Herlijmen rand infinity kappa perfect

Pagina: 1
Acties:

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Hoi tweakers,

de rand van mijn subwoofer: Infinity Kappa Perfect 12" (info hier) is voor bijna de helft los gekomen van de aluminium rand.

Ik zou deze graag terug vastlijmen, maar weet echter niet welke lijm ik gebruiken moet.

Ik vrees er een beetje voor dat bepaalde lijmen de soepele rubber zouden oplossen.

Zelf vond ik dit product : http://www.parts-express....l.cfm?&Partnumber=340-076
maar ik had graag jullie mening gehoord, alsook indien mogelijk (web)shops uit belgië-nederland...

heeft iemand tips voor mij?

dank bij voorbaat

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Neem anders even contact op met audiofriends.nl of total-speaker-repair.nl. Die kunnen je wel aan de lijm helpen denk :)

Wise enough to play the fool

• WoRsTeNBoY
bedankt, achter zulke links zocht ik :)

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Ik heb ooit op oude disco-speakers nieuwe randen gezet. Die heb ik met gewone bison houtlijm gelijmd en spelen nog perfect op vol volume.

Zo'n sub zal wel veel uitslag hebben dus ik weet niet of houtlijm daar afdoende zal zijn maar volgens mij is het spul wel redelijk identiek aan die 'speciale' lijm die ze in audiowinkels verkopen.

Op zich...

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Houtlijm gebruiken om rubber op magnesium te zetten lijkt me toch niet de beste oplossing. Bij iets als een papieren conus kan ik me er nog wel wat bij voorstellen, maar met deze combinatie lijkt het me toch niet optimaal.

• WoRsTeNBoY
De kracht dat deze rubber ondervind om de woofer bij volle uitslag tegen te houden lijkt me zeer groot,
vandaar ook dat ik de keuze van lijm zo belangrijk vind...,

ik denk dat met houtlijm dit toch snel zou lossen ?

Inmiddels even mailtje gestuurd naar total-speaker-repair.nl

[ Voor 12% gewijzigd door WoRsTeNBoY op 03-04-2009 09:13 ]

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Die mail had je je kunnen besparen. De 'speciale' speakerranden lijm die ze verkopen is gewoon houtlijm. Kost je ongeveer 4 euro voor een klein potje bij hun. Bij de bouwmarkt betaal je dat voor een hele fles.

Ik heb zelf meerdere speakers voorzien van nieuwe randen en beide leveranciers leveren gewoon houtlijm mee in een klein potje. Doe het tegenwoordig zelf met gewone goede houtlijm en dat scheelt in kosten. De lijm is sterk genoeg, ook voor grote woofers!

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• WoRsTeNBoY
hazo, er is toch nog geen reply, dus dan maar eens naar houtlijm zoeken,

maar houtlijm voor rubber op aluminium ? :s

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Ja als je alu woofers hebt in plaats van papierpulp dan moet je dat nog even uitzoeken inderdaad. Ander materiaal dus zou logischerwijs ook andere lijm kunnen zijn.
Pagina: 1