Toon posts:

gtx 280 giga heet?? klopt dit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

mijn xfx gtx 280 xxx edition word onder load wel 91 graden (rivatuner).... kan dit of zal ik actie ondernemen?
_/-\o_

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04 15:21
Maak fan profiles aan in RivaTuner. Zie tutorial op Guru3D... Hoe snel staat je fan nu ??
Denk dat het wel 'normale' temperaturen zijn omdat het ook al een geoverclokte versie is van de GTX280.

GL

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Op zich niets mis mee, als hij maar niet warmer wordt. Laatste keer dat ik me er mee bezig hield konden videokaarten iets van 110 graden aan maximaal. (dit is al wel een tijdje terug, dus als ik poep praat, negeer me maar ;))

• BGB4rn
  • Laatst online: 23:17

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

het is wel aan de warme kant ! maar heb je in je case wel genoeg airflow en koele luchtaanvoer ?

Ook kun je aan je videokaartkoeler voelen of deze echt zo heet is, is ie dat niet kan de sensor kapot zijn of je hebt een koeler die niet goed vast zit, als ie wel warm is (of heet) kun je kijken wat de temperatuur doet met een open case en daaruit concluderen of je airflow in orde is

Signature

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
Check je airflow is in je case. Hoeveel fans heb je en in welke richting blazen ze? Als hij onder echte load 91 graden word dan is dat in principe prima, maar het zou beter kunnen. Of het uitmaakt voor de levensduur? op de erg lange termijn vast wel, maar die krengen zijn gemaakt om heet te worden. Heb zelf een 3850 die zo vaak en lang als het kan F@H gpu draait en die tuft rustig door op 102 graden (+ OC), en dat 24/7 ;)

Tuurlijk mijn videokaart zal in totaal misschien 5 jaar minder lang meegaan, maar op die ~5-10 jaar die hij sowieso nog meegaat maakt mij dat ook geen zak uit (dan hebben de mobiele telefoons hem al ingehaald wss :P )

Zoals TrekDude101 al aangeeft, 110 graden is zo'n beetje de max die je het beste aan kan houden. Moet wel zeggen dat mijn Radeon 3850 onstabiel is op ~106 graden maar 'as stable as a rock' als hij rond de 100 graden cirkelt.

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
ok hardstikke bedankt voor de replies, duidelijk is dus dat het nog niet problematies is gelukkig,
ik had een 8800 ultra hievoor die werd soms ook al 86 graden maar dit vond ik wel erg hoog voor zo'n nieuwe high tech kaart. ik dacht dat nfidia nu probeerde de kaarten koeler, kleiner en zuiniger te maken??
ik heb nog even een extra fan geplaatst voor een verzekerde airflow en hou het nu gewoon zo, ik kan de fan speed altijd nog met rivatuner op 100% zetten.:P

• BGB4rn

BGB4rn

oh je gebruikt rivatuner, heb je dan niet stieken je fan instellingen van auto afgehaald dat je fan stieken veel te zacht draait ? , klinkt stom maar ik had het ook door een of ander bugje datie om manual ging als ik op apply klikte oid.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
nee zeker niet, daar denk ik wel om hoor :P

• BGB4rn

BGB4rn

oke, heb je al gecontroleerd of je warmte geleide pasta prut nog goed is en of de airflow misschien een probleem is ?

en ja, ze maken idd snellere en zuinigere kaarten, alleen zijn sommige kaarten niet voor het energie zuinig gemaakt maar voor de preformance :)

Signature

Pagina: 1