DVgate probleem op Vaio laptop.

Pagina: 1
Acties:

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-01 16:34
Hoi,

Op mijn Sony PCG-GRX316SP laptop uit 2002 met Windows XP(UK) is meegeleverd DVgate, waarmee je via de firewire aansluiting kunt capturen van een DV bron.

Tijdens capturen kun je in een venster meekijken naar de gecapturede beelden, maar dat functioneert niet meer goed: enkel een eenmalig stilstaand beeld, dat wijzigt bij opnieuw starten van de bron.

Ik heb het stuurprogramma voor de grafische chip opnieuw geplaatst alsmede het stuurprogramma voor de firewire bus alsmede de DVgate bestanden. Tevens de beeldscherm resolutie opnieuw ingesteld en de pc opnieuw ermee laten opstarten. Je raadt het al: niet geholpen.

Waar zou het in kunnen zitten?

• ParkOverall
Iets heeft dus ergens iets verstierd, maar het zijn niet de updates van Windows, want even met een reserve 2,5" schijf voor de laptop de oorspronkelijke systeem installatie van de Sony recovery cd's geprobeerd (en voorzien van alle updates voor Windows XP Pro (sinds 2002)) en DVgate werkt daar met bewegend beeld tijdens capturen.

Wil echter m'n huidige uitgebreide installatie van Windows XP Pro blijven gebruiken, dus ben benieuwd of iemand toch nog een idee heeft waaraan valt te sleutelen. :P

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Tsja, het zit hem dan toch wel ergens in je software configuratie. Sinds wanneer heb je dit probleem? Probeer eens systeemherstel en ga terug naar naar dat punt.

• ParkOverall
Gebruik Windows' systeemherstel niet, dus die mogelijkheid is er niet. Heb wel images van de C: schijf en als ik terug ga naar juli 2007 dan heb ik een versie waarbij het probleem zich niet voordoet.

Punt is echter dat er behoorlijk veel verschil zit tussen de werkende en de volgende niet werkende versie, waardoor het ondoenlijk is uit te zoeken welke aanpassing/installatie het probleem heeft veroorzaakt.

Wat ik dus wil is de oorzaak directer tackelen, waarvoor ik het betreffende programma (DVgate) opnieuw heb geplaatst vanaf de bij de laptop geleverde cd en de stuurprogramma's voor de diverse hardware die m.i. erbij betrokken is (monitor driver, firewire bus driver, grafische chip driver, audio chip driver) opnieuw heb geplaatst.

Het helpt niet.

Het ook bij de laptop geleverde Premiere van Adobe kan ook capturen en laat dan bewegend beeld zien. Hierdoor verdenk ik het DVgate programma zelf, maar ik heb het zoals vermeld opnieuw geplaatst. Kan het zijn dat het niet goed verwijderd wordt en er ergens iets de zaak verstiert? Waar moet je dat zoeken?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
ParkOverall schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:00:
Het ook bij de laptop geleverde Premiere van Adobe kan ook capturen en laat dan bewegend beeld zien. Hierdoor verdenk ik het DVgate programma zelf, maar ik heb het zoals vermeld opnieuw geplaatst. Kan het zijn dat het niet goed verwijderd wordt en er ergens iets de zaak verstiert? Waar moet je dat zoeken?
Dat lijkt mij het meest aannemelijk. Er kan zoveel veranderd zijn en wellicht kun je het niet eens meer oplossen. Waar je het moet zoeken? Een hooiberg ;)

Een backup terugzetten of vanaf 0 beginnen is denk ik de meest reële optie waarmee je waarschijnlijk een sneller en stabieler systeem zal hebben binnen een tijdsduur die lager ligt dan het systeem dat je krijgt, mocht het überhaupt lukken, als je probeert te zoeken naar de oplossing.

• ParkOverall
Kreeg van iemand de suggestie dat het zou kunnen liggen aan het niet kunnen gebruiken door DVgate van overlay, maar doordat DVapp wel bewegend beeld geeft blijkt overlay goed te zijn te gebruiken.

Iemand anders die inzicht heeft in wat binnen Windows eventueel niet goed gaat/aan te passen is? :>

Eens even met een andere uninstaller DVgate versie 2.5 verwijderd, waardoor er meer wordt verwijderd dan met de standaard uninstaller van Windows en DVgate versie 2.6 geïnstalleerd. Helpt niet, ik blijf stilstaand beeld houden in de monitor window.

[ Voor 29% gewijzigd door ParkOverall op 16-04-2009 13:54 ]

Pagina: 1