Router Thomson TG787v SIP "random boot delay"

Pagina: 1
Acties:

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04-2025
Hoi,

Sinds een week heb ik nu internet via KPN op me kleine studentenkamertje. Van hun kreeg ik er een Thomson TG787v SIP router bij. Alles netjes aangesloten en alles werkt.

Echter doet de router tussen de 1 en 60 minuten een random reboot lijkt het wel, waardoor voor zeker 5 minuten de hele verbinding weg is. Op de router begint vanalles te knipperen, en als ik dan in het logboek kijk staat er ineens:

Apr 2 18:26:44 LOGIN User kpn logged in on [HTTP] (from 192.168.2.3)
Apr 2 18:23:48 [CWMP: 0:01:41.470] waiting 1 seconds for random boot delay

Hoe kan dat? En wat kan ik eraan doen?

Groeten Ricky

• RickyHeijnen
Pff ik word er helemaal fluiter-de-fluit van... Ik ben er inmiddels wel achter wat min of meer de oorzaak is, namelijk download van "grote" bestanden. Of in iedergeval veel data over de lijn.

Ik kan zo een uur rustig surfen, is er niks aan de hand, als ik 2x webcam met microfoon, dan knalt hij er na 5 minuten uit. Ook als ik een bestand van 100MB probeer te downloaden (gewoon via de browser) doet hij een reboot rond de 40MB of 60MB. Het hele bestand haalt hij in ieder geval niet.

Ik heb een topic gevonden met hetzelfde probleem: http://www.dieschmids.at/...startet-sich-oft-neu.html (NL)
Echter word ik er geen wijs uit wat nou de oplossing is...

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 01:15
Had eerder op de avond ook problemen gedurende 10 min, maar was snel over.
Heb je dit wel eens eerder gehad, en is het inderdaad alleen tijdens grote downloads ?

• RickyHeijnen
Ik heb pas sinds een week internet, en het probleem doet zich eigenlijk al voor vanaf de eerste dag... Ik probeer Eclipse PDT á 105 MB te downloaden. Eerst stopt ie op 42MB, dan haalt ie 72MB en net stopt ie op 19MB al... :( De router reboot gewoon helemaal...

• Yippie
Instabiele lijn misschien dan. Koude herstart al geprobeerd, en kijk is naar de intrainwaarden.

• RickyHeijnen
Een instabiele lijn veroorzaakt toch geen reboot van de router?

Ik heb redelijke basiskennis van routers en de hele mikmak, alleen het onderstaande is voor mij een beetje abracadabra... dit zijn toch de intrainwaarden? :
Actief: 0 dagen, 0:33:46
DSL-type: G.992.3 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 517 / 4.099
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 3,31 / 30,23
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 12,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 30,5 / 7,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 65
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.284 / 0

• Yippie
Wel als je de verbinding verliest, die FEC en HEC fouten lijkt met niet gezond, zou eens contact opnemen met de HD van KPN voor een lijnmeting.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Yippie schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 00:01:
Wel als je de verbinding verliest
Sorry, maar dat is onzin. Een router hoeft niet opnieuw te booten om opnieuw in te trainen. Ook een Thomson 780 niet. Ik raad de TS aan eens te kijken of er updates bestaan voor de firmware en die te installeren.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00

Kabouterplop01

chown -R me base:all

En dit is een 787, volgens mij kunnen die zelfs vdsl ...

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:38
Dit lijkt idd erg op een lijn die staat te "stuiteren" waarschijnlijk is de snelheid voor de fysieke lijn te hoog.
Daardoor gaat de lijn zodra je hem volbelast onderuit en reboot hem modem.
Als je met KPN contact opneemt kunnen zij wel zien hoe de waarden van de lijn erbij liggen :)

[ Voor 15% gewijzigd door HiDNN op 03-04-2009 17:00 ]

• Yippie
kalizec schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 08:45:
[...]

Sorry, maar dat is onzin. Een router hoeft niet opnieuw te booten om opnieuw in te trainen. Ook een Thomson 780 niet. Ik raad de TS aan eens te kijken of er updates bestaan voor de firmware en die te installeren.
Zeg jij, dit ding wordt beheerd op afstand door KPN, in geval van instabiele lijn kan zeker wel een reboot worden gegeven van afstand. Wellicht gebeurt dat zelf automatisch bij een bepaalde event. Of dit nu ook zo is weet ik niet, maar zeggen dat dit onzin is...

• RickyHeijnen
Ik heb maar gewoon gebeld met KPN en ze zeggen dat het een bekend probleem is. Binnen 6 weken komt er vanuit KPN een firmware update, dus dan maar daarop wachten |:(

Thanks voor de hulp!

• Yippie
Dat hoop ik dan maar, alhoewel vanaf Juni ook de 789 wordt uitgeleverd.
Dit was een overgangsmodel, en blijkbaar hebben ze niet genoeg tijd uitgetrokken om deze goed te testen.
Er zijn wel meer problemen ( port forward bijv. ) met dit model, is ook een ander topic over.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 14:20
zoetericky schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:38:
Ik heb maar gewoon gebeld met KPN en ze zeggen dat het een bekend probleem is. Binnen 6 weken komt er vanuit KPN een firmware update, dus dan maar daarop wachten |:(

Thanks voor de hulp!
Zoetericky, heb je hier nog een oplossing voor gevonden? Ik zit nu met exact hetzelfde probleem. Mijn modem reset zich ook random, tot wel 10x per half uur. Heb dit sinds begin (nu 1 maand), en heb er met een Zyxel modem geen last van.

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-03 20:42
Goed dat ik dit topic vind, wij hebben er hier ook last van.

Door het noodweer van enkele weken terug waarbij de bliksem ingeslagen was is onze KPN experia box beschadigd geraakt, internet deed het nog wel maar telefoon konden we niet meer aan de praat krijgen.

Toen hebben we een aantal dagen later een nieuwe router ontvangen, dit keer een Thomson TG787v. Sinds we deze hebben verliezen wij een aantal keer per dag verbinding voor een paar minuten, en soms wat langer. In de eerste week viel het nog mee, maar de laatste dagen wordt het steeds erger (vandaag al 4 keer). Soms valt het helemaal weg en zie je rechtonder een geel uitroepteken bij het connectie icoontje in windows, en soms als je toevallig op internet zit wordt je doorgestuurd naar je router interface met het bericht dat de DSL connection verboken is.

Weet iemand of er al nieuwe drivers/firmware zijn die dit verhelpen? Ik heb zitten zoeken maar heb niks gevonden..

• Voske8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
Hier hetzelfde, heb vandaag de Experia Box TG 787v ontvangen, netjes aangesloten. De eerste keer dat ik de box aanzetten en zijn ding liet doen ging het goed, ik kon op internet en haalde mijn snelheid, maar na een paar minuten was het gedaan. Sinds dien blijft hij om de x aantal minuten rebooten/resetten. Alle (groene) lampjes gaan uit, power lampje gaat rood branden/knipperen en dan weer groen en dan begint alles weer groen op te lichten en na een tijdje weer alles uit en power rood, enz enz... Vervelend!

Ook ik ga binnenkort KPN hierover bellen wat dit zou kunnen zijn.

• Yippie
Ik zou een ieder met problemen met dit type router adviseren een problem ticket aan te laten maken via de KPN helpdesk. Tenzij er een configuratiefout is, is er iets echt niet goed met dit type router, en daar zijn ze zelf dan heel goed van de hoogte.

Laat ze maar terugkomen met een oorzaak en oplossing.

Verwijderd

Heb ik gedaan,

Ik heb namelijk de volgende problemen:

wifi kan ik uitschakelen, maar naar reboot staat het weer aan met de default settings.
toegewezen programma's zijn na reboot verdwenen.

En op het moment dat ik upnp aanzet krijg ik random boot delay's.

Ik had de 780 maar deze is door inductie schade defect en heb ik de 787v ervoor terug gekregen.

De call word door KPN na 3 dagen beantwoord met:

Naar aanleiding van uw vraag over uw KPN Experia Box kunnen wij u als volgt informeren:

Voor uw probleem zijn een aantal oorzaken en oplossingen mogelijk. Telefonisch kunnen wij een betere en snellere analyse maken en direct op uw vervolgvragen reageren.

Vriendelijk verzoeken wij u contact op te nemen met de telefonische ingang van de ADSL Helpdesk via 0900-0244 (EUR 0,10 per minuut, dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur).

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Yippie schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:55:
Ik zou een ieder met problemen met dit type router adviseren een problem ticket aan te laten maken via de KPN helpdesk. Tenzij er een configuratiefout is, is er iets echt niet goed met dit type router, en daar zijn ze zelf dan heel goed van de hoogte.

Laat ze maar terugkomen met een oorzaak en oplossing.

• Yippie
De problemen die je meld, dat ervaar je neem ik aan met de 787.
Ben benieuwd wat ze willen "analyseren" over de telefoon, laat even weten hoe het telefonische contact is verlopen als je wilt.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:17
Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van het bovenstaande (mits dit nog gaande is..) want ik heb precies hetzelfde probleem.

Daarnaast ook problemen met het aansluiten van een externe HD op USB, maar dat is een ander verhaal.
Pagina: 1