USB printer werkt niet via 2e router of switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107568

Topicstarter
Gaat om een HP Photosmart 7760 USB printer. Die is aangesloten via een Draytek 2900G. Namelijk via een USB-kabel. De Draytek is als switch ingesteld. Dit is gedaan door DHCP uit te zetten. En de firewall in de Draytek is ook uitgezet. De Draytek is vervolgens via een UTP aangesloten op een LAN-poort van de Linksys WRT610N router.

Probleem is dat printen niet lukt via een computer die aan de Linksys router hangt.

Internetten via de Draytek lukt wel. Relay agent aanzetten in de Draytek lost probleem ook niet op. Heb de ene laatste en laatste firmware van de 2900G geprobeerd. Met beiden lukt het niet. Linksys heeft ook de nieuwste firmware. Heb ook ipv de Linksys router een Sitecom router geprobeerd. Maar ook dat helpt niet.

Als de Draytek als router ingesteld word. En als de computer op de Drayek aangesloten is werkt printen wel. Draytek als router aan de Linksys hangen werkt ook niet.

Kan het zijn dat ik een bepaalde instelling moet maken in de Draytek- of Linksys router om deze opstelling aan de praat te krijgen? Nu moet ik wel zeggen dat ik zoiezo weet dat de Draytek router niet helemaal meer goed is. WAN-poort komt namelijk niet verder dan 10 Mbit, wat ik ook doe. Dus zou dit ook te maken hebben met het feit dat die router defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand die hier een antwoord op weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Valt het ip adres van die printer toevallig buiten je subnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Wat zegt de draytek over de printer?
De Draytek zou niet goed meer werken, wat bedoel je juist?
Welk type poort heb je gebruikt bij installatie printer?
Kan je aan de printer via de interface van de draytek?
Print eens een config page van printer, kijk wat deze zegt bij verbinding.
Reset al eens gedaan van de router, draytek en eventueel printer?

Heb je de instellingen zoals aangegeven in dit artikel gedaan?

http://www.tomsguide.com/...d-2900g,review-252-8.html

[ Voor 19% gewijzigd door Graviton12 op 07-04-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:37

E-Vix

Nu met sneeuw!

Is het niet zo dat omdat je de DHCP van je Draytek uitgezet hebt je printer geen IP adres krijgt? Aangezien het namelijk een USB printer is en je Draytek een stukje hard/software heeft om er een netwerkprinter van te maken. Wellicht kan je in je Draytek je printer een vast IP adres geven.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294903

Local LAN IP van je router ook aangepast? DHCP uitschakelen is niet genoeg om er een switch/accespoint van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Draytek router werkte compleet als switch. Alle computers die ik erop aansluit konden op het internet. En kregen netjes een IP van de Linksys router.

Inmiddels hebben we er toch maar voor gekozen om een printer met UTP aansluiting te kopen. De Draytek hebben we aan de kant gegooid. En de nieuwe printer zit direct op de Linksys router. En alles werkt uitstekend. Dus topic kan dicht.
Pagina: 1