Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1080p x264 films op ouwe bak afspelen

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:49

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik ben nu al een hele poos bezig om een 1080p x264 film zonder te stotteren af te spelen op mijn nieuwe tv. Ik ben een noob op het dit gebied. Ik gebruik me ouwe pc hiervoor met de volgende specs:

CPU: Intel P4 Prescott 3.0GHz. @ 3.3GHz.
Mobo: Asus P4C800 Deluxe
Memory: 4x 512MB Kingston HyperX PC3200
HDD: Western Digital Raptor 36GB 10.000rpm 16MB
VGA: Asus V9999 GeForce 6800 Ultra 256MB

Ik draai Windows XP Media Centre Edition met WMP11 (VLCplayer heb ik geinstalleerd maar hierbij gaat t nog meer stotteren en krijg ik zelfs van die wazige blokkerige stukken in beeld) en ik heb de volgende codecs geinstalleerd:

K-Lite Mega Codec Pack 4.7.5
CoreAVS Pro 1.8.5.0
nVidia PureVideo HD 1.02.223

Het rare is dat sommige films vloeiend afspelen in 1080p en andere weer niet wat denk ik te maken heeft met de bitrate van de film. Het loopt wel maar de framerate is niet soepel. Het moet toch wel haalbaar zijn om deze films op deze bak wel met een soepel framerate af te spelen, toch? Moet ik een VGA-kaart aanschaffen waarbij ingebouwe HD playback op zit? Ik heb op verschillende fora gezien dat er lui zijn die zulk soort films op een soort gelijk systeem af spelen met zelfs een 6600GT als videokaart maar daar staat nergens precies bij hoe ze het hebben aangepakt. Het is dus wel een uitdaging om x264 1080p films op een oude bak af te spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Techno Overlord op 02-04-2009 20:13 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Ik zie dat je K-Lite Mega Codec Pack gebruikt, deze bevat standaard Media Player Classic. Installeer naast deze MPC ook eens Media Player Classic Home Cinema. Deze player maakt namelijk ook gebruik van je GPU, iets wat de standaard MPC niet doet. Verder kun je overwegen je OS en je videodata op aparte schijven te houden, bij voorkeur de 1080p videobestanden op de 10.000 rpm schijf. Daarmee voorkom je dat tijdens het lezen van de 1080p video data de schijf ook steeds bezig is met indexeren, page file aanpassen, temp files schrijven/deleten, system restore monitoren, enz enz.

Voor de rest moeten je hardware specs prima voldoen.

Mijn YouTube Channel

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 08:58
Snowwie schreef op maandag 06 april 2009 @ 01:20:
Deze player maakt namelijk ook gebruik van je GPU
Dan moet je videokaart dat wel ondersteunen en de geforce 6xxx serie heeft afaik geen HD-decoding support.

• Snowwie
  • Laatst online: 27-11 04:51
Quadro! schreef op maandag 06 april 2009 @ 01:23:
Dan moet je videokaart dat wel ondersteunen en de geforce 6xxx serie heeft afaik geen HD-decoding support.
Dat wordt inderdaad ook verteld in de meuktracker. In dat geval zou TS achter een ander videoplankje aan moeten.

Mijn YouTube Channel

• Chester
  • Niet online
De GPU decode H264 en VC-1, dat zijn nou juist de codecs die de download versies niet zo heel vaak hebben ;) Ik zie een paar oplossingen:
-Probeer CoreAVC, dat wil wel eens helpen
-Kijk 720p ipv 1080p
-Upgrade je systeem

[ Voor 34% gewijzigd door Chester op 06-04-2009 01:33 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
De 6800serie had toch brakke codecs? Die hielpen niet mee met 't decoden, denk dat de beste optie voor jou een 8400 pci aanschaffen is, kost je ongeveer 50eu

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 13:15

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Chester schreef op maandag 06 april 2009 @ 01:31:
De GPU decode H264 en VC-1, dat zijn nou juist de codecs die de download versies niet zo heel vaak hebben ;) Ik zie een paar oplossingen:
-Probeer CoreAVC, dat wil wel eens helpen
-Kijk 720p ipv 1080p
-Upgrade je systeem
Euh, de meeste HD download versies zijn juist wél x264 in mkv verpakt, wat ook h264 is?

Everybody lies

• Chester
  • Niet online
XplodingForce schreef op maandag 06 april 2009 @ 01:35:
[...]

Euh, de meeste HD download versies zijn juist wél x264 in mkv verpakt, wat ook h264 is?
Toch wel? Hmz, ik meen ergens gelezen te hebben dat die x264's in mkv's niet gedecode worden door de GPU. Dat zou wel erg mooi zijn als ze dat wel doen :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Pagina: 1