Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nintendo DSi. Scheve schermpjes en ander defect. Need help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik heb even een vraagje. Vandaag heb ik een DSi ontvangen die ik voor mijn broertje had besteld.
Deze heeft echter een paar kleine problemen.
Het eerste is dat de schermpjes niet helemaal recht zitten.

Zie het plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/f2788j.jpg

Het is dus zo dat de afstand bij 1a groter is dan bij 1b, waardoor je kunt zien dat het schermpje niet helemaal horizontaal is. Best storend moet ik zeggen, ik heb steeds de neiging om mijn hoofd scheef te zetten als ik de Dsi gebruik. Ik moet zeggen dat het verschil in die afstanden niet groot is.... bijna 1 pixel (0,5 mm), maar voor mij is het meteen voelbaar. Het onderste schermpje heeft een soortgelijk probleem.

Het tweede probleem is dat er een opening is tussen de behuizing en een plastic bandje dat om het onderste scherm loopt. Zie 2 Het is niet heel groot, maar aan de rechterkant van het onderste schermpje heb je het dus helemaal niet. Ik ben bang dat er in deze opening vuil etc kan komen waardoor er problemen kunnen ontstaan.

Kan iemand me zeggen of dit soort defecten bij de DS/DS Lite normaal zijn en of ik deze niet zal moeten omruilen???
Alvast bedankt. _/-\o_

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34
Als het je echt stoort (kan ik inkomen) dan zou ik gewoon je recht pakken en het product terug sturen naar de shop binnen 7 dagen, liefst eigenlijk zonder rede. Met reden zou een shop nog wel eens moeilijk kunnen doen over wat 'redelijk' is en wat niet. Het is gewoon toegestaan om binnen 7 dagen je DSi terug te sturen zonder reden als het een koop op afstand is :)

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Wackoz schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 06:53:
Als het je echt stoort (kan ik inkomen) dan zou ik gewoon je recht pakken en het product terug sturen naar de shop binnen 7 dagen, liefst eigenlijk zonder rede. Met reden zou een shop nog wel eens moeilijk kunnen doen over wat 'redelijk' is en wat niet. Het is gewoon toegestaan om binnen 7 dagen je DSi terug te sturen zonder reden als het een koop op afstand is :)
Je hebt gelijk... Dat kan men doen mits het product ongeopend en ongebruikt is. Ik heb de doos met de DSi echter opengemaakt en de handheld gebruikt...
:)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 08:51:
[...]

Je hebt gelijk... Dat kan men doen mits het product ongeopend en ongebruikt is. Ik heb de doos met de DSi echter opengemaakt en de handheld gebruikt...
:)
Dat doen ze je geloven ja. Wettelijk mag je het product openen en gebruiken maar winkels proberen op deze manier onder hun verantwoordelijkheid uit te komen. Maar reken er maar op dat ze er moeilijk over doen. Want hoe had je achter dit defect kunnen komen als je de doos niet had opengemaakt? Dat zou dus onredelijk bezwarend zijn.

Bron --> Consumentenrecht - onderzoeksresultaten

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 03-04-2009 08:57 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
:) Je hebt volkomen gelijk.. .Ik studeer zelf rechten en vind het ook zeer ongepast wat de winkels doen... Maar goed...
Ik heb al een e-mail naar consoleshop.nl gestuurd en aangezien het om een heel goede webshop gaat, hoop ik dat ze me een nieuwe DSi regelen.
Het is niet zo dat het probleem met mijn DSi heel erg is... nee... integendeel.. Ik vind het alleen bijzonder storend... Dat 0,5mm gekanteld schermpje viel me meteen op... (Ik ben heel picky in dit soort zaken: een perfectionist of een mierenneuker zou je kunnen zeggen :))
Er is ook een aantal andere onvolmaaktheden: dat plastic randje, de batterijdeksel sluit niet goed aan etc...
Ik dacht dat Nintendo "kwaliteit" betekende... we zien het wel..

Thx voor je reactie btw... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 09:13 ]

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
consoleshop geeft wel goede service, moet geen probleem zijn normaal gesproken.

Ps4/switch gamer

Verwijderd

hey bel nintendo gewoon even op.
Op de site van nintendo: http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/klantenservice_62.html
Bel de klantenservice op en hun zullen jke duidelijk uitleggen hoe je het naar hun moet op sturen het wordt denk ik meteen omgeruild omdat dit niet meer echt te repareren valt. Het zal wel 2 weken duren dat duurde ook bij mijn wii (waar ik nu amper op speel >:) ).

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:03:
Hey tweakers,

Ik heb even een vraagje. Vandaag heb ik een DSi ontvangen die ik voor mijn broertje had besteld.
Deze heeft echter een paar kleine problemen.
Het eerste is dat de schermpjes niet helemaal recht zitten.

Zie het plaatje.
[afbeelding]

Het is dus zo dat de afstand bij 1a groter is dan bij 1b, waardoor je kunt zien dat het schermpje niet helemaal horizontaal is. Best storend moet ik zeggen, ik heb steeds de neiging om mijn hoofd scheef te zetten als ik de Dsi gebruik. Ik moet zeggen dat het verschil in die afstanden niet groot is.... bijna 1 pixel (0,5 mm), maar voor mij is het meteen voelbaar. Het onderste schermpje heeft een soortgelijk probleem.

Het tweede probleem is dat er een opening is tussen de behuizing en een plastic bandje dat om het onderste scherm loopt. Zie 2 Het is niet heel groot, maar aan de rechterkant van het onderste schermpje heb je het dus helemaal niet. Ik ben bang dat er in deze opening vuil etc kan komen waardoor er problemen kunnen ontstaan.

Kan iemand me zeggen of dit soort defecten bij de DS/DS Lite normaal zijn en of ik deze niet zal moeten omruilen???
Alvast bedankt. _/-\o_
Ik vind dat 'defect' hierin overdreven is, maar ja, bijna alle DS hebben last van scheve schermen. De bouwkwaliteit van Nintendo is gewoon niet al te best.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Phyxion schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:16:
[...]

Ik vind dat 'defect' hierin overdreven is, maar ja, bijna alle DS hebben last van scheve schermen. De bouwkwaliteit van Nintendo is gewoon niet al te best.
Hier ben ik het gewoon totaal niet mee eens want een ds hoor je geon te behandelen en niet tijdens het eten spelen ofzo dan zeuren mensen altijd kijk hoe slecht nintendo zijn game boys maakt. Trouwens de ds is meer een kinder ding en het is ook vaak zo dat dan het scherm kapot gaat de touch schreen e.d..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:20:
[...]

Hier ben ik het gewoon totaal niet mee eens want een ds hoor je geon te behandelen en niet tijdens het eten spelen ofzo dan zeuren mensen altijd kijk hoe slecht nintendo zijn game boys maakt. Trouwens de ds is meer een kinder ding en het is ook vaak zo dat dan het scherm kapot gaat de touch schreen e.d..
Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat mijn DSi door de webshop omgeruild zal worden... Zo niet, dan stuur ik die even naar Nintendo zelf...
Ik heb niet gehoord dat scheve schermen een normaal en veelvoorkomend fenomeen bij DS handhelds is...

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 19:34
Scheve shermpjes? voorkomend? *pakt zijn eigen DSlite er eens bij* hmmm neej niks te zien. (+ ik ben zelf ook een echte "mierenneuker", als iets maar niet in orde is of defect ookal is het maar zo klein als een pixel let ik er altijd op en erger me er rot aan...)
Zover ik weet heb ik dit ook nog nooit ergens eerder gehoord of mee gemaakt.

OMRUILEN DIE HANDEL! :D :D iig ik had mun DS[x] dan ook gewoon terug gestuurd, als het niet bij hun kan worden afgehandeld even Nintendo aan de lijn. je betaalt toch ook voor een kwalitatief in orde product? Denk zelf dat Nintendo hier niet moeilijk om zal doen. en voor de winkel... tjah wie weet...
Phyxion schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:16:
[...]

Hier ben ik het ook niet mee eens, heb zelf al veel consoles/handhelds van Nintendo gehad en alles was altijd van de hoogste kwaliteit. Als iemand als een gek met zijn nintendo DS/DSlite/DSi begint te rammelen en te schudden als die eens game over is of zo en dan het scherm opeens sterft/knak zegt, of opeens het touch schermpje niet meer mee wil doen, is het niet nintendo's fout of slechte kwaliteit ;) alsof die ervoor gemaakt is om mee te survivallen :) maar goed....

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Taurnil schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:31:
Hier ben ik het ook niet mee eens, heb zelf al veel consoles/handhelds van Nintendo gehad en alles was altijd van de hoogste kwaliteit.
De eerste DS die ik haalde had een kapot touchscreen. De vervanging bleek een los schermpje te hebben. Mijn Wii is 2x opgestuurd, 1 keer vanwege de DVD drive die niet werkte, de andere keer omdat hij gewoon niet wilde opstarten. Nu heb ik mijn DSi binnen, en daarvan zit het scherm ook niet recht.

Leuk dat Nintendo de NES en SNES stevig bouwde, maar de huidige generatie is niet voor de eeuwigheid gebouwd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Taurnil schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:31:
Scheve shermpjes? voorkomend? *pakt zijn eigen DSlite er eens bij* hmmm neej niks te zien. (+ ik ben zelf ook een echte "mierenneuker", als iets maar niet in orde is of defect ookal is het maar zo klein als een pixel let ik er altijd op en erger me er rot aan...)
Zover ik weet heb ik dit ook nog nooit ergens eerder gehoord of mee gemaakt.

OMRUILEN DIE HANDEL! :D :D iig ik had mun DS[x] dan ook gewoon terug gestuurd, als het niet bij hun kan worden afgehandeld even Nintendo aan de lijn. je betaalt toch ook voor een kwalitatief in orde product? Denk zelf dat Nintendo hier niet moeilijk om zal doen. en voor de winkel... tjah wie weet...

[...]

Hier ben ik het ook niet mee eens, heb zelf al veel consoles/handhelds van Nintendo gehad en alles was altijd van de hoogste kwaliteit. Als iemand als een gek met zijn nintendo DS/DSlite/DSi begint te rammelen en te schudden als die eens game over is of zo en dan het scherm opeens sterft/knak zegt, of opeens het touch schermpje niet meer mee wil doen, is het niet nintendo's fout of slechte kwaliteit ;) alsof die ervoor gemaakt is om mee te survivallen :) maar goed....
Thx voor je reactie... Ik hoop dat een nieuwe DSi die ik hopelijk zal ontvangen, geen last van scheve schermpjes zal hebben... Het wordt even afwachten... Ik heb idd vertrouwen in de kwaliteit en goede service van Nintendo...

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 19:34
Moet zelf bekennen dat ik geen DSi heb of ooit in mijn handen gehad heb (kheb zo mijn redenen) + hij is pas uit.
De eerste DS die ik haalde had een kapot touchscreen. De vervanging bleek een los schermpje te hebben. Mijn Wii is 2x opgestuurd, 1 keer vanwege de DVD drive die niet werkte, de andere keer omdat hij gewoon niet wilde opstarten. Nu heb ik mijn DSi binnen, en daarvan zit het scherm ook niet recht.
Ok, ik weet dat niet elk apparaat van Nintendo flawless is, maar ik heb hier zelf nooit last van gehad met alles van Nintendo + zelf nooit van een ander die ikzelf ken gehoord :)

[ Voor 8% gewijzigd door Taurnil op 04-04-2009 16:19 ]

• Mr_Q
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 09:43
PWM schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:38:
[...]

Leuk dat Nintendo de NES en SNES stevig bouwde, maar de huidige generatie is niet voor de eeuwigheid gebouwd ;)
Tja, sommige mensen hebben pech.. Was daar niet de wet van Murphey voor?
Zo heb ik diverse notebooks gehad, van Asus en HP compaq (business), waardoor ik het ook niet eens ben met de stelling dat Asus bijv. altijd hoge kwaliteit is (verre van)..

Het verhaal van Asus + HP Compaq, heeft een jaar geduurd, en zonder reparaties heb ik 9 notebooks gehad (ja, echt verschrikkelijk veel) met allemaal defecten / vreemde dingen.. En dan heb ik de reparaties er niet eens bij op geteld.. Uiteindelijk Lenovo gekocht en sinds dien geen problemen meer..

Het is uiteraard net welke ervaring je met een merk hebt.. Maar de HP business-line notebooks, die echt met grote aantallen ingezet worden bij het bedrijf waar ik werk, maar ook diverse andere grote companies... Hebben bijna nooit problemen.. Zelf wel veel slechte ervaring gehad met diverse modellen.. Logischerwijs dat ik dan zeg dat het slechte kwaliteit is of whatever, maar dat hoeft echt niet het geval te zijn..

Tevens heb ik vrijwel alle consoles van Nintendo gehad en nog niet 1x een defect, de Wii nu 3 jaar in huis..

Verwijderd

Die van mij heeft vrijwel hetzelfde mankement (bovenste schermpje is wat scheef) .. ben 'n echte mierenneukert.... maar dit valt me nu al niet eens meer op :)

Verwijderd

Inderdaad terug gaan!
Waarschijnlijk Fabrieksfout?
Pagina: 1