Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik met mijn pc een erg eigenaardig probleem. Zo nu en dan blijft de pc bij het opstarten hangen voor de BIOS of het POST-piepje. Hij laat dan enkel een knipperende cursor zien linksboven in het scherm. Een reset is dan het enige dat mogelijk is. Het gekke is dat hij dit alleen maar doet als er daarvoor niets verandert is qua geheugen setup.

Dus wanneer ik een nieuw reepje erin stop (van de vier die ik heb, dus ik kan genoeg wisselen) start de pc prima op. Na het opstarten zijn er geen problemen meer. De PC doet dit met alle geheugenreepjes die ik heb. Ik denk daarom dat het aan het moederbord ligt, maar ik hoop dat één van jullie het probleem herkent en/of de oplossing inziet.

Dit alles op een systeem dat bijna 3 jaar lang perfect heeft gewerkt. De specificaties zijn:
AMD Athlon X2 4200+ AM2
Asus M2N-E
Geheugen Corsair 2* 1024 DDR2 CL4 675MHz & Corsair 2* 512 DDR2 CL4 675MHz
NVIDIA GeForce 7900GT

Alvast bedankt!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-05 00:12
Zeker dat het door het geheugen is ?

Probeer eens (zonder iets aan het geheugen te veranderen) de CMOS te clearen als je het probleem nogmaals hebt ?

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb het BIOS gecleared. De computer werkt op dit moment, maar dat zou die waarschijnlijk zonder het clearen ook gedaan hebben. (ik heb namelijk gelijk het oude geheugen er weer in gedaan)
Als de computer het morgenochtend nog steeds doet, verklaar ik het probleem voor opgelost. (en zal je dan bedanken)
Wel raar trouwens als het zou werken, ik had de laatste tijd niets geks gedaan met mijn BIOS.