tweakers steeds minder over tweaken ?

Pagina: 1
Acties:

• joppe.s
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-03-2025
Ligt het aan mij of gaat het nieuws op tweakers steeds minder over computeronderdelen en steeds meer over gadget-achtige onderwerpen, spelletjes en internetabonnementen?

Als ik nu kijk naar het nieuws van vandaag: van de 18 nieuwsberichten gaan er nog maar 4 over computeronderdelen. (en dan tel ik de uitgeklede server mee) , voor een website met de naam Tweakers is dit toch een beetje gek?

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Klopt, het forum en de site is steeds breder geworden. Gisteren helemaal erg met al die 1 april grappen en de huiskamer is ook een uitbreiding. Ik vindt alles prima wat je boven opnoemt, als het maar geen Fok! wordt. Waar users tvp in elk topic zetten, en verder praten over niks en nog eens niks.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 22:11
joppe.s schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:46:
Ligt het aan mij of gaat het nieuws op tweakers steeds minder over computeronderdelen en steeds meer over gadget-achtige onderwerpen, spelletjes en internetabonnementen?

Als ik nu kijk naar het nieuws van vandaag: van de 18 nieuwsberichten gaan er nog maar 4 over computeronderdelen. (en dan tel ik de uitgeklede server mee) , voor een website met de naam Tweakers is dit toch een beetje gek?
Dat is inderdaad zo. Tweakers spreekt een veel grote doelpubliek aan dan vroeger. De userbase is de laatste jaren sterk gegroeid. Anderzijds staat nu ook een commercieel bedrijf achter het roer wat als doel heeft winst te maken en dit gaat uiteraard enkel door een groot genoeg doelpubliek aan te spreken. Ik heb er echter geen probleem mee want de meeste artikels wekken wel mijn interesse en is het interessant om niet enkel zuiver hardware gerelateerd nieuws te lezen.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• joppe.s
Het probleem is m.i. niet dat het breder is geworden, maar dat er volgens mij ook echt minder hardware nieuws op tweakers terecht komt. En dat vind ik jammer, ik kom hier toch echt voor hardware nieuws en niet voor het abonnementenpakket van UPC oid. Ik denk dat ik daar dan alleen in sta. :|

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:01
Als je interessant tweak nieuws vind, kan je het toch submitten?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
M1lamb3r schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:24:
Als je interessant tweak nieuws vind, kan je het toch submitten?
Dit. en zoiezo, "tweaknieuws" , waarneer spreek je over tweaknieuws dan?
tweaken is het optimaliseren van "processen" , hoe precies leg je de link met computeronderdelen dan?

Gewoon benieuwd :) ..

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

thijszor schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:29:
tweaken is het optimaliseren van "processen" , hoe precies leg je de link met computeronderdelen dan?
Als tweaken alleen het optimaliseren van processen is, dan is voor een proefwerk blokken dus ook tweaken. Nee, die definitie is onvolledig :)

We zijn vrij hard bezig om meer content in Core te krijgen, waarbij de nadruk op wat langere artikelen moet komen te liggen. En als de Core-mannetjes van de redactie druk in het benchmarkhok bezig zijn, komt het 'gewone' Core-nieuws af en toe wat in de verdrukking. De submitknop helpt ons dan zeker!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:03
Rataplan schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:02:
De submitknop helpt ons dan zeker!
Welke uiteraard aan de zijkant van elk artikel te vinden is, of verstopt zit onder:

Frontpage -> Over tweakers.net -> Nieuwstip insturen ;)

• joppe.s
ok, Ik zal gaan proberen mijn steentje bij te dragen en niet alleen maar zeiken. :)

/offtopic. de snellere route naar het koffieautomaat is dus blijkbaar ook 'tweaken' ...? ' hihi

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-01 15:35
GENETX schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:06:
[...]

Welke uiteraard aan de zijkant van elk artikel te vinden is, of verstopt zit onder:

Frontpage -> Over tweakers.net -> Nieuwstip insturen ;)
Suggestie tussendoor: Maak die nieuwssubmit iets makkelijker te vinden.

...tenzij de redactie het al druk genoeg heeft met het nieuws dat nu gesubmit wordt, xD.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Rataplan schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:02:
[...]
Als tweaken alleen het optimaliseren van processen is, dan is voor een proefwerk blokken dus ook tweaken. Nee, die definitie is onvolledig :)

We zijn vrij hard bezig om meer content in Core te krijgen, waarbij de nadruk op wat langere artikelen moet komen te liggen. En als de Core-mannetjes van de redactie druk in het benchmarkhok bezig zijn, komt het 'gewone' Core-nieuws af en toe wat in de verdrukking. De submitknop helpt ons dan zeker!
Overigens ben ik wel een voorstander van meer eigen foto's en minder foto's pers pics in de review. Ook een review langer dan drie a vijf pagina's mag ook wel een keer voor de uitzondering weer is imho.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 15:38
joppe.s schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 08:24:
Het probleem is m.i. niet dat het breder is geworden, maar dat er volgens mij ook echt minder hardware nieuws op tweakers terecht komt. En dat vind ik jammer, ik kom hier toch echt voor hardware nieuws en niet voor het abonnementenpakket van UPC oid. Ik denk dat ik daar dan alleen in sta. :|
Hardware nieuws zoals? Welk nieuws mis je precies? Er zijn websites die voor elke productrelease een nieuwsje bakken en/of gewoon de pressrelease online gooien. Dat doet Tweakers.net niet. Maar, geef eens een voorbeeld van nieuws waarvan je denkt: dat had Tweakers moeten brengen.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Van iemand zoals mij die de hele dag niks te doen heeft op de werkplek, mogen 3-5 pagina's zeker gepost worden :)

• Robino
  • Laatst online: 19-02 11:39
DaannO schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:08:
[...]

Overigens ben ik wel een voorstander van meer eigen foto's en minder foto's pers pics in de review. Ook een review langer dan drie a vijf pagina's mag ook wel een keer voor de uitzondering weer is imho.
Ter aanvulling hierop: als ik een hardware review lees van T.net dan beoordeel ik deze wel als interessant, maar zeker niet als afkomstig van experts. Daarvoor worden er gewoon te weinig en te willekeurig reviews geplaatst. Dat is naar mijn mening ook niet erg, want T.net voorziet in eerste instantie in nieuws. Maar ik geef de TS wel gelijk :)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:06
Misschien veranderd de userbase ook waardoor de vraag naar "tweaken" afneemt.

Als ik mezelf als voorbeeld mag noemen; toen(kleine 8 jaar terug toen alles nog paars en geel was :) ) registreerde ik me bij tweakers om mee te praten en uit te vogelen hoe ik mijn AMD Thunderbird 1Ghz kon opvoeren, want als arme student had ik niet al teveel geld maar wel zeeën van tijd over.
8 jaar later-> een full-time baan met een behoorlijk druk sociaal leven en zodoende geen tijd om veel aan mijn computer te sleutelen. Mijn computer moet het gewoon doen wanneer ik het nodig heb en niet meer en niet minder. De lange avonden Counterstrike en DoD zijn nu vervangen voor eventjes snel internetbankieren, boekhouden en mp3/foto opslag. Mijn volgende pc zal dan ook geen custom-made systeem meer zijn maar een HP of Mac.
De meeste tijd die ik nu nog op tweakers spendeer is inderdaad gadgets en general chat puur vanwege bovenstaand change of life.

offtopic:
dankzij het HaHa topic heb ik sinds vandaag een philips coolskin HS8060... dank jullie wel mede tweakers :+

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Miki schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:29:
offtopic:
dankzij het HaHa topic heb ik sinds vandaag een philips coolskin HS8060... dank jullie wel mede tweakers :+
_O- d:)b

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

joppe.s schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:46:

Niks raars of geks aan. Tweaken gaat niet alleen over hardware, maar ook over software, of netwerken.

Dat jij dat minder interessant vind kan best en is je goede recht, maar dan nog is ook software gewoon onder "tweaken" te rangschikken.

Virussen? Scan ze hier!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:21
Ik denk dat het eigenlijk allemaal wel meevalt. Kijk bijv. eens naar het nieuws van 5 jaar geleden: http://tweakers.net/archieven/cat/1/nieuws/?&page=500. Dan zie je ook allerlei soorten berichten. Het waren toen ook niet alleen maar pure tweakerdingen, maar gewoon interessante nieuwtjes voor de doelgroep, dat is volgens mij nu nog steeds zo... Overigens vind ik erger aan die berichten, dat ze allemaal maar een of twee alinea's lang zijn. Dan zijn de nieuwsitems nu een stuk informatiever en beter geselecteerd d:)b .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

In aanvulling op Hoedje: vergeet niet dat er vroeger ook veel minder nieuws geplaatst werd; dat waren er 10-12 op een dag tegenover het dubbele nu. Daarbij zal het aantal hardwarenieuwsfeiten niet echt zijn toegenomen, dus is het logisch dat de 'aanvulling' het meer in de breedte moet zoeken.

Dat laat niet onverlet dat je de extra redactiepower natuurlijk ook deels in kan zetten om juist meer de diepte in te gaan, maar ook daar wordt volgens mij hard aan gewerkt :)

Intentionally left blank

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
crisp schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:13:
In aanvulling op Hoedje: vergeet niet dat er vroeger ook veel minder nieuws geplaatst werd; dat waren er 10-12 op een dag tegenover het dubbele nu. Daarbij zal het aantal hardwarenieuwsfeiten niet echt zijn toegenomen, dus is het logisch dat de 'aanvulling' het meer in de breedte moet zoeken.

Dat laat niet onverlet dat je de extra redactiepower natuurlijk ook deels in kan zetten om juist meer de diepte in te gaan, maar ook daar wordt volgens mij hard aan gewerkt :)
Op zich is dat ook niet verwonderlijk dat de kwantiteit is toegenomen aangezien je de grootste tech redactie van NL en omstreken schijnt te hebben. Desalniettemin vraag ik me dan toch vaak genoeg af of bijv HW reviews zo lastig te reviewen zijn als je nagaat dat er minimaal 2 HW dudes fulltime op kantoor rond lopen. Je zou zeggen dat je de helft van je dag toch wel kunt besteden aan nieuws en 5 berichten eruit weet te schrijven en de rest aan een review kunt besteden, of is dat heel kort door de bocht?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:53:
[...]

Niks raars of geks aan. Tweaken gaat niet alleen over hardware, maar ook over software, of netwerken.

Dat jij dat minder interessant vind kan best en is je goede recht, maar dan nog is ook software gewoon onder "tweaken" te rangschikken.
Het nieuws verschuift wel naar meer en meer consument gericht nieuws en niet direct hardcore tech gerelateerd nieuws als bv het EPD, file sharing, games etc. Dat men een breder en hiermee commercieel interessanter publiek wil aantrekken is een feit wat je duidelijk terug ziet op zowel de frontpage als GoT. Ik kan het mij best voorstellen dat deze aanpak de meer die hard tweaker niet aanspreekt. Als je de active topics lijst op het forum bekijkt vind je ook nog maar weinig die hard tweaker topics.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Als je de filter links gebruikt kan je toch gewoon instellen wat je wilt zien en wat niet?

Verwijderd

Als ik mezelf als voorbeeld mag noemen; toen(kleine 8 jaar terug toen alles nog paars en geel was :) ) registreerde ik me bij tweakers om mee te praten en uit te vogelen hoe ik mijn AMD Thunderbird 1Ghz kon opvoeren, want als arme student had ik niet al teveel geld maar wel zeeën van tijd over.
8 jaar later-> een full-time baan met een behoorlijk druk sociaal leven en zodoende geen tijd om veel aan mijn computer te sleutelen.
Same here, de tijd dat ik nog in OpenBSD/FreeBSD, Linux en Solaris liep te hacken en werkte met BIND/Apache/PHP/Perl etc is alweer een tijdje voorbij (ook omdat ik niet meer de in IT werk, maar heel wat anders nu doe), en gamen doe ik ook een heel stuk minder, dus mods e.d. voor games en tweaks voor meer FPS boeien me ook minder. Gebruiksvriendelijkheid is voor mij nu belangrijker geworden dan de (alternatieve) mogelijkheden.

Ik vind het dus niet zo erg dat het nieuws ook wat breder en met een iets lagere nerdfactor is geworden. Ik vind het lezen van Slashdot (die wat meer nieuws over de opensource-wereld en science brengt) en Tweakers een mooie combi. Maar als ik ff channel op Core en Pro zie ik daar nog best wel wat tweak-nieuws langskomen zo nu en dan.

En is er laatst weer een overlockwedstrijd van de 9500GT gestart op GoT met een nieuwsitem, dus er gebeurt zeker nog wel het e.e.a.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 16:05 ]

• joppe.s
Misschien is het inderdaad vooral een kwestie van smaak, ik ben nu eenmaal een hardware fanboy. En software kan ik niks mee, omdat ik jaren geleden die trein naar Programming-ville gemist heb.

Welk nieuws de TS graag zou willen zien? Meer en betere reviews, tests en overclocks van de nieuwste hardware, mij maakt het verder niet zoveel uit of jullie het zelf doen (wel iets liever) of dat je zoiets in samenwerking doet met een andere hardware site oid. (Ik heb namelijk geen idee of zoiets voor een bedrijf als Tweakers.net/VNU een dure onderneming is.) Misschien kwalificeert dit niet als echt nieuws en het kan natuurlijk (heel goed zelfs) dat jullie je willen profileren als pure 'echte' nieuwssite. In dat geval 'horen' berichten als "EU wil stiltezones in vliegtuigen" op jullie site thuis. Persoonlijk vind ik dit soort berichten echt bs op tweakers, ik snap echt niet wat dit op de site doet. Het zal wel zijn omdat het over mobiele telefoons gaat, maar toch.

Hoedje gaf ons de link naar het archief van 6-9-04 met de opmerking dat het toen ook al over vanalles ging. klopt inderdaad, maar toen gingen 7 van de 14 berichten nog over hardware. en volgens mij heb ik toen nog een van de minder diehard-nerd-dagen uitgekozen. (de dagen ervoor: hardwarenieuws vs totale nieuwsaanbod 3vs7, 6vs10, 12vs21) dus 50% lijkt me een goeie gok.

Ik denk dat, zoals een aantal al opmerkten, het gewoon past bij een site die groeit (en commercieel is geworden) dat je steeds meer mainstream wordt. Toen ik jaren geleden voor het eerst op tweakers stuitte, was dit een walhalla, een Nederlandse hardware site die echt goed was, een goeie redactie, een constante nieuwstroom (van hardware gerelateerd nieuws) een uitmuntende pricewatch, echt genieten dus. Ik kan nog steeds genieten van de pricewatch en het forum en de bbg's etcetc. maar het nieuws begint, in mijn ogen, gewoon in kwaliteit af te nemen.
Bijvoorbeeld nieuws over macbook air concurrenten...... er valt ten eerste helemaal niets te tweaken aan een macbook air.* maar ok dat ding is een hardwarematig hoogstandje, maar de nieuwswaarde van beoogde concurrenten (tot 2x toe een macbook air-concurrent nieuwsbericht gezien....**) lijkt me vrij laag.

Weet je, het irritante is dat dit niet te stoppen is, het is niet meer dan logisch dat jullie een grote en meer diverse userbase willen. Dat zou ik ook willen als ik een succesvolle site zou runnen. Ik merk gewoon dat ik steeds meer en steeds vaker voor hardware nieuws en reviews andere sites opzoek, en dat is jammer, want dit is mijn 'thuis'. :-)

* blijkbaar kan ie wel open en is het mogelijk om nieuwe cpu-pasta op je cpu te smeren....
** een search komt helaas met nog veel meer nieuws berichten over deze 'concurrenten'

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16

8 jaar later-> een full-time baan met een behoorlijk druk sociaal leven en zodoende geen tijd om veel aan mijn computer te sleutelen. Mijn computer moet het gewoon doen wanneer ik het nodig heb en niet meer en niet minder. De lange avonden Counterstrike en DoD zijn nu vervangen voor eventjes snel internetbankieren, boekhouden en mp3/foto opslag. Mijn volgende pc zal dan ook geen custom-made systeem meer zijn maar een HP of Mac.
De meeste tijd die ik nu nog op tweakers spendeer is inderdaad gadgets en general chat puur vanwege bovenstaand change of life.

offtopic:
Blij dat we je met Haha hebben kunnen helpen. :+

Los daarvan een interessant topic. Ik denk ook dat het tweaken meer een way of life is geworden dan een (al dan niet bittere) noodzaak. Dat wil niet zeggen dat de interesse er niet meer is. Ik vertaal het tweaken maar naar de nieuwsgierigheid naar de maximale performance van een product. Hoe kan ik er 100% uit halen als de fabrikant 'm op 80% heeft afgesteld. Ook een grote belangstelling in gadgets, maar dan wel grensverleggende dingen zoals een popcorn hour en niet de standaard dingen zoals tamagotchi V34.x.

[ Voor 17% gewijzigd door zeef op 06-04-2009 01:33 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
NeoMe schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:47:
Klopt, het forum en de site is steeds breder geworden. Gisteren helemaal erg met al die 1 april grappen en de huiskamer is ook een uitbreiding. Ik vindt alles prima wat je boven opnoemt, als het maar geen Fok! wordt. Waar users tvp in elk topic zetten, en verder praten over niks en nog eens niks.
Ja ik weet dat ik offtopic ga, maar het beeld van Fok! op tweakers is wel heel erg vertekend.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het 'tweaken ' van hardware is met de huidige snelheid van off-the-shelf hardware ook steeds minder interessant. Dat er nog een groepje die-hard tweakers overgebleven zijn die toch liever 101Ghz ipv 100Ghz uit een processor willen trekken doet niets af aan het feit dat 'tweaken' zelf steeds minder interessant is.
maar het nieuws begint, in mijn ogen, gewoon in kwaliteit af te nemen
Dat het nieuws minder aansluit op jouw persoonlijke interesse-gebied (dat dus steeds meer een niche aan het worden is) heeft natuurlijk niets te maken met de kwaliteit daarvan ;)

Intentionally left blank

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
Exphy schreef op maandag 06 april 2009 @ 01:31:
[...]

Ja ik weet dat ik offtopic ga, maar het beeld van Fok! op tweakers is wel heel erg vertekend.
En wederkerend hetzelfde ;) Maar dat is niet erg, we all need a friend to hate. Wat is er nou leuk aan bijvoorbeeld sport zonder de rivaliteit. Zou voetbal ook zo leven zonder NL-Dld, zonder Ajax-Feyenoord etc. etc. Ik denk het niet.

Verwijderd

crisp schreef op maandag 06 april 2009 @ 01:32:
Het 'tweaken ' van hardware is met de huidige snelheid van off-the-shelf hardware ook steeds minder interessant. Dat er nog een groepje die-hard tweakers overgebleven zijn die toch liever 101Ghz ipv 100Ghz uit een processor willen trekken doet niets af aan het feit dat 'tweaken' zelf steeds minder interessant is.
Overclocken bedoel je. Er bestaat met de huidige hardware nog wel degelijk een aantal interessante tweaks, helaas zijn die vaak verboden: zoals het jailbreaken van je iPhone, of het modden van je console met een chippie of softmod om meer functionaliteit uit je hardware te persen. Of sw: het strippen van DRM van je muziek, films e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2009 10:03 ]

Pagina: 1