• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Hoi,

Ik heb voor mijn vriendin het volgende systeem in elkaar gezet:

Asus K8N-E
AMD 3200+ socket 754
OCZ pc4000 2x 1024GB
ATI X1650Pro HIS
WESTERN DIGITAL 80GB
VOEDING (naam onbekend, maar is minstens 450 watt en prima werkend)

Nu heb ik het probleem dat ik het systeem niet aan de praat krijg, alle fans gaan draaien (cpu, chassis, voeding en van GPU) maar daarna krijg ik een constant herhalende error beep vanuit het moederbord>> 1 lang en 2x korte piep. Geen beeld, alleen maar de error beep.

Wat ik gedaan heb tot dusver:

- Error message opgezocht op internet >> zou " Video (Mono/CGA Display Circuitry) issue " moeten zijn.

Verder gekeken, wat het nog meer zou kunnen zijn en zag meerdere keren staan dat het misschien aan het geheugen zou kunnen liggen.

Na deze informatie te hebben gevonden, ben ik aan de slag gegaan. Eerst heb ik de videokaart eruit gehaald en vervangen door een oud AGP kaartje. >> zelfde probleem, error message en geen beeld.

Andere kaart er weer in gestopt en nu het ram geheugen vervangen door (uit werkende pc) ander ram. PC3200 1GB. >> zelfde probleem, error message en geen beeld.

OCZ geheugen er weer ingeknald en de voeding vervangen door een ouder model, 380 Watt Antec. >> zelfde probleem.

Tja, toen begonnen de ideeen een beetje op te raken, maar ik las weer ergens anders om eens mijn cpu eraf te halen en weer erop te zetten. Zo gepiept, dus heb ik gedaan. Netjes eraf gehaald, schoongemaakt heel voorzichtig en weer netjes beetje koelpasta erop en netjes uitgestreken. Koeler erop.>> zelfde probleem.

Nu heb ik de CMOS batterij eruit gehad voor een minuut of tien, er weer ingestopt en gekeken of er nu iets veranderde .... Helaas niet dus. Andere monitor geprobeerd, ook niks.

Ik las ergens dat de jumper van CLRTC misschien een oplossing kon bieden. Deze eruit getrokken, en pc opgestart. Geen error message deze keer, maar ook geen beeld nog steeds .... Jumper weer terug gezet, en error message ook weer terug en nog steeds geen beeld.

Als laatste heb ik nog geprobeerd zonder CD rom en of DVD rom aangesloten, geen casefans, alleen maar de CPU, GPU, 1 reep RAM en HD aangesloten. Nog steeds precies hetzelfde.

Wie o wie kan mij verder op weg helpen. Ik weet het echt even niet meer op dit moment en wil graag dit weekend mijn vriendin op haar pc-tje zien werken ;)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 19:24
Tja, Mobo'tje vervangen? kijk ook of hij geen kortsluiting maakt, aka, heb je je spacers wel gebruikt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt bijna alles uit Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al wel geprobeerd, maar kijk eens naar de elcos van 't moederbord. Dit soort Asusbordjes wilden daar nog wel eens last van hebben.

Omdat ik vermoedt dat je capslock ook kuren heeft krijg je een gratis titelfixje:
MOEDERBORD KAPOT ? > Asus K8NE boot niet meer

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 21:58
Wat je nog kunt proberen :

Andere voeding
toch dat 1GB reepje geheugen + die oude agp kaart

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Misschien dat de AGP poort stuk is? Of stoffig?

Probeer is een oude PCI videokaart.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Elcos nagelopen, zien er allemaal goed uit.
Spacers, dat zijn die dingen waar ik het moederbord op vast schroef toch (meestal soort goudkleurig). zoja, die zitten er allemaal in.

Verder ga ik nog een keer kijken met andere voeding, oud agp-kaartje en andere ram samen.

Ik ben nu voor een aantal uren weg, maar lees dit topic gelijk weer als ik thuis ben, dus goede tips zijn zeer welkom.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Helaas nog niks veranderd in de situatie. Ander moederbord kan ik proberen, maar dat moederbord is waarschijnlijk defect. Zo heb ik die tenminste overgekocht via een medetweaker. Het moederbord wat ik nu gebruik heb ik ook overgekocht van een medetweaker dus die zal ik ook nog even vragen hoe of wat. Er was gezegd dat alles (processor en mobi) perfect werkte.

Baal er erg van, had speciaal voor mijn vriendin, die vanuit het buitenland bij mij is komen wonen,net deze pc gebouwd.

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:23
Ik had een aantal jaren geleden hetzelfde probleem bij dat moederbord. Viel toen nog onder garantie van MyCom dus een nieuwe gekregen. Ik had ook geen beeld, rest draaide gewoon. We hebben aan het oude moederbord niks kunnen ontdekken, was toen een jaar oud. De vervanger draait nog steeds prima.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Ik heb nu het andere moedebord geprobeerd, maar dat was sowieso al voor 99% zeker kapot. Ik heb nu ook geen beeld, maar alles draait verder gewoon ... Vreemd hoor dit ... weet niet meer wie ik nog moet verdenken nu ...

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Heb de hoop opgegeven en ga maar een nieuw moederbord+proc+geheugen+vidkaart kopen. Dat heeft dan in ieder geval weer garantie mocht het niet werken. Balen dat ik niet meer kan vinden van wie ik het moederbord had overgekocht (was een medetweaker). Kun je dat ergens terugvinden ? Kon het zelf niet zo snel vinden.

Anyway, bedankt allemaal voor het meedenken !
Pagina: 1