ach...

Misschien ander geheugen proberen? Een paar ouwe EDO of FP modules doen vast wonderen...
Zijn de contacten van je video-kaart en je geheugen-modules wel goed schoon? Ook al t stof weg geblazen uit de slots?

Zo ja, dan moet ie t goed doen... Of 1 van deze zaken is niet in orde!

Okee... succes!
And be no |:(

Greetz,
RCy2k

Verwijderd

Topicstarter
hmm kzal nog wel zelf is goed kijken 8-) want er is nog niet veel uit dat kassie gekomen :'(

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem wel eens meegemaakt

Ik er toen mijn pros. afgtrokken een keer aangezet en weer uit

toen weer ingepropt :Y) en toen deed hij het wel weer je kunt het proberen

Verwijderd

Topicstarter
hehehe orgineele oplossing kzal es kijken
Pagina: 1