• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:32
Hallo mede tweakers,

Een paar dagen geleden liep mijn pc vast. Ik moest de resetknop gebruiken om de pc te laten herstarten. Toen dat gebeurde kwam de pc niet verder dan het laten draaien van de videokaart koeler (geen systeem piep en beeld) Na nog een rest deed de pc wel weer normaal.

Na 5 minuten deed de situatie zich weer voor en nogmaals en nogmaals en toen was het over en uit.

De pc start nu niet meer op. Ik krijg geen beeld, maar ik hoor wel de videokaart koeler op 100% ook de chase en processor koeler draaien gewoon. De dvd brander gaat ook nog gewoon open en ook de hd draait. Geen moederbord piep te horen.

Mij eerste gedachte was dat m'n videokaart het begeven had. Na het erin plaatsen van een andere (werkende) kaart bleek de pc het nog steeds niet te doen.

Daarna heb ik het geheugen vervangen, ook dit werkte niet.

Nu is mijn vraag welke van de 3 onder delen is kapot? Het moederbord, de processor of de voeding? Dit zou ik graag zeker willen weten, voordat ik dadelijk het verkeerde product koop.

Systeem specs:
CPU: Intel 8200
Mobo: P5N-T Deluxe
Geheugen: Kingston KVR667D2N5/2G (2x)
Voeding: Cooler Master Real Power M520
Graka: 8800 GT
HD: Maxtor 320gb

Ik hoop dat ik er samen met jullie uit te komen.

Groeten,
Frank

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
probeer de cmos eens te resetten, met een geheugenmodule te booten, neem anders even de hangen en opstarten troubleshooter door.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Frank!in
Bedankt voor de snelle reactie.

cmos is gereset, helaas geen verandering. De hangen en opstarten troubleshooter heb ik doorgelezen. Daar heb ik niet echt goede informatie uit kunnen halen.

Wat bedoel je met een geheugenmodule booten?

Verwijderd

Opstarten met alleen Mobo, CPU, geheugen, videokaart en voeding is stap 1 om HD uit te sluiten
Een andere voeding uitproberen is stap 2
Alles uit de kast halen en buiten de kast proberen is stap 3
Luidspreker aansluiten en kijken of Mobo piept zonder geheugen is stap 4.

• Frank!in
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:34:
Opstarten met alleen Mobo, CPU, geheugen, videokaart en voeding is stap 1 om HD uit te sluiten
Een andere voeding uitproberen is stap 2
Alles uit de kast halen en buiten de kast proberen is stap 3
Luidspreker aansluiten en kijken of Mobo piept zonder geheugen is stap 4.
Thanks voor de reactie.

Opstarten met alleen Mobo, CPU, geheugen, videokaart en voeding is stap 1 om HD uit te sluiten. >> wat moet er dan gebeuren? Wat is goed wat is slecht?

Luidspreker aansluiten en kijken of Mobo piept zonder geheugen is stap >> wat moet er dan gebeuren? Wat is goed wat is slecht? Luidspreker aansluiten? Die lijkt me aan aangesloten. Kan me alleen niet herinneren dat ik ooit een piep heb gehoord ook toen ie het nog wel werkte.

De pc geeft wel een lange (oneindige?) piep als ik het voedingskabeltje van de graka los trek.

Edit:

Extra info.

Ik heb alles ook al een keer eruit gehaald (geheugen, graka, HD, dvd rom) toen gestart, geen piep. Met geheugen erbij ook geen piep. Met graka erbij, nog steeds geen piep.

[ Voor 9% gewijzigd door Frank!in op 02-04-2009 20:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Dan kom je vanzelf het defecte onderdeel tegen. Dus vervang een voor een de onderdelen waarvan jij verwacht dat die defect zijn en je komt er vanzelf achter.

Omdat dit topic weinig zin heeft als je dat niet doet gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.