Toon posts:

Schakelen tussen batterij en lichtnetadapter voor prestaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik mijn laptop zonder adapter gebruik, dus op de batterij kan ik bij voorkeuren aanpassen dat ik prestaties op langere levensduur van de batterij instel.
Maar als je dan weer de lichtnet adapter erop zet, moet hij juist weer betere prestaties leveren. maar dat moet je dan weer handmatig aanpassen! Andersom dus ook.. als hij op betere prestaties staat ingesteld en je wilt hem weer even mobiel gebruiken moet je dat weer handmatig aanpassen!! Kan dit niet automatisch gaan? want het lijkt bij mij niet te werken..of doe ik iets verkeerds!

Ohja.. heb een macbook pro unibody 2,53 GHz, 4GB intern, 320HD 7200rpm.

Alvast bedankt....

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
weet je het zeker dat hij 't niet doet,
want bij mij was t namenlijk al vanaf het begin dat ik me macbook gekocht heb.

Verwijderd

Topicstarter
zover ik weet niet... ik merk alleen dat mijn accu wordt leeggezogen wanneer ik vergeet prestaties aan te passen naar langere levensduur als ik me mac gebruik zonder adapter!!! dan is mijn batterij binnen 2 uur leeg!! dat terwijl hij op langere levensduur zo'n 4 uur meegaat...
Dat is toch lastig als je dus elke keer handmatig moet aanpassen in systeemvoorkeuren!!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat hoort eigenlijk automatisch te gaan, ik zou het volgende bestand even naar het bureaublad verplaatsen en de instellingen opnieuw aanmaken.

/Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.PowerManagement.plist

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:02:
Hallo,

Als ik mijn laptop zonder adapter gebruik, dus op de batterij kan ik bij voorkeuren aanpassen dat ik prestaties op langere levensduur van de batterij instel.
Maar als je dan weer de lichtnet adapter erop zet, moet hij juist weer betere prestaties leveren. maar dat moet je dan weer handmatig aanpassen! Andersom dus ook.. als hij op betere prestaties staat ingesteld en je wilt hem weer even mobiel gebruiken moet je dat weer handmatig aanpassen!! Kan dit niet automatisch gaan? want het lijkt bij mij niet te werken..of doe ik iets verkeerds!

Ohja.. heb een macbook pro unibody 2,53 GHz, 4GB intern, 320HD 7200rpm.

Alvast bedankt....
Schakelen tussen Langere levensduur van de baterij en betere prestaties is niks anders dan het switchen tussen de 9400m en de 9600m gt. Deze schakeling kun je alleen toepassen door uit en weer in te loggen. Een tekortkoming van leopard op de hybrid sli van nvidia. Dit wordt in snow leopard weer rechtgezet.

[ Voor 3% gewijzigd door shytah op 02-04-2009 17:40 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Maar het is dan nog wel vreemd dat de instellingen niet worden onthouden bij een switch lijkt mij?

Edit: Oh wacht, ik snap hem al. Bij een Unibody MacBook Pro is het energiestand voorkeurenpaneel helemaal anders dan bij de andere MacBooks (waar geen 2 grafische chips in zitten). Dit gedrag is dan inderdaad normaal zoals Arosf zegt. Negeer mijn eerste post dus maar. ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Frietsaus op 02-04-2009 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de reacties... dan weet ik genoeg!!! dan zal ik maar handmatig moeten blijven switchen!!

thanks...
Pagina: 1