Toon posts:

black screen GA-MA790X-UD4 icm met HD4850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb ongeveer het games systeem van de best buy guide in maart gekocht. Ik heb alleen de 500 watt voeding genomen en had zelf nog een HD 4850 512 liggen.

Ik zit met het volgende probleem. Als ik windows opstart dan verschijnt het laad scherm en vervolgens krijg ik een zwart scherm en loopt de machine vast (numlock doet het niet meer).Dit heb ik met windows vista en windows 7 direct en met windows xp sp3 vanaf het moment dat ik de drivers van ati installeer (meerdere geprobeerd.

Ik dacht eerst dat het aan de voeding van 500 watt zou liggen maar ook als ik de video kaart met een andere voeding voed (molex aansluiting iig) dan heb ik het zelfde resultaat.

De bios is up to date, memtest geeft geen fouten, proc en geheugen snelheid omlaag halen helpt niets. De 4850 kaart doet het in mn oude systeem nog steeds goed en als ik in het nieuwe systeem een 7800 van nvidia steek dan is er ook niets aan de hand.

De systeem config is grof weg als volgt:

AMD Phenom II 940 black edition
Gigabyte GA-MA790X-UD4
Sapphire HD4850 512 GDDR3
Cooler master silent 500w
4GB OCZ pc 8500 geheugen.
Samsun spintpoint 1TB disk.

Iemand enig idee?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
En als je je config probeert te starten met een bart-pe bootdisk? Loopt hij dan ook vast?

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-04 10:21
Waarschijnlijk conflict tussen drivers, probeer eens andere versies.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb in de bios de pci-e clock aangepast naar 133mhz. Nu start windows prima op echter performt de opstelling niet geweldig. Kan iemand me vertellen wat de standaard bus speed is? (pci-e 2.0 16x).

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 13:30
pci-e is standaard 100mhz.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

100MHz en het is niet aan te raden die zo extreem te verhogen. Heb je al eens een CMOS clear gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet, mobo is niew je zou zeggen dat het goed moet zijn maar goed je weet idd nooit. Hoe doe je zo iets? batterij er uit?

:S wat een gedoe zeg, wrm doet dat ding het op 100 niet en op 133 wel :S gezeik. voortaan koop ik mooi weer een heel systeem ergens. Zoeken ze het daar maar uit.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Idd, batterij eruit en er even uit houden. Vervolgens gewoon opnieuw beginnen en allereerst je BIOS even doorlopen om alle instellingen te controleren.
Pagina: 1