Verschil in beeldkwaliteit dvi of hdmi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297148

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een EVGA GeForce GTS250 kaart in me pc. Bij de specs van de kaart staat bij interface ook HDTV, alleen heeft de kaar wel twee dvi uitgangen maar geen hdmi. Maakt het voor de beeldkwaliteit van me fullhd scherm uit of ik me beeldscherm via een dvi-kabel op me vid.kaart aansluit of dit dmv een transformator met een hdmi kabel doe?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:15

boesOne

meuh

Nee, geen kwaliteits verschil tussen DVI en HDMI, zolang het maar geen DVI-A is, maar dat zal een GTS250 niet hebben.

Check ook dit voor wat uitleg.
Bottom line: HDMI = DVI + audio.

[ Voor 36% gewijzigd door boesOne op 02-04-2009 21:57 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

Leg je vraag eens beter uit, ik begrijp niet echt wat je bedoelt.

Bedoel je of je kwaliteitverlies krijgt met een DVI>HDMI converter? Ik heb het in de praktijk niet meegemaakt in ieder geval. Dunno about de GTS250, maar bij Ati kan je ook geluid via HDMI afspelen via je DVI>HDMI converter.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 08:03
Nee dvi - hdmi is ook digitaal. Wat wel eens kan gebeuren is dat de monitor dan als tv wordt herkend waardoor je bepaalde instellingen niet hebt of dat hij niet goed herkend wordt.
Dan moet je dat zo fixen:
http://forums.nvidia.com/...d04&showtopic=58483&st=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297148

Topicstarter
Oke thanks,
Dat is duidelijk. Ik maak van het geluid naar het scherm geen gebruik dus gebruik gewoon mn dvi-kabel/aansluiting.