Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe muis - suggesties!

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views

Verwijderd

Topicstarter
Na het overlijden van mijn huidige (cheap) laser muis, ben ik opzoek naar een GOEDE gaming mouse met 1 of meerdere hotkeys/extra knoppen. Mijn maximale budget is 50 a 60 euro.

Ik heb meerdere opties overwogen zoals de Logitech G3, G5 en G9. Echter na het lezen van reviews (blijkt het?) ben ik er achter gekomen dat de knoppen op zeer onhandige plekken zijn gemonteerd. Deze hotkeys ZIJN een must, ik verdien m'n brood mainly met dit spel (ik werk gewoon, echter is 1600+ euro extra per maand dmv toernooien een leuk zakcentje).

De hotkeys moeten goed toegankelijk zijn met de duim. Alleen bedraadde muizen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Ik zit te wachten op de Sharkoon Fireglider, helaas nog nergens te koop. Deze lijkt mij wel aardig.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:45

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Je verdient er 1600 euro per maand mee, maar hebt een budget van 50 a 60 euro?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Kanarie schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:36:
Ik denk dat je met dit budget een prima muis kan aanschaffen. Overigens wil ik bij specifieke aanraders eventueel dieper in de buidel tasten.

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Kanarie schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:36:
Idd, dat verdien ik met mijn gewone werk nog niet :(

EDIT: Ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken aangezien mijn copperhead aan het verslijten is. Wat ik steeds naar voren zie komen is dat de deathadder nog altijd de beste muis is...

[ Voor 27% gewijzigd door Xerion404 op 02-04-2009 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xerion404 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:39:
[...]

Idd, dat verdien ik met mijn gewone werk nog niet :(
Heeft dan ook wel m'n hele jeugd opgeslokt..

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 17:12

Emiel1984

Made in NL

Mag ik vragen met welk spel je zoveel kan verdienen in tournooien. Ik heb zelf een razer diamondback muis en die vind ik 100x soepeler werken dan elke logitech muis. Heb in het verleden 4 logitech muizen gehad overigens. De muis heeft aan beide zijkanten 2 extra knoppen. Ik weet niet of ze instelbaar zijn helaas.

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Ik heb ook een razer diamondback (3G versie dat wel) en ik kan maar van de 4 extra knoppen, 2 echt goed gebruik maken.. De software kan je alleen niet echt goed instellen (bijvoorbeeld de ms tijd tussen de macro's kan je niet instellen enzo maar dit kan weer wel bij de software van de lachensis :S)

Verwijderd

Topicstarter
Emiel1984 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:44:
Mag ik vragen met welk spel je zoveel kan verdienen in tournooien. Ik heb zelf een razer diamondback muis en die vind ik 100x soepeler werken dan elke logitech muis. Heb in het verleden 4 logitech muizen gehad overigens. De muis bevat aan de zijkant 2 extra knoppen. Ik weet niet of ze instelbaar zijn helaas.
Zou je je bevindingen kunnen opsommen m.b.t. logitech muizen? Ik vind niet gek veel over de Razer diamondback, echter is het belangrijk de extra knoppen bijv. aan F1, F2, F3 (etc) te koppelen.

Offtopic: Geen idee of je der ooit van hebt gehoord maar et gaat om het eeuweoude spel; Tibia, dit speel ik offline op verschillende lans in Zweden, Polen en soms in Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 21:49 ]

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 12:42
Begrijp de redenering niet helemaal. Wat zijn onhandige plekken? Ze zitten op bepaalde plekken voor een reden, hooguit een knopje meer of minder.

Het is ontzettend lastig om een passende muis te kiezen voor iemand anders. Het gaat vooral over gevoel en ligging in de hand. Als ik in ieder geval zou mogen adviseren zou ik voor de genoemde Razer gaan, of eventueel een Deathadder. Ik hoor ook goede verhalen over de Microsoft intellimouse 3.0.

Verwijderd

Topicstarter
Novi schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:49:
Begrijp de redenering niet helemaal. Wat zijn onhandige plekken? Ze zitten op bepaalde plekken voor een reden, hooguit een knopje meer of minder.

Het is ontzettend lastig om een passende muis te kiezen voor iemand anders. Het gaat vooral over gevoel en ligging in de hand. Als ik in ieder geval zou mogen adviseren zou ik voor de genoemde Razer gaan, of eventueel een Deathadder. Ik hoor ook goede verhalen over de Microsoft intellimouse 3.0.
Heb 2 muizen int verleden gehad met knoppen die onhandig tegen de onderkant van de muis aanzaten, waardoor je je duim moest forceren om op de extra knoppen te drukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Overigens heb ik relatief kleine handen, grote/brede muizen nvt dus.

Edit: pricewatch: Razer Diamondback 3G (Blauw) - bij een review staat: Negatieve eigenschappen:
Ergonomie (te smal)
Plaatsing rechterknop (onbereikbaar voor mij).

Zou iemand kunnen nagaan of dit gegrond is :)? Deze razer ziet er leuk uit, DPI is ook voldoende.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 21:53 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 17:12

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:49:
[...]

Zou je je bevindingen kunnen opsommen m.b.t. logitech muizen? Ik vind niet gek veel over de Razer diamondback, echter is het belangrijk de extra knoppen bijv. aan F1, F2, F3 (etc) te koppelen.

Offtopic: Geen idee of je der ooit van hebt gehoord maar et gaat om het eeuweoude spel; Tibia, dit speel ik offline op verschillende lans in Zweden, Polen en soms in Nederland.
Ik gebruik zelf de extra knoppen op muizen nooit. Ben handig genoeg en sneller met het keyboard. De meest opvallende punten voor mij zijn dat de razor
- Wel op elke ondergrond werkt.
- Directer reageert. (Logitech muizen leken toch wat vertraging te hebben)
- Vloeiender (logitech leek wel in stapjes te gaan tov de razor. Wellicht veroorzaakt door slechte ondersteuning van de ondergrond(goedkope muismat))

Ik werk nu op een doffe placemat van de ikea om de tafel tegen krassen te beschermen. Op de tafel zelf werkt de muis net zo goed.

Edit: De 2 knoppen aan de rechterzijde zijn idd lastig te bereiken met mijn grote handen :p. Heb het idee dat dit met kleinere handen geen probleem is. Bij bijna elke Mediamarkt hebben ze dit model dus je kan kostenloos de muisergonomie uitproberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Emiel1984 op 02-04-2009 21:58 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 12:42
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:51:
Overigens heb ik relatief kleine handen, grote/brede muizen nvt dus.

Edit: pricewatch: Razer Diamondback 3G (Blauw) - bij een review staat: Negatieve eigenschappen:
Ergonomie (te smal)
Plaatsing rechterknop (onbereikbaar voor mij).

Zou iemand kunnen nagaan of dit gegrond is :)? Deze razer ziet er leuk uit, DPI is ook voldoende.
Altijd lastig om te zeggen, ieder persoon is verschillend daarin. Ze zijn in het algemeen wat smaller ja, maar voelen goed aan.

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Ik heb zelf de Razer Krait en de Razer / Ms Habu. Beide prima muizen. :)
De Krait heeft geen duimknoppen, niet erg handig. De Habu heeft er wel 2.

Ik zou de Razer Lachesis aanraden, lekker nauwkeurig (4000dpi), 2 duimknoppen
en 2 pinkknoppen :) Al weet ik niet in hoeverre die laatste 2 handig zijn.

Het laatste muisje van Razer is de Mamba, een draadloze muis (maar je kan ze
ook gewoon bedraad aansluiten). Is een high-end muis.

Het handige aan Razer muizen is de goede software. De gevoeligheid is zo goed als
traploos instelbaar, en de instellingen (profielen) worden in de muis zelf opgeslagen. :)

Maar ik zeg het, ik heb enkel de Krait en Habu zelf. Beide muizen liggen mij,
ondanks de verschillende grootte en vorm, goed in de hand.

De prijs van een goeie Razer zal mss wel wat meer zijn dan €60, maar als je met gamen
alleen al €1600 in de maand hebt, mag dat geen probleem zijn, lijkt mij. :D

Verwijderd

Topicstarter
Emiel1984 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:56:
[...]

Ik gebruik zelf de extra knoppen op muizen nooit. Ben handig genoeg en sneller met het keyboard. De meest opvallende punten voor mij zijn dat de razor
- Wel op elke ondergrond werkt.
- Directer reageert. (Logitech muizen leken toch wat vertraging te hebben)
- Vloeiender (logitech leek wel in stapjes te gaan tov de razor. Wellicht veroorzaakt door slechte ondersteuning van de ondergrond(goedkope muismat))

Ik werk nu op een doffe placemat van de ikea om de tafel tegen krassen te beschermen. Op de tafel zelf werkt de muis net zo goed.
Zou je kunnen nagaan of het ook daadwerkelijk mogelijk is de knoppen toe te wijzen aan F1, F2, F3 etc. dit is het enigste waar ik nu over zit voor de rest is het een leuke en degelijke muis zo te zien.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:54

g0tanks

Moderator CSA
Ja dat kan gewoon in de control panel, linkje naar afbeelding: http://i224.photobucket.com/albums/dd53/g0tanks/Razer.png

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Muizen en dergelijke zijn heel persoonlijk. Ga eens naar een mediamarkt oid toe, daar kun je ze gewoon even uitproberen of ze de goede maat en vorm hebben, wil je niet alleen van reviews afgaan.

Omdat wij je ook niet kunnen vertellen wat beter zal werken voor jou en ook niet meer kunnen doen dan zeggen wat we zelf fijn vinden heeft dit topic niet echt zin en gaat deze op slot. Voor ervaringen kun je natuurlijk altijd een kijkje nemen bij de productreviews: http://tweakers.net/pricewatch/reviews/cat/56
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.