We hebben hier een mac osx server (10.4.11) draaien met 2 schijven die via het netwerk gedeeld worden. En op de mac werkstations konden deze schijven gewoon mouten (afp://) en ook zoeken naar bestanden.
Nu wil het zoeken niet meer, je krijgt meteen 0 results. En het lijkt dat dit komt na de update van 10.5.6. Mounten gaat prima, maar zoeken niet.
We hebben dit probleem op alle mac werkstation (1x dual g5, 3x dual xeon).
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen (anders dan de server upgraden)?
Ik kon met google geen oplossing vinden helaas.
EDIT:
Ik vind net dit
Nu wil het zoeken niet meer, je krijgt meteen 0 results. En het lijkt dat dit komt na de update van 10.5.6. Mounten gaat prima, maar zoeken niet.
We hebben dit probleem op alle mac werkstation (1x dual g5, 3x dual xeon).
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen (anders dan de server upgraden)?
Ik kon met google geen oplossing vinden helaas.
EDIT:
Ik vind net dit
Ik zal dus op een andere manier de schijven moeten gaan delen denk ik.. ik ga verder puzzelenMac OS X 10.4 en hoger ondersteunen Bestandsdeling (of andere AFP) niet meer via AppleTalk. Door de verbinding in omgekeerde richting te initialiseren, kunt u vanaf een computer met Mac OS 8 echter nog steeds een IP-verbinding tot stand brengen met een delende computer met Mac OS X. Het voorkeurenpaneel Netwerk in Mac OS X 10.4.x biedt nog steeds het aankruisvak voor AppleTalk, maar dit is voor het verkennen van via AppleTalk beschikbare hulpbronnen en zones. De verbinding moet vervolgens tot stand worden gebracht via het TCP/IP-protocol.
Opmerking: Mac OS X 10.5 of hoger ondersteunt AppleTalk niet voor bestandsdeling of voor het zoeken van servers.
[ Voor 42% gewijzigd door xAndyx op 02-04-2009 17:32 ]