Problemen met Airport express, wie kan helpen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297644

Topicstarter
Heb een airport express ingesteld als een verbinding met mijn netwerk. Een pc die ik erop aansluit werkt prima met het internet maar geluid streamen van itunes naar de airport express, waaraan een geluids installatie is aangesloten nee. Ook via een Mac mini die op het netwerk zit geen resultaat. Ik kan wel in beide gevallen meerdere luidsprekers kiezen, maar er komt geen geluid alleen via de interne speakers van de PC en de Mini.
Het heeft allemaal een keer gewerkt maar nadat ik de airport express een keer had verplaatst lijkt het allemaal niet te lukken. De Airport Express diverse male gereset, nieuwe firmware gegeven, niets alleen een internet verbinding, maar geen geluid. WIE WEET RAAD. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Tja, als de airport express gewoon een verbinding heeft (groen lampje) dan lijkt me dat het probleem niet.
Een aantal tests om het probleem te localiseren:
- Test de airport eens met een koptelefoon..
- Kijk of de kabel naar de versterker nog wel goed vast zit / niet stuk is.
- Heb je de versterker op de juiste ingang afgesteld?
- Heb je de kabel in de juiste poort gestoken?
- Als je de boel optisch aangesloten hebt.. Geeft je versterker wel aan dat er een optisch signaal binnenkomt?

edit: en dan ga ik er wel vanuit dat:
- je de airport daadwerkelijk geselecteerd hebt in itunes om het geluid over te spelen
- je geen foutmelding in itunes krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 02-04-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met koptelefoon niets, maar er moet toch een versterker op worden aan gesloten.
De kabels zijn goed. Er komt geen signaal uit de AE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De AE naar de versterker is niet optisch aangesloten, maar dat hoeft toch ook niet.
Toen het geheel nog wel werkte was dat ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:48
Probeer eens een rechtstreekse verbinding met je express te maken door hem gewoon te resetten en verbinding te maken met je express. Eventueel instellen zodat hij geen internet verbinding heeft.

Een express is nu eenmaal gemaakt om verbinding te maken met een extreme of Time Capsule, het probleem kan misschien liggen bij je router waar hij nu draadloos verbinding mee maakt.

Nu dit wil natuurlijk niet zeggen dat misschien je audio poort op de express defect is natuurlijk, maar zo kan je wel wat isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Als je met de Airport configuratie tool eens instelt dat het lampje knippert bij activiteit, en je gaat dan muziek streamen naar je Airport, gaat dan het lampje ook groen knipperen? Zoja, dan is de poort misschien gewoon stuk. En anders gaat er ergens anders iets fout.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat laatste begin ik ook te denken.
Ik zal proberen hem rechtstreek aan te sluiten, wie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik de AE op diverse manieren aangesloten maar geen resultaat.
Ik heb met de tool het lampje inderdaad zo ingesteld dat het gaat knipperen bij het streamen. Dat werkt inderdaad goed. Het lijkt er dus op dat de poort stuk is. Zou een optisch stekkertje nog kunnen werken, nu gebruik ik een gewone jack?
Bedankt voor het meedenken?
Zal dus naar de winkel terug moeten. Had ik niet gedacht van een apple product. Vandaar dat ik nu apple maar even met een kleine letter schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Anoniem: 297644 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:36:
Had ik niet gedacht van een apple product. Vandaar dat ik nu apple maar even met een kleine letter schrijf.
Beetje onzinnige opmerking, waarom, wel, ieder produkt wat je koopt komt van een testband af. Dan gaat het op transport, de winkel in, naar huis toe etc etc. Veel schijven dus waarin een produkt "stuk" kan gaan, het is en blijft maar techniek en mensenwerk.

Om nu gelijk te zeggen, had ik niet verwacht van Apple, zou waarden hebben als geen één ander merk last heeft van mankementen na het verlaten van de fabriek. Het is en blijft een maandag ohctend produkt en één op de zoveel gevallen bereikt niet goed de consument.

Maar als het al eens gewerkt heeft naar behoren en na toedoen van jezelf, het verplaatsen van, dan zou ik zelf eerst nog eens kijken of er niets mis is met je instellingen en anders Apple even bellen voor support, of voor dat je dat doet even een herinstall overwegen of even op de Apple site/forum te kijken hoe je jouw probleem kan tackelen :)

Ben net zelf overgstapt van Wndows pc's naar Macs en moet zeggen, het is even wennen om te leren omgaan met het OS en hun manier van maar de problemen ide ik van mijzelf tegen kwam heb ik getacjkled middels de Apple help, website of forum. Na 2 dagen me ingeleerd te hebben draait het zals een zonnetje en kan ik er al aardig mee overweg, niet wegnemende dat het heel goed mogelijk is dat de poort stuk is, wat ik betwijfel :)
Pagina: 1