Misschien is het inderdaad vooral een kwestie van smaak, ik ben nu eenmaal een hardware fanboy. En software kan ik niks mee, omdat ik jaren geleden die trein naar Programming-ville gemist heb.
Welk nieuws de TS graag zou willen zien? Meer en betere reviews, tests en overclocks van de nieuwste hardware, mij maakt het verder niet zoveel uit of jullie het zelf doen (wel iets liever) of dat je zoiets in samenwerking doet met een andere hardware site oid. (Ik heb namelijk geen idee of zoiets voor een bedrijf als Tweakers.net/VNU een dure onderneming is.) Misschien kwalificeert dit niet als echt nieuws en het kan natuurlijk (heel goed zelfs) dat jullie je willen profileren als pure 'echte' nieuwssite. In dat geval 'horen' berichten als "EU wil stiltezones in vliegtuigen" op jullie site thuis. Persoonlijk vind ik dit soort berichten echt bs op tweakers, ik snap echt niet wat dit op de site doet. Het zal wel zijn omdat het over mobiele telefoons gaat, maar toch.
Hoedje gaf ons de link naar het archief van 6-9-04 met de opmerking dat het toen ook al over vanalles ging. klopt inderdaad, maar toen gingen 7 van de 14 berichten nog over hardware. en volgens mij heb ik toen nog een van de minder diehard-nerd-dagen uitgekozen. (de dagen ervoor: hardwarenieuws vs totale nieuwsaanbod 3vs7, 6vs10, 12vs21) dus 50% lijkt me een goeie gok.
Ik denk dat, zoals een aantal al opmerkten, het gewoon past bij een site die groeit (en commercieel is geworden) dat je steeds meer mainstream wordt. Toen ik jaren geleden voor het eerst op tweakers stuitte, was dit een walhalla, een Nederlandse hardware site die echt goed was, een goeie redactie, een constante nieuwstroom (van hardware gerelateerd nieuws) een uitmuntende pricewatch, echt genieten dus. Ik kan nog steeds genieten van de pricewatch en het forum en de bbg's etcetc. maar het nieuws begint, in mijn ogen, gewoon in kwaliteit af te nemen.
Bijvoorbeeld nieuws over macbook air concurrenten...... er valt ten eerste helemaal niets te tweaken aan een macbook air.* maar ok dat ding is een hardwarematig hoogstandje, maar de nieuwswaarde van beoogde concurrenten (tot 2x toe een macbook air-concurrent nieuwsbericht gezien....**) lijkt me vrij laag.
Weet je, het irritante is dat dit niet te stoppen is, het is niet meer dan logisch dat jullie een grote en meer diverse userbase willen. Dat zou ik ook willen als ik een succesvolle site zou runnen. Ik merk gewoon dat ik steeds meer en steeds vaker voor hardware nieuws en reviews andere sites opzoek, en dat is jammer, want dit is mijn 'thuis'. :-)
* blijkbaar kan ie wel open en is het mogelijk om nieuwe cpu-pasta op je cpu te smeren....
** een search komt helaas met nog veel meer nieuws berichten over deze 'concurrenten'